|

در پنجمین جلسه دادگاه اعضای سازمان مجاهدین مطرح شد

مادرانی که داعشی تربیت کردند

‌پنجمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات ۱۰۴ نفر از اعضای سازمان مجاهدین خلق موسوم به منافقین و همچنین ماهیت این سازمان به عنوان یک شخصیت حقوقی، دیروز در شعبه یازدهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی حجت‌الاسلام‌والمسلمین دهقانی و مستشاران دادگاه مرتضی تورک و امین ناصری در مجتمع قضائی امام خمینی (ره) به صورت علنی برگزار شد.‌در ابتدای دادگاه دختر یکی از شهدا که پدرش به دست اعضای سازمان مجاهدین خلق به شهادت رسیده است، گفت: پدرم شغلش آزاد بود و مغازه آجیل‌‌فروشی داشت و فقط به دلیل نصب عکس‌های امام خمینی (ره) و چند نفر از سربازان نظام بود که پدرم را به قتل تهدید می‌کردند.

مادرانی که داعشی تربیت کردند

‌پنجمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات ۱۰۴ نفر از اعضای سازمان مجاهدین خلق موسوم به منافقین و همچنین ماهیت این سازمان به عنوان یک شخصیت حقوقی، دیروز در شعبه یازدهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی حجت‌الاسلام‌والمسلمین دهقانی و مستشاران دادگاه مرتضی تورک و امین ناصری در مجتمع قضائی امام خمینی (ره) به صورت علنی برگزار شد.‌در ابتدای دادگاه دختر یکی از شهدا که پدرش به دست اعضای سازمان مجاهدین خلق به شهادت رسیده است، گفت: پدرم شغلش آزاد بود و مغازه آجیل‌‌فروشی داشت و فقط به دلیل نصب عکس‌های امام خمینی (ره) و چند نفر از سربازان نظام بود که پدرم را به قتل تهدید می‌کردند. وی گفت: بعد از پدرم سال‌ها ما را به قتل تهدید می‌کردند، واقعا کسی نمی‌تواند ترس ما را درک کند. نیمه‌شب درِ منزل ما به صدا درمی‌آمد و نامه‌ای پر از تهدید را داخل خانه می‌انداختند. دختر این شهید افزود: هیچ‌کس نمی‌تواند استرس یک دختربچه کوچک را در راه مدرسه درک کند. هر چند قدمی که برمی‌داشتم از ترس برمی‌گشتم و پشت سرم را نگاه می‌کردم. حتی بعد از شهادت پدرم هر روز ما را تهدید می‌کردند در تماس تلفنی با منزل ما می‌گفتند خانه را به آتش می‌کشیم یا حتی مغازه را مجدد آتش می‌زنیم. بچه‌ها را در راه مدرسه می‌دزدیم. حجت‌الاسلام دهقانی، رئیس دادگاه، پس از شنیدن بخشی از سخنان این دختر جوان به او تذکر داد بر صندلی خود بنشیند و در فرصتی که دادگاه برای شکات فراهم کرد به بیان سخنان خود بپردازد و مانع قرائت کیفرخواست نشود. بعد از این ماجرا، قاضی دادگاه با عرض تسلیت به‌مناسبت حادثه تروریستی کرمان و شهادت سردار سید رضی موسوی به دست رژیم صهیونیستی، آغاز پنجمین نشست جلسه نخست دادگاه رسیدگی به کیفرخواست واصله پرونده منافقین را اعلام کرد. وی در ادامه از نماینده دادستان خواست با حضور در جایگاه به قرائت کیفرخواست بپردازد و قرائت کیفرخواست با اعلام اسامی دیگر متهمان از متهم ردیف سی‌و‌چهارم آغاز شد.

معرفی نامزد منافقین در انتخابات مجلس!

عذرا علوی‌طالقانی متهم ردیف ۳۴ در دادگاه رسیدگی به جرایم سازمان مجاهدین خلق است، نام‌برده در سال ۱۳۵۴ با سازمان مجاهدین خلق آشنا شده و فعالیتش را شروع می‌کند. وی در فروردین ۱۳۶۰، به بدنه تشکیلات، منتقل و سپس از طرف منافقین، کاندیدای مجلس شورای اسلامی می‌شود. عذرا علوی، از مسئولان رده‌بالای منافقین بوده که بعد از عملیات تروریستی- نظامیِ فروغ جاویدان، معاونت عملیات شاخه نظامی و مسئولیت عملیات در داخل کشور را عهده‌دار می‌شود. گفتنی است در سال ۱۳۷۲، بعد از اینکه فهیمه اروانی به عنوان مسئول اول گروهک انتخاب می‌شود، عذرا علوی‌طالقانی به‌عنوان جانشین رئیس شاخه نظامی منصوب می‌شود. هرچند در مقطعی نیز مشارالیها، معاون آموزش تشکیلات بوده است. خاطرنشان می‌شود مسئولیت‌های پیشین عذرا علوی، عمدتا مرتبط با مسائل امنیتی گروهک بوده است. در حال حاضر این فرد فوت کرده است.

‌دو شباهت سازمان مجاهدین خلق و داعش

نماینده دادستان در ادامه دادگاه گفت: دو گروه تروریستی منافقین و داعش شباهت‌های بسیاری با هم دارند. هر دو گروه تروریستی از عنصر ترور‌های کور برای گرفتن تلفات بیشتر از مردم استفاده می‌کنند؛ برای آنها فرق ندارد که در ترور کور چه کسی کشته می‌شود! هر دو گروهک از وسایل انفجاری با خصیصه مشترک استفاده می‌کنند؛ داعش از جلیقه انفجاری استفاده کرده و برای گرفتن تلفات آن را پر از ساچمه می‌کند؛ منافقین هم علاوه بر استفاده از بمب و شلیک مستقیم، از وسایلی چون سه‌راهی نیز استفاده می‌کنند. در نشریه تروریستی مجاهد به اعضای گروهک توصیه شده از سه‌راهی استفاده کنند تا ترکش‌های آن تلفات بیشتری بگیرد.

مادرانی که داعشی تربیت می‌کنند!

جمیله ابریشمچی متهم ردیف ۳۵ دادگاه رسیدگی به پرونده سازمان مجاهدین خلق است. نام‌برده خواهرِ مهدی ابریشمچی بوده و به واسطه فعالیت برادرش، قبل از انقلاب سمپات سازمان مجاهدین خلق می‌شود. متعاقبا مشارالیها بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، به همکاری خود با منافقین ادامه داده و در سال ۱۳۶۱ به همراه فرزندانش (مریم و علی اکبرزادگان) به منظور پیوستن به تشکیلات، از کشور متواری می‌شود. وی پس از استقرار در پاریس نیز ضمن عضویت در شورای تروریستی موسوم به ملی مقاومت، به همکاری با بخش خارجی این گروهک تروریستی می‌پردازد. گفتنی است نام‌برده در حال حاضر، در پاریس مستقر بوده و به کشور آلبانی نیز تردد دارد. سوابق عضویت دیگر اعضای خانواده متهم جمیله ابریشمچی در گروهک منافقین: محمد اکبرزادگان (همسرِ متهم فوق‌الذکر): از اعضای منافقین بوده که در سال ۱۳۶۷، در عملیات تروریستی- نظامی فروغ جاویدان شرکت داشته و کشته می‌شود. علی اکبرزادگان (فرزند متهم): از اعضای نفاق مستقر در آلبانی بوده که در بخش اطلاعات و حفاظت از مسعود و مریم رجوی فعالیت دارد. مریم اکبرزادگان (فرزند متهم): از اعضای نفاقِ مستقر در آلبانی بوده که سابقه عضویت در ستاد تبلیغات گروهک، شرکت در عملیات تروریستی- نظامی فروغ جاویدان به عنوان معاون لشکر ۳۲ و مسئول مراکز ۶ و ۲۱ منافقین را داشته و مدتی نیز مسئول پرسنلی مقر‌های منافقین بوده است.

هدایت تیم ترورِ امیر سپهبد علی صیاد شیرازی بر عهده چه کسی بود؟

متهم ردیف سی‌و‌ششم دادگاه رسیدگی به جرایم سازمان مجاهدین خلق محمود قجر عضدانلو است، وی برادر مریم رجوی و همسر شهرزاد صدر حاج‌سیدجوادی (مسئول دفتر مریم رجوی) است. محمود قجر عضدانلو در سال ۱۳۵۲، به سازمان مجاهدین خلق می‌پیوندد و با پیروزی انقلاب اسلامی، همکاری خود را با تشکیلات ادامه داده و نهایتا در سال ۱۳۶۰، از کشور متواری می‌شود. وی در حال حاضر از عناصر کادر مرکزی نفاق و عضو شورای تروریستی به اصطلاح ملی مقاومت است. محمود قجر عضدانلو در مشارکت و همکاری تنگاتنگ با مژگان پارسایی، یکی دیگر از عوامل اصلی و کلیدی تشکیل، طراحی، سازماندهی و هدایت تیم ترورِ امیر سپهبد علی صیاد شیرازی (به نام‌های کمال‌الدین حیدری چمنی با نام مستعار جلال موسوی و رضا نادری با نام مستعار عطاءاله) و نتیجتا شهادت و به تعبیر حقوقی، قتل عمد این شهید والامقام محسوب می‌شود. نام‌برده تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز به شماره A-۴۶۸/۶-۲۰۰۲ است.

نقش استخبارات عراق در ترور شهید صیاد

در ادامه دادگاه یکی از اعضای جداشده از سازمان مجاهدین خلق گفت: در آذر سال ۷۷ مسعود رجوی در قرارگاه بدیع‌زادگان فیلمی از شهید صیاد پخش کرد و گفت باید حساب این فرد را برسیم؛ این خواست صاحبخانه ( عراق) است. وی افزود: رجوی مسئولیت این ترور را به مژگان پارسایی سپرد؛ بعد از ترور شهید صیاد در قرارگاه اشرف جشنی به پا شد و مژگان پارسایی به تیم ترور هدیه داد! رجوی پس از ترور شهید صیاد شیرازی گزارش کار تیم‌های راهگشا در ستاد داخله را به طاهر حبوش مسئول سرویس اطلاعات عراق ارائه داد. در ادامه وزیری نماینده دادستان خطاب به دادگاه گفت: به هر نحو که صلاح می‌دانید جلسه غیرعلنی تشکیل دهید و اظهارات افراد جداشده از سازمان مجاهدین خلق و صحبت‌های آنان را درمورد ترور شهید صیاد شیرازی استماع کنید، زیرا این افراد بیم این را دارند که مورد تهدید گروهک تروریستی قرار گیرند.

تذکر قاضی به نماینده دادستان

در ادامه قاضی دهقانی در تذکری به نماینده دادستان گفت: برابر ماده ۴۰۰ آیین دادرسی کیفری، انتشار اسناد پرونده با اجازه قاضی و مستشاران دادگاه است و منشی دادگاه می‌تواند درخواست انتشار اسناد پرونده را از سوی نماینده دادستان ثبت کند تا دادگاه درمورد آن تصمیم‌گیری کند.

نشست‌های ایدئولوژیک منافقین در آلبانی را چه کسی برگزار می‌کند؟

متهم ردیف سی‌و‌هفتم این پرونده بدری پورطباخ است. وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تحت تأثیر افکار برادرش، جذب تشکیلات شده و در اواخر سال ۱۳۵۸، همکاری خویش با منافقین را در شهرستان اصفهان شروع می‌کند. در سال ۱۳۶۱، نام‌برده بعد از ازدواج تشکیلاتی با یکی از اعضای گروهک به نام مهدی قربان‌پور مقدم، به همراه او از کشور متواری و در کردستان عراق مستقر می‌شود. شایان ذکر است که بدری پورطباخ یکی از اعضای مرکزی تشکیلات منافقین و عضو شورای تروریستی موسوم به ملی مقاومت بوده که بیشتر اوقات خود را در اروپا و آمریکاست و مدت زیادی نیز مسئول مقر گروهک در هلند بوده و از سال ۱۳۷۸ نیز در ستاد داخله منافقین، مشغول به فعالیت است. نام‌برده در حال حاضر در بخش به‌اصطلاح سیاسی ستاد فعال بوده و مسئول نشست‌های ایدئولوژیک نیروهای جدیدالورود به آلبانی است.

‌متهم ردیف 38، همسر زهره عطریانفر

محمد‌جواد قدیری‌مدرسی متهم ردیف ۳۸ در دادگاه رسیدگی به جرائم سازمان مجاهدین خلق بود. وی همسر زهره عطریانفر و یک عنصر نفوذی در کمیته‌ انقلاب اسلامی بوده است. محمد‌جواد قدیری، قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، با منافقین آشنا و جذب گروهک می‌شود. گفتنی است نام‌برده در سال ۱۳۶۰ در واحد اطلاعات منافقین فعالیت داشته و پس از آن، در خرداد همان سال، به بخش تدارکات حفاظت منتقل می‌شود. از‌جمله فعالیت‌ها و مسئولیت‌های او عبارت است از معاون شاخه نظامی سازمان مجاهدین خلق، مقطعی به‌عنوان مسئول به‌اصطلاح توپخانه شاخه نظامی تشکیلات، هادی تیم‌های عملیاتی و تروریستی منافقین در کشور و مسئول شاخه نظامی و صنایع مقر اشرف در سال ۱۳۸۴. خاطر‌نشان می‌شود مشارالیه در حال حاضر در آلبانی بوده و در بخش‌های به‌اصطلاح آموزشی، سیاسی و عربی فعالیت دارد. ضمناً نام‌برده تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز به شماره A-۴۹۰/۶-۲۰۰۲ است. فرهاد الفت متهم ردیف ۳۹ دادگاه رسیدگی به پرونده سازمان مجاهدین بود. نام‌برده که همه از او تحت عنوان منوچهر یاد می‌کنند، از مسئولان رده‌بالا و کادر‌های قدیمی سازمان مجاهدین خلق است. وی در سال ۱۳۶۸، معاون مسئول شاخ نظامی در محور یک بوده که بعد از آن، مسئول محور و سپس رئیس ستاد محور می‌شود. نام‌برده بین سال‌های ۱۳۷۳-۱۳۷۴، وارد ستاد مرکزی شده و بعد به ستاد پرسنلی و مدتی نیز به سیستم به‌اصطلاح حقوقی نفاق منتقل می‌شود. مشارالیه در سال‌های ۱۳۷۷ به بعد، مسئول کل زندان‌های نفاق در مقر اشرف و مربی آموزش‌های تشکیلاتی و ایدئولوژی گروهک شده است. در حال حاضر نیز در آلبانی و در قسمت عربی بخش به‌اصطلاح سیاسی تشکیلات، فعالیت می‌کند. ضمنا برخی از اعضای خانواده وی نیز دارای سابقه عضویت در سازمان مجاهدین خلق هستند. برای مثال فرزاد الفت، پزشک و از افراد قابل اعتماد مسعود رجوی بوده است. در جریان پرونده ترور و خمپاره‌اندازی منافقین در صفاشهر استان فارس که رأی آن در سال ۱۳۸۹ صادر شده، نام فرهاد الفت نیز در ردیف محکومان قرار دارد.

رویا، زنی‌که پس از عملیات مرصاد خود را به تهران رساند

متهم ردیف ۴۰ رویا احمدی‌موسوی فرزند سید‌محمد نام دارد. نام‌برده پس از چند مرحله شرکت در کنکور، در سال ۱۳۶۴، به بهانه تحصیل، به صورت قانونی از کشور خارج شده و به آلمان می‌رود و در آنجا با یکی از منافقین به نام موسی فیض‌مرزوقی (با نام مستعار جلال) ازدواج تشکیلاتی می‌کند. در ادامه وی در سال ۱۳۶۷، در عملیات تروریستی- نظامی فروغ جاویدان شرکت کرده و پس از شکست مفتضحانه نیرو‌های نفاق متواری شده و خود را به کرمانشاه می‌رساند. از آنجا نام‌برده ضمن تماس با یکی از اعضای خانواده خود در تهران، درخواست کمک کرده و نهایتا با کمک برخی از بستگان خود، مخفیانه به تهران می‌آید. مشارالیها مدت ۲۰ روز را در تهران، در منزلی مخفی شده و در نهایت به صورت غیرقانونی از کشور متواری و دوباره به تشکیلات می‌پیوندد. خبر این اقدام او در میان اعضای گروهک می‌پیچد تا آنجا که مسعود رجوی در جایی می‌گوید «تنها کسی که توانست پس از عملیات فروغ به تهران برود و بازگردد، خواهر مجاهد ما رویا بوده است» که این مسئله سبب شهرت دو‌چندان وی در میان اعضا می‌شود. رویا احمدی در دوره‌های مختلف، مسئولیت‌هایی در مقر اشرف و کلن آلمان، داشته است. برای مثال، در سال ۱۳۷۷ مسئول مالی-‌اجتماعی منافقین در عراق بوده و مدتی را نیز به‌عنوان معاون زهرا رجبی در آلمان خدمت می‌کند. در حال حاضر نیز وی از اعضای شورای رهبری و از مسئولان دفتر نفاق در آلمان به شمار می‌رود. همچنین همسر نام‌برده به نام موسی فیض‌مرزوقی فرزند جعفر نیز بعد از خروج از کشور، به عراق اعزام و در شاخه نظامی نفاق به‌عنوان افسر عملیاتی در مقر اشرف سازماندهی و سپس مسئول مرکز می‌شود. گفتنی است خواهرزاده وی به نام آتوسا عقیلی فرزند سهراب نیز مسئول تشکیلات منافقین در آلمان است.

چگونه دفتر خبرگزاری فرانسه در تهران پوشش منافقین شد؟

متهم ردیف ۴۱ در دادگاه رسیدگی به پرونده سازمان مجاهدین خلق بهزاد نصیری نام دارد. نام‌برده که در سال ۱۳۶۰ به استخدام وزارت ارشاد در آمده بود، برای گمراهی نیرو‌های انقلاب، در پوشش مترجم برای دفتر خبرگزاری فرانسه در تهران، در عمل به فعالیت و همکاری با سازمان مجاهدین خلق می‌پردازد که به‌سرعت ماهیت فعالیت‌های اصلی وی افشا و در سال ۱۳۶۱ دستگیر و به هشت سال حبس محکوم می‌شود، اما در ادامه در سال ۱۳۶۴، در مدت مرخصی از زندان، متواری شده و به صورت غیرقانونی به خارج از کشور عزیمت می‌کند. ضمنا همسر وی (به نام مریم خرمشاهی) نیز در عملیات تروریستی-‌نظامی فروغ جاویدان کشته می‌شود. همچنین نام‌برده مسئول مرکز ۱۳ شاخه نظامی منافقین در عراق بوده و در طراحی عملیات‌های خمپاره‌زنی به نام راهگشایی، شرکت فعال داشته است. در ضمن وی سابقه عضویت در کمیسیون به‌اصطلاح روابط خارجی را نیز دارد. از‌جمله اقدامات این کمیسیون، سازماندهی تظاهرات ساختگی در کشور‌های غربی، حمله به سفارتخانه‌های رسمی جمهوری اسلامی ایران و همچنین جذب نیرو است. گفتنی است بهزاد نظیری از افراد فعال در عملیات تروریستی-‌نظامی فروغ جاویدان نیز بوده و در حال حاضر نیز عضو کمیسیون خارجی شورای تروریستی موسوم به ملی مقاومت است. مضافا بهزاد نظیری در عملیات‌های تروریستی به‌اصطلاح راهگشایی که منجر به شهید و مصدوم‌شدن جمع زیادی از مردم و همچنین وارد‌آمدن خسارات مالی فراوان به اموال خصوصی و عمومی شده نیز نقش طراح و هادی تیم تروریستی را داشته است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها