|

استقلال و سپاهان برای یحیی بازی کردند

یک – یک به سود پرسپولیس

در ادامه رقابت‌های هفته بیست‌و‌یکم لیگ برتر عصر روز گذشته چهار بازی دیگر برگزار شد که در حساس‌ترین مسابقات تیم‌های نساجی – استقلال و آلومینیوم اراک – سپاهان به مصاف یکدیگر رفتند. در دیدار نخست، استقلال تیم سوم جدول رده‌بندی در قائم‌شهر به مصاف نساجی رفت.

یک – یک به سود پرسپولیس

در ادامه رقابت‌های هفته بیست‌و‌یکم لیگ برتر عصر روز گذشته چهار بازی دیگر برگزار شد که در حساس‌ترین مسابقات تیم‌های نساجی – استقلال و آلومینیوم اراک – سپاهان به مصاف یکدیگر رفتند. در دیدار نخست، استقلال تیم سوم جدول رده‌بندی در قائم‌شهر به مصاف نساجی رفت. این بازی که بعد از مدت‌ها با حضور قابل‌توجه تماشاگران برگزار شد، پایان خوشی برای استقلال نداشت. تیم ریکاردو سا پینتو که در این بازی خارج از خانه از رقیب پیش افتاده بود، روی یک ضربه ایستگاهی فوق‌العاده دروازه‌اش فروریخت تا ماحصل، چیزی به غیر از نتیجه یک – یک نشود. این نتیجه به معنی پایان‌‌یافتن نوار پیروزی‌های متوالی استقلال بود. تیم آبی‌پوش پایتخت در چهار دیدار متوالی قبلی به برتری رسیده بود ولی این‌بار در خانه نساجی به تساوی رضایت داد تا فرصت رسیدن به پرسپولیس، تیم دوم جدول رده‌بندی را از دست بدهد. استقلال که امید زیادی داشت در این بازی با کسب سه امتیاز ممکن خودش را 42 امتیازی کند و به پرسپولیس رده‌دومی برسد، فرصت مهمی را از دست داد. نکته درخور‌توجه اینکه تیم سا پینتو در چهار بازی اخیر به‌طور میانگین در هر دیدار سه گل زده بود و هواداران آنها علاوه بر کسب سه امتیاز این بازی، امید داشتند با یک برد پرگل، حتی جای پرسپولیس را در رده دوم جدول رده‌بندی بگیرند. این فرصت را ولی بازیکنان نساجی که این روزها با میانگین سنی حدود 30 سال، پیرترین تیم لیگ هستند، به آبی‌پوشان ندادند. شاگردان حمید مطهری در هفته‌های گذشته نمایش خوبی نداشتند و حتی کار به جایی رسید که این سرمربی نامه استعفایش را بعد از یکی دیگر از ناکامی‌های متعدد نوشت. امری که مورد پذیرش مسئولان باشگاه قرار نگرفت. با وجود این، نساجی همچنان در پنج بازی اخیرش بردی نداشته است و با کسب دو تساوی و سه باخت، آمار نگران‌کننده‌ای دارد، ولی بدون تردید متوقف‌کردن استقلال، مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر ایران، می‌توان نتیجه قابل‌توجهی برای آنها باشد. به‌ویژه اینکه این تیم در همین فصل دو بار دیگر هم با یکدیگر دیدار داشتند که هر دو را استقلال برده بود. آبی‌های تهران در‌حالی در این بازی یک گل خوردند که در پنج بازی اخیرشان با نساجی، فقط یک بار دروازه‌شان باز شده بود. نتیجه دیروز هرچقدر که برای نساجی ارزشمند است‌ ولی به مذاق استقلالی‌ها خوش نیامد؛ گو اینکه روی ماتا مربی استقلال که در غیاب ریکاردو سا پینتو به نشست خبری رفته بود مدعی شد تیمش باید در همین دیدار پنج گل می‌زده است: «بازی خیلی خوبی انجام دادیم. فکر می‌کنم نتیجه عادلانه پنج بر صفر بود. موقعیت‌های زیادی برای گرفتن سه امتیاز بازی داشتیم. بازی را خوب شروع کردیم و موقعیت‌های زیادی ایجاد کردیم. ظرفیت این را داشتیم که با داخل و بیرون بازی کنیم و بازی را کنترل کنیم. وقتی توپ لو می‌رفت، می‌توانستیم سریع توپ را پس بگیریم. نیمه دوم را خوب شروع کردیم و می‌توانستیم دو گل به ثمر برسانیم. بازی را خوب ادامه دادیم و یک گل زدیم. بعد از آن یک ضربه آزاد از ۴۰‌متری پیش آمد و تیم حریف گل زد. بعد از آن چندین و چند موقعیت داشتیم اما متأسفانه فوتبال این‌طور است. نتیجه بازی امروز ناعادلانه بود. باید بازیکنان بابت کاری که کردند، افتخار کنند. ان‌شاءالله بازی به بازی بهتر شوند».

سپاهان هم برای پرسپولیس بازی کرد!

نتیجه یک – یکی که در دیدار استقلال با نساجی رقم خورد، تنها بازی‌ای نبود که پرسپولیسی‌ها را خوشحال کرد. شاگردان یحیی گل‌محمدی که یک روز قبل‌تر توانسته بودند تیم قعرنشین نفت‌مسجد سلیمان را با سه گل از پیش‌رو بردارند و 42 امتیازی شدند چشمشان به بازی رقبا بود. استقلال که برای آنها بازی کرد و کمی بعد هم سپاهان، با کپی از روی دست استقلال، بازی مهم هفته برابر آلومینیوم اراک را یک – یک به پایان رساند. تفاوتش در این بود که برخلاف استقلال، سپاهان در این دیدار ابتدا گل خورد و سپس گل مساوی را زد. به‌این‌ترتیب، نوار بردهای متوالی سپاهان با ژوزه مورایس پرتغالی هم پاره شد. این تیم که شش هفته خارق‌العاده را سپری کرد و توانست با کسب 18 امتیاز ممکن صدر جدول را از چنگ پرسپولیس دربیاورد، در این هفته سکته ناقصی کرد و به تک‌امتیاز دیدار با آلومینیوم بسنده کرد. به‌این‌ترتیب، فاصله سه‌امتیازی تیم اصفهانی با پرسپولیس به یک امتیاز رسیده و ادامه رقابت‌های فصل می‌تواند جذاب‌تر از گذشته شود.

امروز، رونمایی از «علیمنصور»

در آخرین بازی این هفته، امروز تیم‌های ملوان و فولاد قرار است برابر یکدیگر قرار بگیرند. فولاد روزهای ملتهبی را سپری کرده و امروز قرار است دوباره به لیگ برتر برگردد. این تیم که به عنوان تنها نماینده ایران راهی لیگ قهرمانان آسیا شده بود، در میانه مسیر با استعفای جواد نکونام مواجه شد تا خیلی زود گزینه‌های احتمالی سرمربیگری در این تیم به خط شوند. علیرضا منصوریان، محرم نویدکیا، آندره‌آ استراماچونی و دراگان اسکوچیچ از جمله گزینه‌های مطرح‌شده برای هدایت تیم فولاد خوزستان بودند که مدیران باشگاه فولاد در نوبت اول سراغ اسکوچیچ رفتند اما سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران به پیشنهاد فولادی‌ها پاسخ منفی داد. بعد از بررسی‌های نهایی و در شرایطی که در جلسه هیئت‌مدیره باشگاه فولاد، حمیدرضا شعبانی به‌عنوان مدیرعامل جدید منصوب و جانشین حمیدرضا رادکیا شد، تصمیم‌گیری درباره انتخاب سرمربی انجام شد. علیرضا منصوریان که سابقه سرمربیگری در تیم‌های مختلف از جمله استقلال تهران را دارد و فصل گذشته در استان خوزستان و تیم صنعت‌ نفت آبادان کارنامه‌ای قابل‌قبول از خود به‌جای گذاشت، بعد از مذاکره با مدیران باشگاه فولاد با آنها به توافق رسید تا بعد از استعفای جواد نکونام، بازهم یک سرمربی استقلالی جانشین او شود و حالا هواداران فولاد چشم‌انتظار عملکرد علیرضا منصوریان تا پایان فصل هستند. سرمربی جدید فولادی‌ها قراردادش را تا پایان لیگ بیست‌وسوم با این تیم به امضا رسانده است. فولاد باید در خانه برابر ملوان بندر انزلی قرار بگیرد که احتمالا علیرضا منصوریان از روی سکوها هدایت تیمش را بر عهده خواهد داشت و مانوئل گونزالس دستیار اسپانیایی جواد نکونام در کنار زمین حضور خواهد داشت اما از هفته آینده که احتمالا دستیاران منصوریان به کادرفنی فولاد اضافه می‌شوند، این سرمربی باتجربه هم به کنار زمین خواهد آمد تا تیم جدیدش را هدایت کند. فولاد خوزستان، هشتمین تیم تحت هدایت منصوریان در لیگ برتر خواهد بود. این مربی در 188 مسابقه، 69 برد، 64 تساوی و 55 باخت نصیبش شده و در‌مجموع 271 امتیاز به‌ دست آورده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها