|

روز سرنوشت‌ساز برای پرسپولیس و سپاهان در آسیا

فقط سه امتیاز

هفته دوم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا از امشب برای نمایندگان ایرانی از سر گرفته می‌شود که اتفاقا در دو دیدار بسیار حساس، ابتدا سپاهان در اصفهان به مصاف تیم مدعی الاتحاد عربستان می‌رود و سپس، پرسپولیس در قطر باید با الدحیل مصاف دهد.

فقط سه  امتیاز

هفته دوم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا از امشب برای نمایندگان ایرانی از سر گرفته می‌شود که اتفاقا در دو دیدار بسیار حساس، ابتدا سپاهان در اصفهان به مصاف تیم مدعی الاتحاد عربستان می‌رود و سپس، پرسپولیس در قطر باید با الدحیل مصاف دهد. 

سپاهان بازی نخستش در آسیا را در دیداری خارج از خانه برابر نیروی هوایی عراق مساوی کرد تا دو امتیاز ارزشمند را از دست بدهد. این در حالی است که الاتحاد برد راحتی مقابل آلمالیق به دست آورد و صدرنشین شد. با توجه به نتایجی که در هفته نخست رقم خورده و البته میزبانی سپاهان، به نظر می‌رسد شاگردان ژوزه مورایس نباید به چیزی به غیر از کسب سه امتیاز فکر کنند. الاتحاد اگرچه تیمی سرشناس است ولی تا به الان نتوانسته هیچ تیم ایرانی را در ایران شکست دهد. هرچند آمارش در مجموعِ تقابل با تیم‌های ایرانی بسیار خوب است. این تیم البته مثل سایر تیم‌های عربستانی پوست‌اندازی کرده و ستاره‌های بزرگی دارد. کریم بنزما سرشناس‌ترین آنهاست که به دلیل مصدومیت این دیدار را از دست داده و به ایران سفر  نکرده است.  با این حال، آنها همچنان ستاره‌های جذابی دارند: فابینیو، انگولو کانته، لوئیز فلیپه، ایگور کورونادو، مارسلو گروهه، نورالدین البهار، رومارینیو و عبدالرزاق حمدالله. به غیر از سپاهان، پرسپولیس هم امشب دیدار دشواری دارد. آنها باید در بازی خارج از خانه در قطر به مصاف الدحیل بروند. پرسپولیس در دیدار نخست برابر النصر در ورزشگاه آزادی با دو گل شکست خورده و حالا چاره‌ای به غیر از بردن الدحیل پرمهره ندارد. الدحیل قطر با هرنان کرسپو آرژانتینی اگرچه این روزها حال و روز خوشی ندارد ولی پر از ستاره نامدار است: فیلیپه کوتینیو (برزیل)، مایکل اولونگا (کنیا)، ایساک لیحاجی (فرانسه)، ابراهیما بامبا (ایتالیا)، سهیب گنان (کنیا)، ابراهیما دیالو (فرانسه)، کیم مون هوان (کره جنوبی) و روبن سمدو (پرتغال).

 این تیم را البته نباید فقط با ستاره‌های خارجی‌اش شناخت چون آنها هشت ملی‌پوش قطری هم دارند: صالح زکریا (دروازه‌بان)، بسام راوی (مدافع)، یوسف آیمن (مدافع)، محمد النعیمی (مدافع)، علی عفیف (هافبک)، عاصم مادیبو (هافبک)، المعز علی (مهاجم) و محمد مونتاری (مهاجم). الدحیل در دیدار نخست برابر استقلال تاجیکستان مساوی کرده و در این دیدار به دنبال پیروزی است. الدحیل و پرسپولیس تا به الان هشت بار با هم بازی کرده‌اند که سهم پرسپولیس سه برد بوده و یک بازی هم مساوی شده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها