|

مروری بر رسانه های انگلیسی / ۸ اسفند ۱۴۰۰ / ۹ مارس ۲۰۲۲

پارلمان انگلیس برخلاف اساس‌نامه زلنسکی را ایستاده تشویق کرد

​تحریم نفتی روسیه مهمترین خبری است که در صفحه اول همه روزنامه‌های آمریکایی، اروپایی و خاورمیانه‌ای به چشم می‌خورد.

پارلمان انگلیس برخلاف اساس‌نامه زلنسکی را ایستاده تشویق کرد

میلاد علوی- تحریم نفتی روسیه مهمترین خبری است که در صفحه اول همه روزنامه‌های آمریکایی، اروپایی و خاورمیانه‌ای به چشم می‌خورد.

علاوه بر این خبر پخش سخنرانی آنلاین زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در پارلمان انگلیس و به وجد آمدن نمایندگان و همچنین افزایش تعداد آواره‌های اوکراینی به بیش از ۲ میلیون نفر و تلاش برای خروج غیرنظامیان از شهرهایی مثل ماریوپول، ایرپین و سومی و … موضوعاتی دیگر هستند که در صفحات اول روزنامه‌ها مورد توجه قرار گرفته اند.

خاورمیانه‌ای‌ها هم علاوه بر اوکراین به سفر رئیس‌جمهور مصر به عربستان و همچنین گشایش دفتر مرکزی متافیس‌بوک در دوبی پرداخته اند.

نیویورک تایمز

ماشین جنگی پوتین با تحریم نفت کنترل می‌شود؟

آمریکا و انگلیس بالاخره تصمیم گرفتند برای کنترل ماشین جنگی پوتین در اوکراین واردات نفت از روسیه را ممنوع کنند. این بزرگترین اقدام اقتصادی غرب علیه روسیه است.

رئیس‌جمهور آمریکا در توصیف این اقدام گفت دفاع از آزادی هزینه دارد و شهروندان آمریکایی هم باید بدانند ممنوعیت نفت روسیه، باعث افزایش قیمت انواع سوخت می‌شود و در نهایت فشار بر شهروندان خواهد شد. اما این هزینه‌ای است که برای دموکراسی می‌پردازیم.

پیش از اقدام آمریکا و انگلیس، اتحادیه اروپا تصمیم گرفته بود نیاز گازی قاره سبز به گاز روسیه را تا حدودی کاهش دهد و به این شکل اقدام جنگ‌طلبانه روسیه در اوکراین را کنترل کند.

گاردین

پارلمان انگلیس برخلاف اساس‌نامه زلنسکی را ایستاده تشویق کرد

در این دو هفته که از حمله روسیه به اوکراین می‌گذرد، نمایندگان پارلمان و نخست‌وزیر دوبار اساس‌نامه پارلمان را نقض کرده‌ اند. یک‌بار به افتخار سفیر اوکراین در لندن و بار دوم هنگام سخنرانی زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین که به صورت آنلاین و ویدئویی مهمان پارلمان انگلیس بود.

طبق اساس‌نامه پارلمان انگلیس دست زدن و ایستادن برای تشویق خلاف مقررات است و اعضای پارلمان تنها حق دارند به صورت نشسته و با گفتن کلمات هیجان‌آور مخالفت و موافقت خود را از هم‌حزبی‌ها و رقبا نشان دهد.

زلنسکی با گفتن جملاتی نظیر « ما تا انتهای این مبارزه ادامه می‌دهیم؛ در دریا، در آسمان. ما برای سرزمینمان می‌جنگیم؛ در جنگل، روی زمین، کنار ساحل و در خیابان » و نقل قول بودن یا نبودن شکسپیر نمایندگان و جانسون را به وجد آورد و آنها را وادار کرد بایستند و برایش دست بزنند.

عرب نیوز

سرمایه‌گذاری غول هوافضای آمریکا در عربستان

کمپانی مشهور آمریکایی، لاکهید مارتین قرار است در صنایع دفاعی عربستان سرمایه‌گذاری کند و در تولیدات تجهیزات نظامی پیشرفته به کمک این کشور بیاید.

سخنگوی این کمپانی معتبر می‌گوید ارزش این سرمایه ‌گذاری بیش از یک میلیارد دلار است و لاکهید مارتین بخش‌هایی از صنایع خود را در عربستان مستقر خواهد کرد تا در تحقیق و تولید و تقویت صنایع دفاعی و نظامی این کشور فعالیت کند؛ از جمله سیستم دفاع موشکی.

لاکهید مارتین تنها شرکت آمریکایی است که به عربستان ماهواره نظامی فروخته است.

آنچه عربستانی‌ها را در برقرای ارتباط با لاکهید مارتین مصمم کرده حملات پهپادی و موشکی اخیر به این کشور است.

نشنال

افتتاح دفتر متافیس‌بوک در دوبی

شیخ حمدان بن محمد، ولیعهد دوبی دفتر مرکزی بخش متای فیس‌بوک را در این شهر افتتاح کرد و گفت دوبی به عنوان شهری اینترنتی به قدری رشد کرده که به یکی از مرکزهای تجاری جهان تبدیل شده است.

او گفته نه تنها متافیس‌بوک که بسیاری از شرکتهای فن‌آوری جهان برای سرمایه‌گذاری در دوبی درخواست داده و ابراز تمایل کرده اند. دوبی چشم به آینده دارد و در این مسیر به تحکیم شراکت خود با شرکت‌های فن‌آوری چشم دارد.

در دفتر مرکزی متافیس بوک دوبی بیش از ۱۰۰ کارمند فعالیت خواهند کرد. این دفتر به منظور خدمات‌رسانی بهتر فیس‌بوک به کاربران خود در آفریقا و خاورمیانه راه‌اندازی شده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها