|

از فضا تا رفح قرمه‌سبزی در فضا

رسانه‌ها در چند روز گذشته به ماجرای پختن قرمه‌سبزی در ایستگاه فضایی پرداختند. یاسمین مقبلی، فضانورد آمریکایی ایرانی‌تبار، از خوردن قرمه‌سبزی در ایستگاه بین‌المللی فضایی در مدار زمین به همراه دیگر همکارانش خبر داده است. او با انتشار عکسی از خود و یک ظرف قرمه‌سبزی معلق در شبکه اجتماعی اینستاگرام نوشت در تعطیلات آخر هفته به همراه همکارانش قرمه‌سبزی با پلو خورده است.

از فضا  تا  رفح قرمه‌سبزی  در  فضا

رسانه‌ها در چند روز گذشته به ماجرای پختن قرمه‌سبزی در ایستگاه فضایی پرداختند. یاسمین مقبلی، فضانورد آمریکایی ایرانی‌تبار، از خوردن قرمه‌سبزی در ایستگاه بین‌المللی فضایی در مدار زمین به همراه دیگر همکارانش خبر داده است. او با انتشار عکسی از خود و یک ظرف قرمه‌سبزی معلق در شبکه اجتماعی اینستاگرام نوشت در تعطیلات آخر هفته به همراه همکارانش قرمه‌سبزی با پلو خورده است. او البته توضیح داده این قرمه‌سبزی بدون ته‌دیگ بوده است. به گزارش بی‌بی‌سی، مقبلی نوشت: «از اینکه بخشی از فرهنگم و خوراک (ایران) را با همکارانم سهیم شدم، لذت بردم. به نظر می‌رسد آنها هم لذت بردند‌». مقبلی پیش از آغاز مأموریت فضایی خود گفته بود‌ با خود قرمه‌سبزی خواهد برد. او همچنین نوشت: «عطر و مزه‌اش عالی بود و حس در خانه بودن را برایم تداعی کرد. فکر کنم بار اولی است که قرمه‌سبزی در فضا صرف شده باشد‌».

الماس‌‌باران

محققان بین‌المللی در مطالعه‌ای روی فضا با پدیده‌ای شگفت‌انگیز در جو «نپتون» مواجه شدند که به آن باران الماسی می‌گویند.

کربن می‌تواند در سیارات گازی غول‌پیکر و یخی مانند نپتون و اورانوس به دلیل دماها و فشارهای فوق‌العاده بالا در اعماق جو، به کریستال تبدیل شود.

کشتار  در  رفح

اسرائیل به رفح در جنوبی‌ترین نقطه نوار غزه حمله کرده ‌و تا به حال باعث شهادت بیش از صد نفر شده است. هرچند نظامیان اسرائیلی قبلا اعلام کرده بودند گذرگاه امنی برای آوارگان ایجاد خواهند کرد. البته کشورهای عربی سعی می‌کنند به مردم فلسطین کمک کنند، اما برخی دیگر نیز مانند مصر سعی می‌کنند دیوار را پهن‌تر کنند. تصاویری از ملک عبدالله، پادشاه اردن منتشر شده است که شخصا در ارسال و انتشار کمک‌های بشردوستانه به بیمارستان‌های صحرایی در نوار غزه شرکت کرده بود. اردن با استفاده از چتر نجات، کمک‌های فوری پزشکی را برای بیمارستان اردنی غزه پرتاب کرده بود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها