|

چرا این بازار جذاب است؟

باشگاه‌های لیگ برتر فوتبال ایران چند روزی می‌شود که‌ فعالیت‌ خود را در بازار نقل و انتقالات تابستانی شروع کرده و تعدادی از آنها به‌طور رسمی هم چند خرید داشته‌اند. با توجه به جابه‌جایی‌هایی که تا به الان صورت گرفته، تراکتور از بقیه جلوتر است؛ ولی همه نگاه‌‌ها متوجه سه باشگاه پرسپولیس، استقلال و سپاهان است تا فعالیت آنها مورد ارزیابی قرار بگیرد. پرسپولیس پس از قطعی‌شدن حضور یحیی روی نیمکت، عزمش را جزم کرده تا تیمی در قواره لیگ قهرمانان آسیا ببندد.

باشگاه‌های لیگ برتر فوتبال ایران چند روزی می‌شود که‌ فعالیت‌ خود را در بازار نقل و انتقالات تابستانی شروع کرده و تعدادی از آنها به‌طور رسمی هم چند خرید داشته‌اند. با توجه به جابه‌جایی‌هایی که تا به الان صورت گرفته، تراکتور از بقیه جلوتر است؛ ولی همه نگاه‌‌ها متوجه سه باشگاه پرسپولیس، استقلال و سپاهان است تا فعالیت آنها مورد ارزیابی قرار بگیرد. پرسپولیس پس از قطعی‌شدن حضور یحیی روی نیمکت، عزمش را جزم کرده تا تیمی در قواره لیگ قهرمانان آسیا ببندد. مسئله اما اینجاست که قانون سقف بودجه از راه رسیده و دست این باشگاه را در پوست گردو گذاشته است. بااین‌حال، یحیی و تیمش نمی‌خواهند سرخ‌ها از قافله آسیایی عقب بیفتند. در روزهایی که باشگاه‌های عربستانی یکی پس از دیگری، ستاره‌های گران‌قیمت دنیای فوتبال را به لیگ این کشور می‌کشانند، تیم‌های ایرانی حاضر در آسیا باید مواظب باشند تا بودجه‌شان از سقف 400 میلیارد تومان تجاوز نکند؛ امری که ناگفته پیداست غیرممکن به نظر می‌رسد. شاید اتفاقا به دلیل همین سخت‌گیری است که فعالیت پرسپولیس در بازار پیش‌رو‌ جذاب است. یحیی پیش از این سابقه خریدن بازیکنان خوب برای پرسپولیس را داشته اما با نگاهی به شیخ دیاباته و لئاندرو پریرا ممکن است در این زمینه توانایی صد‌درصدی نداشته باشد. البته او اعتقاد دارد وقتی بودجه به اندازه کافی نباشد، نباید بلندپروازی کرد. به هر روی، پرسپولیس دست‌کم نیاز به خرید پنج بازیکن جدید دارد. در قانون جدید هم که جا برای خرید بازیکنان خارجی بیشتر شده و این یکی هم به جذابیت کار در نقل‌ و انتقالات این باشگاه اضافه می‌کند. پرسپولیس در فصل آتی، نگاهش فراتر از ایران و معطوف به لیگ قهرمانان آسیا‌ست؛ پس مهم‌ترین دلیل برای جذابیت کار این باشگاه در بازار همین مورد است.

استقلال هم دیگر باشگاهی است که در این فصل به‌طور خاص، فعالیتش در بازار مرکز توجه است. آنها فصل گذشته توفیقی در کسب جام نداشته‌اند اما حالا با تغییراتی که روی نیمکت به وجود آورده و جواد نکونام را جذب کرده‌اند، باید با هدف بازپس‌گیری قهرمانی از رقیب دیرینه تیم ببندند. مجموعه کنونی مدعی است پای دلالان را بریده و خودشان مستقیما وارد مذاکره شده‌اند. خبرهای تأیید‌نشده‌ای هم درباره سقف قرارداد در این باشگاه به بیرون درز کرده که قرار است 15 میلیارد تومان باشد و هرکسی که نتواند با چنین رقمی کنار بیاید، می‌تواند قید استقلال را بزند. این شرط می‌تواند به جذابیت بیشتر کار بیفزاید. نکونام یکی، دو روز قبل از آنکه به‌طور رسمی به‌عنوان سرمربی معرفی شود، فهرست خریدش را مهیا کرده و این روزها مسئولان استقلال به جد دنبال مذاکره با گزینه‌های نکونام هستند. مربی جدید با گزینه‌های جدید؛ آیا استقلال در انتهای فصل خوشبخت می‌شود؟

سومین تیمی که می‌تواند فعالیتش در بازار جذاب به نظر برسد، سپاهان است. آنها فصل گذشته را با یک امتیاز اختلاف به پرسپولیس واگذار کرده‌اند و در این فصل می‌خواهند بعد از سال‌ها ناکامی، دوباره جام قهرمانی را به اصفهان ببرند. این تیم علاوه بر این مورد، باید در لیگ قهرمانان آسیا نیز به میدان برود. پس سپاهان باید برای حضور در دو جبهه یارگیری کند. اگر از لحاظ انگیزشی هم این موضوع مورد بررسی قرار بگیرد، سپاهان باید خریدهای بنام و کارآمدتری در مقایسه با سایر رقبا داشته باشد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها