|

پدر زهره صیادی: شرایط زهره مساعد زندان‌کشیدن نیست

زهره صیادی، فعال حقوق کودکان کار و بدون شناسنامه است که در سال‌های اخیر تلاش زیادی در راستای گرفتن شناسنامه برای کودکان بدون شناسنامه سیستان‌وبلوچستان انجام داده است. این فعال حقوق کودکان با شرایط بیماری بیش از یک ماه است که در زندان اوین به سر می‌برد.

نسرین هزاره‌مقدم: زهره صیادی، فعال حقوق کودکان کار و بدون شناسنامه است که در سال‌های اخیر تلاش زیادی در راستای گرفتن شناسنامه برای کودکان بدون شناسنامه سیستان‌وبلوچستان انجام داده است. این فعال حقوق کودکان با شرایط بیماری بیش از یک ماه است که در زندان اوین به سر می‌برد.

رضا صیادی، پدر زهره، در این زمینه می‌گوید: زهره از سال گذشته درگیر بیماری سرطان است‌. او در حالی به زندان منتقل شده که دوره درمان او تمام نشده است. بر اساس تشخیص پزشک، زهره حداقل تا پایان امسال نیاز به تزریق دارو دارد و بعد از پایان این دوره نیز احتمال تمدید دوره درمان با نظر پزشک وجود دارد.

او افزود: بیماری زهره یک بیماری جدی و خطرناک است؛ ما با سرماخوردگی و مسمومیت و این‌گونه بیماری‌ها مواجه نیستیم. درد شدید، تزریق شیمی‌درمانی و عارضه‌های آن، در بیرون زندان هم آزاردهنده است و انسان را از پا درمی‌آورد، چه برسد به فردی که پشت میله‌ها دستش از همه جا کوتاه است.

صیادی ادامه داد: زهره با ظاهر آرام و بدون سروصدا درد می‌کشد، اما این درد‌کشیدن را ما اعضای خانواده او به چشم می‌بینیم. او این روزها اصلا حال مساعدی ندارد و با تزریق داروها روز‌به‌روز ضعیف‌تر و نحیف‌تر می‌شود. به‌عنوان یک پدر از اینکه فرزندم با سرطان در زندان است، هیچ آرامشی ندارم. جدا از شرایط حبس، شرایط جسمی او ما را به‌شدت نگران کرده است.

پدر زهره صیادی از مسئولان امر می‌خواهد با توقف حکم یک‌ساله یا لااقل تعلیق آن تا پایان دوران درمان موافقت کنند. او تأکید می‌کند: شرایط زهره مساعد زندان‌کشیدن نیست.

زهره صیادی، فعال اجتماعی، در سال 98 بازداشت و در دادگاه تفهیم اتهام شد. در دادگاه زهره به اتهام اخلال در نظم عمومی از طریق تهیه آب و غذا و لباس گرم و توزیع آن بین اغتشاشگران و معترضان خیابانی، به یک سال زندان محکوم شد. زهره اتهام‌ها را نپذیرفت و به حکم صادر‌شده اعتراض کرد که در نهایت حکم تأیید شد. تأیید حکم و احضار به زندان برای گذراندن دوره محکومیت در هشتم خرداد در یک تماس تلفنی به او اعلام شد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها