|

فراخوان کمک به پگاه نوجوان بهبودیافته از اعتیاد

پگاه، دختر 17ساله‌ای است که به‌تازگی از کمپ ترک اعتیاد ترخیص شده. یکی از مستعدترین و بهترین دختران کمپ که معدلش تا پیش از اعتیاد ۱۹ بود و جزء استعدادهای درخشان محسوب می‌شد، به علت نابسامانی خانوادگی و اعتیاد پدر به مصرف کتامین روی آورد

فراخوان کمک به پگاه نوجوان بهبودیافته  از  اعتیاد

پگاه، دختر 17ساله‌ای است که به‌تازگی از کمپ ترک اعتیاد ترخیص شده. یکی از مستعدترین و بهترین دختران کمپ که معدلش تا پیش از اعتیاد ۱۹ بود و جزء استعدادهای درخشان محسوب می‌شد، به علت نابسامانی خانوادگی و اعتیاد پدر به مصرف کتامین روی آورد. پگاه حالا سه ماه است که از کمپ ترخیص شده، با شدت هرچه تمام‌تر در حال خواندن زبان است، در باشگاه ورزشی ثبت‌نام کرده و به‌زودی روند ادامه تحصیل برای گرفتن دیپلم را آغاز می‌کند.

مسئله اصلی اینجاست که پدر و مادر او در آستانه جدایی هستند و پدر، دیگر از پرداخت هزینه‌های منزل سر باز می‌زند. متأسفانه هفته گذشته صاحب‌خانه وسایل آنها را از خانه بیرون ریخت. مادر و برادر کوچک پگاه به منزل مادربزرگ‌شان رفتند؛ اما پگاه از این کار امتناع کرد.

پگاه اکنون با یکی از معتمدان و فعالان مدنی زندگی می‌کند تا زمانی که خانواده او بتوانند دوباره سر‌و‌سامان بگیرند و زیر یک سقف کنار هم زندگی کنند. مادر پگاه یک کار نیمه‌وقت پیدا کرده و توانایی پرداخت اجاره را دارد؛ اما آنها برای تأمین ودیعه در شرایط دشواری هستند. پگاه که با هزار امید دوباره به خانه برگشته بود، این نابسامانی به‌شدت او را دچار بحران روحی کرده و او حتی یک بار به‌همین‌دلیل اقدام به خودکشی کرد که خوشبختانه با حضور به‌موقع مادرش جانش در امان ماند؛ اما او که به‌شدت ورزش می‌کند و امیدوار به رفتن به دانشگاه است، در این روزهای سخت کم‌حرف و عصبی شده و از اتاقی که فعالان مدنی در خانه‌شان در اختیارش قرار داده‌اند، بیرون نمی‌آید. ما با کمک خیرین توانستیم حدود ۳۰ میلیون تومان برای ودیعه مسکن خانواده او تأمین کنیم. آنها به ۲۰ میلیون دیگر برای داشتن یک خانه کوچک نیاز دارند. پگاه تا زمانی که خانواده‌اش مستقل شوند، پیش فعالان مدنی می‌ماند؛ اما او بیش از هر چیز نیاز به یک خانه امن در کنار برادر و مادرش دارد. این آرزوی کوچکی است که بتواند در یک شرایط آرام و امن زندگی کند. خیرین و همراهان همیشگی روزنامه «شرق» می‌توانند در صورت تمایل مبالغ اهدایی خود را به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۴۲۳۷۵۶۳۰ بانک ملی، به نام شهرزاد همتی پل‌سنگی واریز کنند. نتیجه این فراخوان به‌زودی در روزنامه «شرق» منتشر خواهد شد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها