|

وقتی دارایی مهم است

در برخی اخبار، میزان بزرگی و تکرار آن اهمیت اتفاق را مشخص می‌کند‌. به دو خبر اشاره می‌کنیم؛ یکی از نکات مشترک این اخبار اهمیت دارایی است.

وقتی دارایی مهم است

در برخی اخبار، میزان بزرگی و تکرار آن اهمیت اتفاق را مشخص می‌کند‌. به دو خبر اشاره می‌کنیم؛ یکی از نکات مشترک این اخبار اهمیت دارایی است.

5 میلیون روپیه

کمتر از یک هفته دیگر قرار است 200 میلیون رأی‌دهنده در اندونزی پای صندوق‌های رأی بروند‌. آنها قرار است در کنار انتخاب رئیس‌جمهور بعدی، 106 نفر را در انتخابات منطقه‌ای و محلی به‌عنوان نمایندگان و اعضای شوراها انتخاب کنند. هزار‌و ۸۰۰ نفر در این رقابت شرکت کرده‌اند. بی‌‌بی‌سی درباره «راهایو‌»، زنی که سرپرستی چهار فرزندش را بعد از جدایی بر عهده گرفته، گزارشی منتشر کرده است. او یک خدمتکار خانگی است که هزینه کارزار‌های انتخاباتی‌اش را از نظافت توالت‌ها به دست آورده‌ است. البته او در مقابل میلیاردها روپیه‌ای که دیگر نامزدها در حال خرج‌‌کردن هستند، تاکنون توانسته فقط پنج میلیون روپیه یعنی 317 دلار تهیه کند اما او خود را کاندیدای ضعفا می‌داند‌.

50 هزار میلیارد تومان ضرر

دیجیاتو از ضرر ۵۰ هزار میلیارد تومانی اقتصاد ایران از قطع اینترنت در سال ۲۰۲۳ گزارشی ارائه داده است. طبق گزارش این رسانه، محدودیت‌ها و اختلال‌های اینترنتی تا نیمه سال میلادی ۲۰۲۲ با تحمیل ضرر ۵.۷ میلیون دلاری، ایران را به رتبه دهمین کشور متضرر جهان از این نظر رسانده بود. در این خبر به گزارش افتانا و گزارش‌های آماری وب‌سایت تاپ تن وی‌پی‌ان، اشاره شده است. روسیه با ۴.۰۲ میلیارد دلار، بیشترین ضرر اقتصادی را تحمل کرده و پس از آن کشور اتیوپی با ۱.۵۹ میلیارد دلار قرار دارد. در سال گذشته میلادی، ۱۹۶ خاموشی عمدی اینترنت در ۲۵ کشور جهان اتفاق افتاده است. در میان شبکه‌های اجتماعی، پلتفرم ایکس رکورددار بیشترین میزان فیلترینگ و محدودیت است. این پلتفرم با ۱۰‌هزار‌و ۶۸۳ ساعت اختلال عمدی، در رتبه اول قرار گرفته که ۱۸ درصد بیشتر از اینستاگرام و ۲۶ درصد بیشتر از تیک‌تاک بوده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها