|

ترک همیشگی مواد مخدر زیر نظر پزشک ترک اعتیاد

در مواردی که فرد زیر نظر پزشک فرایند و پروسه درمان و ترک اعتیاد خود را پشت سر بگذارد، به میزان 95 درصد به موفقیت در این زمینه نزدیک و نزدیک تر خواهد شد.

 

ترک همیشگی مواد مخدر زیر نظر پزشک ترک اعتیاد

در مواردی که فرد زیر نظر پزشک فرایند و پروسه درمان خود را پشت سر بگذارد، به میزان 95 درصد به موفقیت در این زمینه نزدیک و نزدیک تر خواهد شد. عموم افرادی که در طول مسیر درمانی شونه خالی میکنند و مجدد به مصرف مواد مخدر روی می آورند، فقدان یک پزشک در آن ها دیده میشود و یا آن ها ارتباط خوبی با پزشک و روانپزشک خود ندارند. در این زمینه به بررسی این موضوع میپردازیم که پزشک ترک اعتیاد چه نقشی ایفا میکند و آیا ترک همیشگی مواد بدون پزشک امکان پذیر است؟

فرد معتاد چه نشانه های ظاهری دارد؟

افرادی که به مصرف مواد مخدر روی آورده اند، دارای نشانه های زیر خواهند بود.

  • کم و زیاد شدن فشار خون
  • شنیدن صداها با تن بسیار بلند
  • درد مفاصل و عضلات
  • شنیدن صداها با تن بالا
  • تب و لرز
  • کم شدن واکنشها زمان تحریکات دردناک
  • تغییر در رفتار و گفتار
  • درد در استخوانها

برای ترک مواد مخدر به چه نکاتی باید توجه کرد؟

روشهای مختلفی، در کلینیک ترک اعتیاد برای بیماران تجویز میشوند که هرکدام از آنها بسته به نوع بیمار، شرایط جسمی، میزان مصرف و ... مشخص خواهد شد و نمیتوان نسخه ثابت و مشخصی برای تمامی آنها در نظر گرفت. با این حال روش سم زدایی، توان بخشی و روان درمانی از مراحل اصلی ترک مواد مخدر هستند که تمامی این مراحل باید زیر نظر پزشک ترک اعتیاد انجام شود.

یکی از فاکتورهای مهم که جزو ویژگی‌های بهترین پزشک ترک اعتیاد خوب به حساب می‌آید مسلط بودن و آشنابودن به روش‌های درمانی جدید است. این موضوع که پزشک شما به تمامی روش های درمانی ترک اعتیاد مسلط باشد و از چه روش‌هایی برای ترک فرد بیمار استفاده می‌کند بسیار مهم و حائز اهمیت است.

یک مرکز اعتیاد خوب همواره در فرایند درمان و پس از درمان در کنار شما خواهد بود تا فرایند بهبودی را با موفقیت به اتمام برسانید. راهنمای دلسوزانه و متفکر گونه برخی از مراکز همچون بیمارستان ترک اعتیاد پیام تندرستی به آدرس https://www.clinicpayam.com/ میتواند زمینه ساز اتفاقات خوبی در زندگی شما باشد.

اولین قدم برای ترک همیشگی مواد مخدر، ایجاد ذهنیت ترک در فرد مصرف کننده است. جدای از بررسی نوع مخدری که مصرف می کنید، شما باید این باور و ایمان را در خود داشته باشید که توانایی ترک ماده مخدر و مقابله با علائم آن را خواهید داشت.

شما و خانواده باید آموزش های لازم به منظور مقابله با این وسوسه ها را داشته باشید. این آموزشها عموما از سوی مرکز ترک اعتیاد در اختیار شما طبق جلسات منظم هفتگی قرار می گیرد اما چنانچه به صورت خودسرانانه به دنبال ترک مواد مخدر هستید، آموزش های لازم را باید از روانپزشک و روانشناس دریافت کنید.

یکی از مهم ترین بخش ترک اعتیاد، توجه به نظرات پزشک ترک اعتیاد و حفظ رابطه خود با روانپزشک در طول و پس از دوران ترک اعتیاد است. برخی از مواد مخدر باعث ایجاد جنبه های روانی در افراد خواهد شد که بار سنگینی را بر روی دوش آن ها خواهند گذاشت. از این رو ارتباط با روانپزشک و پزشک می تواند سنگینی این بار را از دوش‌تان بردارد.

جنبه های روانی ایجاد شده پس از ترک مواد مخدر، مشکلاتی همچون اضطراب و افسردگی به سراغ فرد بیمار خواهد آمد که نتیجه آن پرخاشگری، بی خوابی و ... است. فرد برای آن که بتواند به آرامش دوران مصرف خود بازگردد، سعی بر مصرف انواع قرص های آرامبخش و خواب آور بدون تجویز پزشک دارد. در این بخش نیز مجدد پزشک ترک اعتیاد و روانپزشک شما می توانند شما را از این مرحله عبور دهند.

قرار دادن برنامه ورزشی در طول فرایند روزانه میتواند به شما به جهت ترک همیشگی مواد مخدر کمک کند. میتوانید برنامه ورزشی مناسب خود را از دکتر ترک اعتیاد خود دریافت کنید. او با بررسی توان جسمانی و سن و سال شما میتواند بهترین و مناسب ترین برنامه ورزشی را در اختیارتان قرار دهد.

کلینیک های ترک مواد مخدر به صورت انفرادی و گروهی برنامه هایی به منظور افزایش میزان صبر و اعتماد به نفس را در فرد بیمار اجرا می کنند که اجرای آن در شرایط حاد میتواند بسیار سخت باشد. در این خصوص پزشک و روانپزشک میتواند کمک قابل توجه ای به شما در اجرای مهارت های شما داشته باشد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها