|

نیلوفر و الهه آمدند..‌.

بالاخره بعد از یک‌سال‌و‌نیم، چراغ روزنامه‌ها روشن شد و نیلوفر حامدی و الهه محمدی، دو روزنامه‌نگار زندانی، به قید وثیقه ۱۰ میلیارد‌تومانی از زندان آزاد شدند.

نیلوفر  و  الهه آمدند..‌.
شهرزاد همتی دبیر گروه جامعه روزنامه شرق

شهرزاد همتی: بالاخره بعد از یک‌سال‌و‌نیم، چراغ روزنامه‌ها روشن شد و نیلوفر حامدی و الهه محمدی، دو روزنامه‌نگار زندانی، به قید وثیقه ۱۰ میلیارد‌تومانی از زندان آزاد شدند.

خبری خوشحال‌کننده برای همه ما که در تمام این یک‌سال‌و‌نیم در انتظار بودیم تا درهای زندان باز شود. هر‌چند هنوز روزنامه‌نگاران دیگری در زندان هستند‌ اما آزادی نیلوفر حامدی و الهه محمدی نقطه قوتی برای تن رنجور مطبوعات ایران بود. انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران نیز ضمن صدور بیانیه‌ای، با اشاره به وثیقه سنگین تعیین‌شده برای آزادی نیلوفر و الهه، بر آزادی دیگر اهالی مطبوعات تأکید کرد. در متن این بیانیه آمده است:

به امید آزادی دیگر روزنامه‌نگاران در بند

خانم‌ها الهه محمدی و نیلوفر حامدی دو عضو انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران، پس از 17 ماه حبس با قرار وثیقه 10 میلیارد تومانی برای هر یک، آزاد شدند.

انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران با انتقاد از وثیقه سنگینی که برای هر یک از این افراد تعیین شده است، آزادی موقت آنها را به فال نیک می‌گیرد و امیدوار است در دادگاه تجدیدنظر، حکم سنگین آنها شکسته و آزادی موقت به آزادی دائم تبدیل شود. ما همچنین امیدواریم روند آزادی به دیگر روزنامه‌نگاران در بند نیز تسری پیدا کند و تمام همکاران ما آزاد شوند.

انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران بارها در بیانیه‌های مختلفی تأکید کرده است که روزنامه‌نگاری جرم نیست و نباید با روزنامه‌نگار به‌مثابه متهم امنیتی برخورد کرد؛ خاصه آنکه روزنامه‌نگاران در ایران همواره و همیشه بر لبه تیغ حرکت می‌کنند. دستگاه‌ها و نهادها می‌توانند با سعه‌ صدر و افزایش ظرفیت‌های خود، به این حرفه که رکن چهارم دموکراسی است، کمک کنند تا هم نهادهای مدنی تقویت شود و هم دیده‌بان عمومی، امنیت مؤثری داشته باشد.

ما همچنان به قلم ایمان داریم و در تحریریه‌های خود برای مردم و برای کمک به آبادانی میهن خواهیم نوشت. به امید آنکه آزادی این دو روزنامه‌نگار به آزادی دائمی متصل شود و آنها به آغوش رسانه بازگردند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها