|

مزایای رفتن به کمپ ترک اعتیاد در تهران

یکی از تاثیرگذارترین روش های ترک اعتیاد، رفتن به کمپ های ترک مواد مخدر است. این روش در جهان و ایران بسیار مفید واقع شده و میتوان روی آن حساب باز کرد

مزایای رفتن به کمپ ترک اعتیاد در تهران

یکی از تاثیرگذارترین روش های ترک اعتیاد، رفتن به کمپ های ترک مواد مخدر است. این روش در جهان و ایران بسیار مفید واقع شده و میتوان روی آن حساب باز کرد. کمپ ترک اعتیاد به‌ عنوان متداول‌ترین روش ترک اعتیاد به مواد مخدر شناخته می‌شوند و مزیت‌های زیادی دارند.

 

روش‌های دیگری نیز برای درمان اعتیاد وجود دارد اما عموماً نه توسط جامعه پزشکی تأیید می‌شوند و نه نتیجه مطلوب و یا حتی دراز مدتی خواهند داشت. اگر شخصی قصد ترک اعتیاد در کمپ را داشته باشد، باید به چند مسئله مهم توجه کند.

کمپ‌های زیادی در ایران دایر شده‌اند که البته بسیاری از آن‌ها، مجوزهای فعالیتی لازم را دریافت نکرده و شفافیت در مورد حوزه کاری خود ندارند. از این‌ رو بهتر است پیش از ورود به این فضا، اشخاص معتاد یا نزدیکان آن‌ها، یک آشنایی کلی در این زمینه با موارد مجاز و نحوه شناسایی آن‌ها کسب کنند.

کمپ ترک اعتیاد چیست؟

کمپ‌های ترک اعتیاد، مراکزی هستند که زیر نظر سازمان بهزیستی کل کشور و جامعه نظام‌پزشکی فعالیت می‌کنند. دارای فضاهای ایزوله برای نگه‌داری افراد در مدت‌های تقریباً طولانی به جهت ترک کامل انواع مواد مخدر مانند: شیشه، وید، هروئین، تریاک، حشیش و سایر مواد مخدر صنعتی جدید هستند. با یک نگاه به وب‌سایت‌ها و آگهی‌ها تعداد زیادی از آن‌ها را می‌یابید. کمپ‌های ترک اعتیاد علاوه بر درمان‌های معمول، دارای پزشکانی متخصص در حوزه‌های کنترل افکار، روان‌شناسی بالینی، روان‌پزشکی، عمومی و داخلی و... هستند.

مزایای رفتن به کمپ ترک اعتیاد چیست؟

خانه و مراکز غیرمجاز، محل مناسبی برای ترک مواد مخدر نیست؛ حتی می‌توانند موجب بروز آسیب‌های جدی در افرادی شوند که خودشان، قصد عبور از این مهلکه تیره و تاریک در زندگی خود را دارند. کمپ ترک اعتیاد خوب، خودش یک داروی ترک اعتیاد بدون درد و خماری محسوب می شود.

مزایای کمپ ترک اعتیاد، محیط داخلی کمپ

مزیت‌های زیادی ذکر می‌شود که در نهایت ما را مجاب می‌کند کمپ‌ها را بهترین مراکز برای درمان ابتلا به مصرف مواد مخدر معرفی کنیم.

نظارت کامل روی فرد بیمار

همیشه در کمپ‌های ترک اعتیاد در هر ساعت از شبانه‌روز، امکان نظارت روی شرایط روحی و جسمی فرد وجود دارد. متأسفانه هرساله گزارش‌های زیادی از ابتلای افرادی که قصد ترک اعتیاد در منزل را دارند به حمله‌های قلبی و ایست قلبی گزارش می‌شود. به همین منوال، می‌توان گفت که با حضور پزشکان، پرستاران و تیم متخصص در کمپ ترک اعتیاد، جلوی چنین خطراتی حداقل گرفته می‌شود.

عدم وجود فضای تأمین

درهرحال، افرادی که خارج از کمپ‌های ترک قصد عبور از این تراژدی را می‌گیرند با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند یکی از مهم‌ترین آن‌ها، وسوسه همیشگی برای تهیه مجدد مواد است. متأسفانه در کشور ما دسترسی به مواد مخدر آسان‌تر از چیزی است که فکرش را می‌کنید؛ در نتیجه افراد مبتلا به اعتیاد، خیلی راحت آن را خریداری کرده و دوره ترک چندماهه خود را به‌راحتی می‌شکنند.

درصورتی‌که حضور در کمپ‌های ترک اعتیاد، به معنای عدم دسترسی به مواد است.

پالایش‌های روانی روی فرد

افرادی که در دوره ترک انواع مواد مخدر از جمله شیشه، کراک، هروئین و تریاک هستند؛ با مشکلات روحی و روانی زیادی مواجه خواهند شد. بسیاری از این مشکلات، متأسفانه حتی آن‌ها را به سمت خودکشی نیز هدایت می‌کند و نمی‌توانند خودشان را در چنین وضعیتی کنترل کنند. استفاده از روش مراجعه به کمپ ترک اعتیاد در تهران و یا شهر محل زندگی فرد، می‌تواند جلوی بسیاری از این خطرات را بگیرد. در کمپ‌های معتبر و مجاز، امکان صحبت و هم کلام شدن با دیگر بیماران، مشاوران و روانشناس یا روانپزشک بالینی وجود دارد. در نتیجه درمان مؤثرتر انجام می‌گردد.

استفاده از داروها و ترکیبات موردنیاز

بدن فرد بیمار قادر به ترک یکباره مواد مخدر نیست؛ در نتیجه این پروسه باید پله‌پله، زیر نظر یک تیم متخصص و البته باتجربه انجام گردد در غیر این صورت حتی خطر مرگ نیز احساس می‌شود. در چنین شرایطی و برای ترک بهتر افراد معتاد در کمپ‌ها، پزشکان داروهایی را تجویز می‌نمایند که به‌صورت تخصصی در این زمینه مورداستفاده قرار می‌گیرد.

کنترل‌های ژنتیکی و رفتار اجتماعی در افراد

همین‌طور در بسیاری از کمپ‌های ترک اعتیاد، به‌صورت مداوم و مطابق قوانین پزشکی، امکان استعلام شرایط فردی از طریق آزمایش‌های مختلف وجود دارد. رفتار اجتماعی، استرس، مشکلات خواب، سردردها و بیماری‌های احتمالی در دوران درمان و پس از آن نیز کنترل می‌شود. این پایدارترین وضعیت فیزیکی و روحی برای کسانی است که درگیر اعتیاد بوده و قصد ترک را دارند.

 

بهترین کمپ ترک اعتیاد تهران کدام است؟

سوالی که شاید در نهایت و با تمامی این تفاسیر و مزیت‌ها برای شما مطرح شود این است که کدام کمپ ترک اعتیاد، می‌تواند بهترین گزینه باشد؟

در این مورد شما ضروری است که به چند مسئله مهم دقت کنید:

  • مرکز مذکور، حتماً مجوزهای رسمی را از سازمان بهزیستی و نظام‌پزشکی دریافت کرده باشد.
  • کلیه پرسنل و کادر پزشکی، حتماً مورد تأیید سازمان نظام‌پزشکی بوده و پروانه سلامت آن‌ها تأیید شده باشد.
  • امکانات و همین‌طور شرایط رفاهی که در مراکز ترک اعتیاد وجود دارد با هم متفاوت خواهد بود.
  • صرفاً کمپ ترک اعتیاد ارزان و یا آگهی‌های مشابه نظیر: ترک مواد با کم‌ترین هزینه در تهران، مرکز ترک اعتیاد زیر قیمت و... نمی‌تواند نشان‌دهنده انتخاب صحیح باشد.

از طرفی فراموش نکنید که پروسه ترک باید حتماً به‌صورت پله به پله با نظارت پزشکان، روان‌شناسان، مشاوران و همین‌طور صلاحیت فردی شخص انجام گردد و هیچ شخصی را نمی‌توان به‌اجبار در کمپ‌های ترک مواد نگه‌داری کرد.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها