|

قرعه‌کشی لیگ بیست‌وسوم انجام شد

دربی پایتخت در هفته‌های پنجم و بیستم

لیگ برتر فوتبال ایران در دوره بیست‌وسوم از روز دوازدهم مردادماه قرار است آغاز شود. دیروز به میزبانی هتل المپیک تهران و با حضور مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال و جمعی از اعضای هیئت‌رئیسه و البته مدیران باشگاه‌های لیگ‌برتری، مراسم قرعه‌کشی لیگ بیست‌وسوم برگزار شد؛

لیگ برتر فوتبال ایران در دوره بیست‌وسوم از روز دوازدهم مردادماه قرار است آغاز شود. دیروز به میزبانی هتل المپیک تهران و با حضور مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال و جمعی از اعضای هیئت‌رئیسه و البته مدیران باشگاه‌های لیگ‌برتری، مراسم قرعه‌کشی لیگ بیست‌وسوم برگزار شد؛ آن‌هم در شرایطی که در جریان برگزاری فصل پیش‌روی مسابقات لیگ برتر، رقابت‌هایی مانند جام ملت‌های آسیا، بازی‌های آسیایی، مسابقات انتخابی المپیک و البته لیگ قهرمانان آسیا در تقویم مسابقات به چشم می‌خورد. مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال، پیش از آنکه مراسم قرعه‌کشی آغاز شود، پشت تریبون قرار گرفت و اعلام کرد که رایزنی‌هایی برای استفاده از تکنولوژی VAR همچنان در حال انجام است و ابراز امیدواری کرد که در فصل پیش‌رو، تکنولوژی کمک‌داور ویدئویی وارد فوتبال ایران شود. مسئولان سازمان لیگ بعد از صحبت‌های مهدی تاج، از توپ جدید رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران رونمایی کردند؛ توپی که مشابه با توپ‌های استفاده‌شده در مسابقات بوندسلیگای آلمان است و طرح اختصاصی آن، استفاده از یوزپلنگ ایرانی است.

دربی‌هایی که تعیین‌ تکلیف شدند

آرشا شکوری و عرفان درویش‌عالی دو بازیکن تیم نوجوانان ایران مسئول برگزاری مراسم قرعه‌کشی بودند. هوادار تهران و پیکان تهران اولین تیم‌هایی بودند که نام‌شان از داخل گوی خارج شد. براساس برنامه‌ریزی انجام‌شده، دربی تیم‌های هوادار و پیکان، هفته‌های نهم و بیست‌وچهارم برگزار خواهد شد. بعد از این دو تیم تهرانی، نوبت به خروج نام استقلال و پرسپولیس از داخل گوی‌ها شد که براساس برنامه‌ریزی سازمان لیگ، دربی حساس پایتخت هم در هفته‌های پنجم و بیستم برگزار می‌شود. دربی استان کرمان میان تیم‌های گل‌گهر سیرجان و مس رفسنجان در هفته‌های دهم و بیست‌وپنجم به انجام می‌رسد و بعد از تیم‌های کرمانی، نوبت به خروج نام دو نماینده استان اصفهان از داخل گوی رسید؛ آن‌هم در شرایطی که طبق جدول زمان‌بندی سازمان لیگ، تیم‌های سپاهان و ذوب‌آهن اصفهان در هفته‌های دوم و هفدهم برابر هم صف‌آرایی خواهند کرد. فولاد خوزستان و استقلال خوزستان هم به‌عنوان دو نماینده خوزستانی شرکت‌کننده در لیگ بیست‌وسوم نام‌شان از قرعه بیرون آمد که این دو تیم در هفته‌های ششم و بیست‌ویکم به مصاف هم می‌روند.

شروع جذاب فصل جدید با دوئل سپاهان و تراکتور

مسابقات لیگ بیست‌وسوم از 12 مردادماه آغاز خواهد شد که در هفته نخست رقابت‌های این فصل، پرسپولیس تهران به‌عنوان مدافع عنوان قهرمانی باید در دیداری خانگی مقابل آلومینیوم اراک قرار گیرد. همچنین استقلال تهران باید در ورزشگاه تختی آبادان به مصاف صنعت‌ نفت برود. سپاهان اصفهان هم در جذاب‌ترین بازی هفته نخست باید در تبریز به مصاف تراکتور به میدان برود. فولاد خوزستان و گل‌گهر سیرجان هم برگزارکننده دیگر تقابل حساس هفته نخست لیگ بیست‌وسوم هستند.

برنامه هفته اول لیگ برتر (پنجشنبه دوازدهم مردادماه)

استقلال خوزستان - شمس آذر قزوین

صنعت‌ نفت‌ آبادان - استقلال تهران

پرسپولیس تهران - آلومینیوم اراک

سپاهان اصفهان - تراکتور تبریز

هوادار تهران - مس رفسنجان

نساجی مازندران - پیکان تهران

ملوان بندرانزلی - ذوب‌آهن اصفهان

گل‌گهر سیرجان - فولاد خوزستان

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها