|

رکورد دوباره در بازار طلا

قیمت طلا دیروز چهارشنبه ۳ آوریل به دلیل کاهش ارزش دلار آمریکا و تقاضای پناهگاه امن ناشی از تشدید تنش‌ها در خاورمیانه، رکورد خود را افزایش داد، در حالی که سرمایه‌گذاران منتظر داده‌های اقتصادی بیشتر ایالات‌ متحده برای سرنخ‌های بیشتر بودند.

رکورد دوباره در بازار طلا

قیمت طلا دیروز چهارشنبه ۳ آوریل به دلیل کاهش ارزش دلار آمریکا و تقاضای پناهگاه امن ناشی از تشدید تنش‌ها در خاورمیانه، رکورد خود را افزایش داد، در حالی که سرمایه‌گذاران منتظر داده‌های اقتصادی بیشتر ایالات‌ متحده برای سرنخ‌های بیشتر بودند.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز طلا پس از رسیدن به بالاترین رقم تاریخی دو هزار و 283 دلار و ۹ سنت با دودهم درصد افزایش به دو هزار و 283 دلار و ۴۷ سنت در هر اونس رسید. 

هر اونس طلای آمریکا با یک درصد افزایش به دو هزار و 303 دلار و ۸۰ سنت رسید. دلار آمریکا پس از رسیدن به بالاترین سطح خود در حدود پنج ماه اخیر به یک‌دهم درصد کاهش یافت و طلا را برای سایر  دارندگان ارز ارزان‌تر کرد.

فرصت‌های شغلی ایالات‌ متحده در ماه فوریه افزایش یافت. سیاست‌گذاران فدرال رزرو اظهار کردند که کاهش سه بار نرخ بهره آمریکا در سال جاری مناسب خواهد بود.

 بر اساس ابزار FedWatch گروه CME، معامله‌گران به احتمال ۶۴ درصد قیمت‌گذاری می‌کنند که فدرال رزرو در ماه ژوئن کاهش نرخ بهره را آغاز کند. نرخ بهره پایین‌تر، هزینه فرصت نگهداری شمش را  کاهش می‌دهد.

 

 

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها