|

برای ترک انواع مواد اعتیاد آور به کدام مرکز مشاوره مراجعه کنیم؟

اگر تصمیم جدی خود را برای ترک انواع مواد اعتیادآور گرفته اید و به دنبال مرکزی برای انجام مشاوره هستید در این بخش به شما کمک می کنیم تا بتوانید بهترین و مناسب ترین مرکز مشاوره ترک اعتیاد را با ویژگی های منحصر به فرد پیدا کنید.

برای ترک انواع مواد اعتیاد آور به کدام مرکز مشاوره مراجعه کنیم؟

اگر تصمیم جدی خود را برای ترک انواع مواد اعتیادآور گرفته اید و به دنبال مرکزی برای انجام مشاوره هستید در این بخش به شما کمک می کنیم تا بتوانید بهترین و مناسب ترین مرکز مشاوره ترک اعتیاد را با ویژگی های منحصر به فرد پیدا کنید.

بهترین مرکز مشاوره ترک اعتیاد باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

برای آن که بتوانید مناسب ترین و بهترین مرکز مشاوره ترک اعتیاد را انتخاب کنید باید به بررسی ویژگی های مهم آن ها توجه داشته باشید. به دلیل تنوع بالای مراکز مشاوره ای ترک اعتیاد، انتخاب بهترین و مناسب ترین کلینیک همواره می تواند فرایند سخت و زمان بری باشد اما توجه به نکات زیر می تواند کمک شایانی به انتخاب بهترین مرکز مشاوره ترک اعتیاد کند.

1. داشتن مجوز ها و مدارک تحصیلی مرتبط

لازم است تمامی مجوز ها و مدارک تحصیلی مرتبط توسط روانپزشک معالج کسب شده باشد. داشتن مجوز ها و مدارک زمینه ای با توجه به فعالیت در حوزه اعتیاد، بسیار مهم است.

2. بهداشت و محیط مناسب

توجه به امکانات رفاهی و محیطی در کلینیک های ترک اعتیاد، یکی از مهم ترین مواردی است که باید به آن توجه داشته باشید. محیط و بهداشت آن باید به گونه ای باشد که رقبت فرد را برای ماندن در آن محیط را افزایش دهد. 

3. برخورداری از روانپزشک و روانشناس متخصص

بیماری اعتیاد یک بیماری زمینه ای و عموما با مشکلات روانشناختی و رفتاری همراه است. از این رو حضور روانپزشک و روانشناس در مجموعه می تواند باعث از بین رفتن بیماری های زمینه ای باشد. انجام مشاوره های فردی و گروهی برای ترک اعتیاد، یک ویژگی برتر کلینیک های تخصصی است.

کلینیک طلوعی دوباره با جدیدترین روش های ترک اعتیاد، مشاوره های منظم و هدفمند، پیگیری های بعد از درمان اعتیاد را برای فرد معتاد و خانواده او در نظر دارد.

 

برای ترک انواع مواد اعتیاد آور به کدام مرکز مشاوره مراجعه کنیم؟

 

4. برخورداری از شرایط بستری به همراه مشاوره 24 ساعته آنلاین

در برخی از بیماران، شرایط به حدی است که نیاز به بستری و کنترل مداوم 24 ساعته است. از این رو کلینیک های ترک اعتیاد خوب، از این ویژگی بهره مند هستند تا بتوانند در صورت لزوم در محیطی مناسب، پذیرای بیمار خود باشند. همچنین اگر تشخیص پزشک بر این باشد که بیمار می تواند از راه دور و در منزل مورد مداوا قرار بگیرد باید شرایطی برای خانواده بیمار و خود او فراهم باشد که از خدمات 24 ساعته مشاوره آنلاین استفاده کند. یکی از مواردی که بیمار با حتما به طور 24 ساعته کنترل شود بیمار معتاد به ماری جوانا می باشد.

ماری جوانا از خانواده کانابیس ها می باشد و THC موجود در ماری جوانا که مکانیزم عملکرد آن اتصال به گیرنده های مغزی می باشد باعث اختلال در عملکرد مغز و سیستم عصبی مصرف کننده می شود و کارکرد طبیعی آن را متخل می کند. شدت تاثیر گذاری ماری جوانا نیز ارتباط مستقیمی با میزان THC دارد. متداول ترین روش مصرف ماری جوانا، پر کردن آن در کاغذ سیگار است که دود حاصل از سوختن ماری جوانا بوی بسیار تندی دارد اما از دیگر روش های مصرف آن می توانیم به استفاده از پیپ و مصرف خوراکی اشاره کنیم.

5. بررسی نتایج کلینیک و پزشک متخصص

در انتخاب کلینیک خوب و معتبر، همواره سعی کنید نتایج را مورد بررسی قرار دهید. نتایج می تواند تصمیم شما را برای ترک، تقویت کند.

6. ارائه خدمات برای خانواده بیمار

در برخی از کلینیک های درمان ترک اعتیاد، خدمات درمانی برای خانواده بیمار نیز در نظر گرفته می شود چراکه اعتیاد یک بیماری روانی است و می تواند باعث افسردگی خانواده شود.

7. پیگیری و مراقبت در دوره نقاهت

این ویژگی یکی از مهم ترین و کلیدی ترین مواردی است که باید در نظر خانواده و فرد به منظور انتخاب کلینیک درمانی مناسب باشد. مراقبت های پس از درمانی ترک اعتیاد بسیار مهم است و در صورت عدم توجه به آن، می تواند شرایط بازگشت به دوران مصرف را برای فرد معتاد به همراه داشته باشد.

اعتیاد و ترک آن مشکلات و اختلالات اعصاب و روان ناشی از این بیماری را برای فرد به همراه خواهد داشت و اثرات مخرب آن می تواند فرد را از پای درآورد، در اینجا مشاوره ها و پیگیری های کلینیک می تواند زمینه ساز موفقیت در این مسیر باشد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها