|

مروری بر رسانه های انگلیسی / ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ / ۷ مارس ۲۰۲۲

زلنسکی خطاب به روس‌ها: سکوت نکنید!

ماجراهای اوکراین به کلی موضوع کرونا امیکرون را در صفحه اول روزنامه‌های جهان به حاشیه رانده است. با این حال گه‌گاه روزنامه‌های آمریکایی آمارهایی از وضعیت مبتلاها و بیمارستان‌ها منتشر می‌کنند.

زلنسکی خطاب به روس‌ها: سکوت نکنید!

ماجراهای اوکراین به کلی موضوع کرونا امیکرون را در صفحه اول روزنامه‌های جهان به حاشیه رانده است. با این حال گه‌گاه روزنامه‌های آمریکایی آمارهایی از وضعیت مبتلاها و بیمارستان‌ها منتشر می‌کنند. روزنامه‌های انگلیسی بیشتر از آمریکایی‌ها درگیر خبرهای اوکراین هستند. عکس‌های بزرگ و گزارش‌های مفصل از اوکراین، تمام صفحه اول این روزنامه‌ها را مال خود کرده است.

خاورمیانه‌ای‌ها هم که در روز دوازدهم حمله روسیه به اوکراین همچنان در تیتر و عکس یک مشغول بررسی وقایع اوکراین هستند، اما در کنارش خبرهای داخلی مثل برگزاری تورنمنتهای ورزشی و غیرورزشی و دیدارهای دیپلماتیک و اقتصادی و … را هم پوشش می‌دهند.

گاردین

زلنسکی خطاب به روس‌ها

سکوت نکنید!

پس از اینکه دومین قرار آتش‌بس هم در ماریوپول نقض شد و شهروندان غیرنظامی کمی موفق شدند از شهر خارج شوند، رئیس‌جمهور اوکراین خطاب به شهروندان روس گفت مقابل اقدام پوتین سکوت نکنید. او از روس‌ها خواست علیه رئیس‌جمهورشان اعتراض کنند، به خیابان بیایند و …

علاوه بر ماریوپول در ایرپین در شمال غرب کی‌یف نیز قرار بود آتش‌بس برقرار شود تا غیرنظامیان منطقه را ترک کنند، اما عکس‌های منتشر شده از زمان خروج غیرنظامیان به خوبی نشان می‌دهد حملات نظامیان روسیه ادامه دارد و شهروندان با ترس و تردید حرکت می‌کنند.

این اتفاقات باعث شده رئیس‌جمهور فرانسه باز هم با پوتین تماس بگیرد و از او بخواهد وضعیتی ایجاد کند تا غیرنظامیان در شهرهای محاصره شده در کریدوری انسانی و امن خانه‌هایشان ترک کنند.

نیویورک تایمز

افزایش میانگین قیمت بنزین در آمریکا

میانگین قیمت سراسری سوخت برای هر گالن در آمریکا به بیش از ۴ دلار رسیده است. این عدد از سال ۲۰۰۸ تا امروز بی‌سابقه بوده است. اگر نرخ تورم این دوره را فاکتور بگیریم باید بگوییم در واقع قیمت هر گالن بنزین در آمریکا به بیش از ۵ دلار رسیده است.

حمله روسیه به اوکراین باعث اختلال در بازار انرژی و در نهایت افزایش قیمت سوخت‌های فسیلی مثل نفت و گاز و مشتقات آن شده است. با اینکه نفت و گاز روسیه تحریم نشده، اما بسیاری از شرکت‌ها معامله با روسیه را کاهش داده اند. روسیه ۱۰ درصد نفت جهان و یک سوم گاز طبیعی مصرفی اروپا را تامین می‌کند.

اوکراین از جامعه جهانی خواسته خرید نفت و گاز از روسیه را تحریم کنند و البته آمریکا هم چراغ سبزهایی نشان داده است.

نشنال

همکاری امارات با جامعه جهانی در مبارزه با جرایم مالی

وزیر اقتصاد امارات می‌گوید مبارزه با منابع مالی غیرقانونی عملی اخلاقی و ضرورتی اقتصادی است؛ حتی بزرگتر از آن که کشوری عضو FATF باشد و ملزم به رعایت قانون آن.

او تاکید کرده نظارت بیشتر بر فعالیت‌های اقتصادی امارات هرگز به معنی کاهش تجارت و فعالیت‌های اقتصادی این کشور نخواهد بود. پس امارات نهایت همکاری را با جامعه جهانی به منظور مبارزه با جرایم مالی خواهد داشت.

وزیر خارجه این کشور هم از جامعه جهانی خواسته ناظرهایش را برای بررسی روند بهبود فعالیت‌های مالی بین‌المللی امارات بفرستد تا شاهد تغییرات باشند.

عرب نیوز

برگزاری نخستین ماراتن در عربستان سعودی

عربستان سعودی موفق شد نخستین دوی ماراتن بین‌المللی خود را میزبانی کند. این رقابت بین‌المللی به طول ۴۲ کیلومتر در خیابان‌های ریاض برگزار شد.

برای حضور در ماراتن ریاض ۱۰هزار دونده ثبت نام کرده بودند. دونده‌های حرفه‌ای از همه گروه‌های سنی و از کشورهای حاشیه خلیج فارس و البته کشورهای صاحب‌نام در دوی ماراتن به ریاض آمده بودند.

پیش از این عربستان میزبانی فینال برخی مسابقات فوتبال اسپانیا، بخش‌هایی از مسابقات فرمول یک و دیگر مسابقات خاص بین‌المللی را هم تجربه کرده بود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها