|

سپاهان یا پرسپولیس؛ کدام تیم بازی‌های راحت‌تری دارد؟

هفته بیست‌وهشتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران در شرایطی به پایان رسید که رقابت فشرده صدر جدول به قوت خود باقی ماند. با‌این‌حال این بار به‌جای رقابت بین سه تیم، دوئل پرسپولیس و سپاهان است که جذابیت بیشتری به خود گرفته است.

سپاهان یا پرسپولیس؛ کدام تیم بازی‌های راحت‌تری دارد؟

هفته بیست‌وهشتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران در شرایطی به پایان رسید که رقابت فشرده صدر جدول به قوت خود باقی ماند. با‌این‌حال این بار به‌جای رقابت بین سه تیم، دوئل پرسپولیس و سپاهان است که جذابیت بیشتری به خود گرفته است. استقلال دیگر تیم مدعی این دوره از رقابت‌ها برابر صنعت نفت در تهران دو امتیاز مهم دیگر از دست داد تا در دو هفته با از‌دست‌دادن پنج امتیاز کمترین بخت را برای قهرمانی داشته باشد. البته این موضوع به آن معنی نیست که استقلال شانسی برای قهرمانی ندارد؛ ولی سرنوشت دست خودش نیست. ابتدا تیم‌های پرسپولیس و سپاهان باید امتیاز از دست دهند و سپس این تیم باید دو دیدار دشوارش را با پیروزی پشت سر بگذارد. در بین تیم‌های مدعی بازی‌های استقلال از همه سخت‌تر است. آنها باید به مصاف مس رفسنجان و تراکتور بروند که با توجه به وضعیت کنونی جدول، بازی‌های دشواری محسوب می‌شوند. ضمن اینکه استقلال در بازی‌های رودررو قافیه را به سپاهان و پرسپولیس باخته و حتی در صورت تساوی امتیاز با آنها باز هم پایین‌تر از این دو تیم در جدول رده‌بندی قرار خواهد گرفت. با عبور موقت از کنار استقلال، رقابت اصلی برای رسیدن به قهرمانی بین دو تیم پرسپولیس و سپاهان خواهد بود. در فاصله دو هفته مانده به پایان لیگ پرسپولیس با 60 امتیاز صدرنشین است و سپاهان با یک امتیاز کمتر در تعقیب این تیم است. سپاهان در سال جدید برابر ملوان در خانه دو امتیاز حساس را از دست داد و صدر جدول را به پرسپولیس واگذار کرد. با وجود آنکه بازی‌های این تیم در مقایسه با سایر رقبا ساده‌تر بود، شوکه‌شدن برابر ملوان کار سپاهان را گره زد.

 با‌این‌حال، شاگردان ژوزه مورایس هنوز هم بازی‌های ساده‌تری در مقایسه با پرسپولیس دارند. در هفته بیست‌ونهم سپاهان باید با تیم پیکان در خانه بازی کند. درست است که پیکان حریف دست‌وپا بسته‌ای نخواهد بود و این موضوع را در تقابل این هفته‌اش با پرسپولیس هم نشان داد؛ ولی میزبانی سپاهان، انگیزه این تیم برای بالانشینی و از طرفی وضعیت نه‌چندان مناسب پیکان در جدول رده‌بندی، روی کاغذ شانس کسب سه امتیاز را به سپاهان می‌دهد. این تیم در هفته سی‌ام هم بازی ساده‌ای دارد و باید به مصاف مس کرمانی برود که احتمالا تا آن موقع سقوطش به لیگ یک قطعی شده و توان و انگیزه کافی برای جنگیدن را نخواهد داشت. البته اگر مس بازی هفته بیست‌ونهمش را ببرد و سه امتیاز را به دست بیاورد، آن‌وقت کار سپاهان برای بردن این تیم در کرمان حسابی دشوار خواهد بود. 

با‌این‌حال بدون در‌نظر‌گرفتن آن احتمال، سپاهان دوباره روی کاغذ، شانس زیادی برای برنده‌شدن در آن بازی را دارد. با‌وجوداین حتی اگر سپاهان دو بازی پیش‌رویش را ببرد و شش امتیاز را کسب کند، باز همه چیز دست خودش نیست و باید منتظر بماند تا پرسپولیس امتیاز از دست دهد. پرسپولیسی‌ها در هفته بیست‌و‌نهم در ورزشگاه آزادی باید به مصاف گل‌گهر سیرجان بروند. درست است که گل‌گهر در هفته‌های اخیر حال‌و‌روز خوشی نداشته؛ ولی این تیم در جام حذفی هم نشان داد حریف قدرتمندی برای پرسپولیس است. جایگاه کنونی گل‌گهر به گونه‌ای است که آنها را تیمی در حد یکی از تیم‌های بالانشین جدول نشان می‌دهد. بازی آخر پرسپولیس هم که قرار است دیداری خارج از خانه مقابل نساجی مازندران باشد. روی کاغذ این بازی می‌تواند بازی ساده‌تری برای پرسپولیس باشد؛ ولی بازی در ورزشگاه خانگی نساجی، کار چندان ساده‌ای نخواهد بود. پرسپولیس سرنوشت قهرمانی را در دست دارد و با کسب پیروزی در دو دیدار آتی‌اش می‌تواند بدون اما‌واگر قهرمان شود؛ ولی برنامه بازی‌های پیش‌رو نشان می‌دهد سپاهان کار به نسبت ساده‌تری دارد. البته اینها بخشی از معادلات سکه پیش‌رو است و این سکه می‌تواند روی دیگری هم به تیم‌های مدعی نشان دهد. سپاهان به‌خوبی با دو‌امتیازی که در دیدار برابر ملوان از دست داد، با آن روی سکه آشنا شده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها