|

بیانیه حزب مجمع ایثارگران درباره تحولات غزه و فلسطین و در محکومیت جنایات اسرائیل

حزب مجمع ایثارگران در بیانیه‌ای به تحولاتی که از یک هفته گذشته و در پی حمله گروه اسلامی حماس به اسرائیل در روز هفتم اکتبر و در پنجاهمین سالگرد جنگ اعراب و اسرائیل در سال ۱۹۷۳ در سرزمین‌های اشغالی و غزه در جریان است، واکنش نشان داد.

بیانیه حزب مجمع ایثارگران درباره تحولات غزه و فلسطین و در محکومیت جنایات اسرائیل

حزب مجمع ایثارگران در بیانیه‌ای به تحولاتی که از یک هفته گذشته و در پی حمله گروه اسلامی حماس به اسرائیل در روز هفتم اکتبر و در پنجاهمین سالگرد جنگ اعراب و اسرائیل در سال ۱۹۷۳ در سرزمین‌های اشغالی و غزه در جریان است، واکنش نشان داد. در بخشی از این بیانیه آمده است: «وجدان انسان‌های عدالت‌خواه جامعه جهانی کاملا بر این نکته آگاه است که تاریخ طولانی‌ترین منازعه در خاورمیانه به‌عنوان حساس‌ترین منطقه جهان از روز هفتم اکتبر ۲۰۲۳ آعاز نمی‌شود و در‌واقع تحولات این روز، واکنشی به خشم انباشته ملتی است که ۷۵ سال پیش با تصمیم ظالمانه قدرت‌های بزرگ و جنایت گروه‌های تروریستی «هاگانا و ایرگون» از حق داشتن سرزمین خود محروم شد و جایش را دولت غاصبی به نام اسرائیل گرفت؛ جنایتی که تاکنون ادامه دارد».

در بخشی دیگر از بیانیه آمده است: «طی دوران اشغال سرزمین‌های فلسطین، رژیم غاصب و اشغالگر اسرائیل با به‌سخره‌گرفتن کلیه مصوبات و قطع‌نامه‌های بین‌المللی و از‌جمله مصوبات سازمان ملل متحد، آشکارا «حق تعیین سرنوشت» مردم فلسطین را نقض کرده و مسئول اصلی نقض سایر حقوق مسلم ملت فلسطین از‌جمله «حق توسعه» و «حقوق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی» سرزمین‌های تحت اشغال است. این رژیم در دوران اشغالگری سرزمین فلسطین بسیاری از زیرساخت‌های حیاتی مردم فلسطین را نابود کرده و به‌طور مرتب و مکرر مرتکب «جنایات جنگی» و «جنایت علیه بشریت» شده است».

همچنین در این بیانیه آمده است: «منازعاتی که بیش از هفت دهه از آن می‌گذرد، ریشه در اشغال سرزمین یک ملت دارد و نمی‌توان طرف مظلوم را برای تلاش در جهت استیفای حقوق برحق خود، محکوم دانست و برای رفع اشغال، متوسل به التماس از اشغالگر شد. مضافا اینکه به گواهی تاریخ، نرمش رهبران فلسطین در توافقاتی مانند اسلو، باعث نشد که اسرائیل سیاست سرکوب، ترورهای هدفمند، محاصره و نسل‌کشی در فلسطین را کنار بگذارد، بلکه با وجود مخالفت جهانیان و سازمان‌های بین‌المللی، شهرک‌سازی در اراضی اشغالی را توسعه داده است. تاریخ مبارزات ملت‌های جهان در اعصار و قرون بر این نکته گواهی می‌دهد که اشغالگران هرگز به میل و اراده خود از سرزمین‌های تحت اشغال بیرون نرفته‌اند».

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها