|

مروری بر رسانه های انگلیسی / ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ / ۸ مارس ۲۰۲۲

گزینه تحریم نفت روسیه روی میز بایدن

در سیزدهمین روز حمله روسیه به اوکراین حتی روزنامه‌های خاورمیانه‌ای هم صفحه اول خود را به حواشی این واقعه اختصاص داده اند و ذره‌ای از بار خبر‌های اوکراین نکاسته اند.

گزینه تحریم نفت روسیه روی میز بایدن

در میان خبرهای مربوط به حمله روسیه به اوکراین، خبر پیشنهاد روسیه به اوکراین درباره باز بودن راه این کشور برای آوارگان و همچنین گزینه تحریم نفتی روس‌ها بیش از خبرهای دیگر در صفحه اول روزنامه‌ها به چشم می‌خورد.

در سیزدهمین روز حمله روسیه به اوکراین حتی روزنامه‌های خاورمیانه‌ای هم صفحه اول خود را به حواشی این واقعه اختصاص داده اند و ذره‌ای از بار خبر‌های اوکراین نکاسته اند.

گاردین

اودسا در محاصره خشم و پیوندهای فرهنگی روسیه!

کیسه‌‌های شنی پیرامون سالن‌های اپرای شهر را فرا گرفته است. تانک‌های روسی پله‌های زیبا و افسانه‌ای اودسا را مسدود کرده اند. کافه‌های رنگارنگ پشت سنگرها گم شده اند. اینجا اودسا است.

چه کسی باور می‌کند اودسا در محاصره تانک‌ها و نظامیان روسی باشد؟ شهری که بیشترین پیوند‌های فرهنگی را با روس‌ها دارد، اما این روزها سراسر خشم و ترس شده است.

شهردار اودسا می‌گوید فقط باید یک احمق باشی تا دکمه سقوط این شهر را فشار بدهی. باید ابله باشی تا دکمه شلیک موشک به اودسا را بزنی.

نشنال

لغو تست PCR را برای مسافران امارات

مقامات ابوظبی تصمیم گرفته اند برخی قوانین دوران کوید ۱۹ را برای مسافران به مقصد این کشور تعدیل و یا لغو کنند.

به این ترتیب مسافرانی که به فرودگاه بین‌المللی ابوظبی می‌رسند، نیازی به تست PCR کرونا ندارند.

البته شرط واکسیناسیون مسافران همچنان سر جای خود باقی است.

با توجه به اینکه امارات از آن دست کشورها با نرخ واکسیناسیون بالا است و قوانین دوران پاندمی با شدت بالا در آن رعایت شده، مسافرت به این کشور آسان‌تر می‌شود تا صنعت گردشگری رونق بیشتری بگیرد.

عرب نیوز

راه خروج آوارگان اوکراینی به روسیه باز است!

رئیس‌جمهور اوکراین می‌گوید روسیه در دور سوم مذاکرات پیشنهاد داده شهروندان اوکراین از این کشور خارج و وارد روسیه یا بلاروس شوند! زلنسکی این پیشنهاد را بی‌شرمانه و غیراخلاقی توصیف می‌کند.

زلنسکی معتقد است روسیه می‌‌خواهد با این کار برای خودش آبرو بخرد و از رنج مردم برای تبلیغات رسانه‌ای استفاده کند.

این چند روز آتش‌بس‌های موقت در شهرهای جنوبی اوکراین به منظور خروج شهروندان غیرنظامی ناموفق بوده است. تصاویر و عکس‌های منتشر شده به خوبی نشان می‌دهند ساکنان ماریوپول هنگام خروج زیر آتش و تهدید روس‌ها بوده اند و به همین دلیل عملیات تخلیه شهر به درستی انجام نشده است.

نیویورک تایمز

گزینه تحریم نفت روسیه روی میز بایدن

شدت گرفتن حملات روسیه در اوکراین و افزایش قیمت گاز و به‌طور کل اختلال در بازار انرژی باعث شده آمریکایی‌ها گزینه تحریم نفت روسیه را هم بررسی کنند.

روز گذشته قیمت هر گالن بنزین در آمریکا به بیش از ۴ دلار رسید که همین باعث فشار بر رئیس‌جمهور بایدن شده تا به سمت تحریم واردات نفتی روسیه برود. به نظر می‌رسد نمایندگان قانون‌گذار آمریکا هم با این ایده موافق هستند.

از سوی دیگر حمله روسیه به اوکراین باعث شده اتحادیه اروپا هم دنبال راهی باشد تا نیاز گازی اروپا به این کشور را محدود کند.

برخی کارشناسان معتقدند قطع رابطه گازی میان اروپا و روسیه و تحریم نفتی این کشور آتش جنگ را گسترده‌تر خواهد کرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها