|

بایدن و چالش انتخابات 2024

پس از انتشار نظرسنجی جدید درباره انتخابات 2024 که از پیشتازی دونالد ترامپ حکایت داشت، سی‌ان‌ان گزارشی تحلیلی منتشر کرد که نشان‌دهنده نارضایتی عمومی و عمیق از عملکرد بایدن در زمانی است که خوش‌بینی اقتصادی او نتوانسته‌ مردم به‌ستوه‌آمده از گرانی‌ها را راضی کند.

بایدن و چالش انتخابات 2024

پس از انتشار نظرسنجی جدید درباره انتخابات 2024 که از پیشتازی دونالد ترامپ حکایت داشت، سی‌ان‌ان گزارشی تحلیلی منتشر کرد که نشان‌دهنده نارضایتی عمومی و عمیق از عملکرد بایدن در زمانی است که خوش‌بینی اقتصادی او نتوانسته‌ مردم به‌ستوه‌آمده از گرانی‌ها را راضی کند. به نوشته سی‌ان‌ان، این نظرسنجی ضعیف‌شدن آرای گروه‌های جمعیتی کلیدی که بایدن را به کاخ سفید بردند، از‌جمله رأی‌دهندگان سیاه‌پوست و لاتین‌تبار، شکاف‌ در ائتلاف دموکرات‌ها و بی‌اعتمادی به رهبری او در جهان جنگ‌زده را آشکار می‌کند. بدتر از همه اینکه داده‌ها نشان می‌دهند فقط یک‌چهارم آمریکایی‌ها معتقدند او برای ایفای نقش ریاست‌جمهوری توانایی و تیزبینی لازم را دارد. سی‌ان‌ان پنج نکته درباره چالش‌های پیش‌روی جو بایدن و دلایل پیروزی احتمالی دونالد ترامپ را بررسی کرده است:

مسئله سن: سن بالای جو بایدن برای اجرای وظایف ریاست‌جمهوری یکی از نگرانی‌های اصلی رأی‌دهندگان است. در‌عین‌حال، او در ایجاد ارتباط با رأی‌دهندگان جوان‌تر که برای دموکرات‌ها حیاتی به‌شمار می‌روند نیز شکست خورده است. با اینکه تفاوت سنی جو بایدن و دونالد ترامپ چندان درخور توجه نیست، به نظر می‌رسد انرژی و هیجان رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا، رأی‌دهندگان را متقاعد کرده که او از نظر جسمی برای این منصب مناسب‌تر است و درباره سن بالای او جای نگرانی نیست.

مشکلات اقتصادی: آمارهای اشتغال و وضعیت اقتصادی حال حاضر ایالات متحده برای جو بایدن یک شکست است و رأی‌دهندگان را به سمت دونالد ترامپ سوق می‌دهد. با اینکه دموکرات‌ها امیدوارند نرخ‌ بالای بهره در سال آینده کاهش یابد و فشار بر خانواده‌هایی که با وام‌های خودرو، وام مسکن و بدهی‌های کارت اعتباری دست‌وپنجه نرم می‌کنند کم شود، بایدن در‌حال‌حاضر در لبه پرتگاه اقتصاد قرار دارد. این احساس که او کنترلش بر اقتصاد را از دست داده، نوعی بدبینی به آینده ایجاد کرده است و رأی‌دهندگان را از او دور می‌کند.

درگیری‌های جهانی: علاوه بر مسائل داخلی آمریکا، درگیری‌های فعلی در جهان نیز بر آرای جو بایدن تأثیر خواهند گذاشت. رویکردهای رئیس‌جمهوری آمریکا در قبال جنگ اسرائیل علیه حماس، تهاجم روسیه به اوکراین و چالش مهم چین، همه از موضوعاتی هستند که می‌تواند اکنون یک چالش جدی پیش‌روی او باشد. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که رأی‌دهندگان، ترامپ را رهبر قوی‌تری می‌دانند و این‌ آشکار می‌کند که سیاست‌های او قانع‌کننده‌تر از رویکرد بایدن بوده‌اند. نظرسنجی سی‌ان‌ان نشان داد که تنها ۳۶ درصد رئیس‌جمهوری فعلی را یک رهبر مؤثر در جهان می‌دانند، در‌حالی‌که ۴۸ درصد درباره ترامپ چنین نظری دارند.

امیدواری‌های کاذب: رقابت انتخاباتی سال ۲۰۲۴ احتمالا دشوارتر از آن چیزی است که نزدیکان رئیس‌جمهوری فعلی آمریکا تصور می‌کنند. تضمین‌ رهبران دموکرات مبنی بر اینکه آرای رأی‌دهندگان در‌نهایت در روزهای رأی‌گیری به نفع بایدن خواهد چرخید، این واقعیت را نادیده می‌گیرد که میزان محبوبیت او از پیشینیانش که در دور دوم ریاست‌جمهوری پیروز شدند، کمتر است. آنها اغلب بایدن را با بیل کلینتون و باراک اوباما هنگام انتخاب مجدد مقایسه می‌کنند و می‌کوشند کاهش محبوبیت اولیه او را کم‌اهمیت نشان دهند. این در حالی است که چهل‌ودومین رئیس‌جمهوری آمریکا در نوامبر ۱۹۹۵ با ۵۲ درصد و چهل‌وچهارمین رئیس‌جمهوری ایالت متحده با ۴۶ درصد آرا در سال ۲۰۱۱ مواجه بودند، اما بایدن با ۳۹ درصد، دو واحد کمتر از ترامپ یک سال قبل از شکست در انتخابات ۲۰۲۰، در موقعیت شکننده‌ای قرار دارد.

ناامیدی عمومی: سی‌ان‌ان دریافت که ۷۲ درصد آمریکایی‌ها می‌گویند اوضاع در ایالات متحده بد پیش می‌رود و اکثر آنها در تمام ماه‌هایی که بایدن روی کار آمده است، این نارضایتی و ناامیدی را احساس کرده‌اند. این نارضایتی‌های کلی که فراتر از اقتصاد است، روحیه عمومی را تحت تأثیر قرار داده و سبب شده است رأی‌دهندگان دموکرات نسبت به جمهوری‌خواهان بسیار کمتر درگیر و مشتاق مسائل سیاسی به نظر برسند. برای مثال، نظرسنجی سی‌ان‌ان نشان می‌دهد ۷۱ درصد از رأی‌دهندگان جمهوری‌خواه برای رأی‌دادن در انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده انگیزه زیادی دارند؛ در مقابل تنها ۶۱ درصد دموکرات‌ها و رأی‌دهندگان متمایل به دموکرات از این تمایل سخن گفته‌اند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها