|

همه بالانشینان لیگ

استقلال، پرسپولیس، سپاهان بدون مربی

لیگ ۲۱ ام به پایان رسید و سه تیم استقلال و پرسپولیس و سپاهان به ترتیب به مقام اول تا سوم لیگ رسیدند.

استقلال، پرسپولیس، سپاهان بدون مربی

به گزارش شبکه شرق، تیم‌های بالای جدولی لیگ پس از اتمام لیگ با بحران مربی و سرمربی مواجه شدند و معلوم نیست که شرایط نقل و انتقالات این تیمها به کجا می رسد. این شرایط حتی در مورد قهرمان جام حذفی نماینده مازندران نساجی نیز وجود دارد. در زیر به شرایط علی این ۴ تیم اشاره می کنیم.

 

نام سرمربی استقلال را نشنیده ایم 

نزدیک به دو هفته از جدایی فرهاد مجیدی از استقلال می گذارد و هیچ خبری مبنی بر ثبت قراردادی با بازیکن یا مربی جدید از باشگاه شنیده نمی شود. هوادارن استقلال که حتی به درستی نتوانستند از قهرمانی تیمشان پس از سالها شاد باشند. حالا در فضای مجازی به دنبال مربی می گردند. جدی ترین گزینه داخلی استقلال هم جواد نکونام بود بازیکنی که هر چند سابقه کمی در استقلال دارد ولی حضور او می توانست منافع مدیران و هواداران را همزمان تامین کند.

اما در نهایت  پیشنهاد  استقلال و رد آن باعث شد تا چند میلیارد روی قرارداد جواد نکونام برود و باشگاه فولاد دادکه بازیکنان مد نظر او نیز جذب شوند و در نهایت سودی به حال آبی ها نداشت. 

بعد از آن هم اسم‌های مختلفی مطرح شد که بیشتر آنها نام بازیکنان سابق استقلال بود که تجربه کافی برای حضور روی نیمکت استقلال را نداشتند. آخرین فردی که از لیست هیات مدیره استقلال خارج شد رضا عنایتی بود. حالا فقط مانده گزینه‌های خارجی! اسامی که می شنویم آنقدر دامنه گسترده ای دارد که با آن می توان یک تیم فوتبال بست. از استراماچونی محبوب آبی ها تا کی روش سرمربی سابق تیم ملی در این لیست جا داشتند. هر روز یک گزینه نزدیک و دور شد. براندلی، یانال، کارتال، گونش، مورایس و بسیاری اسامی دیگر هست هرچند که گفته می شود هیچ کدام از این نام‌ها که رسانه ای شد گزینه نهایی استقلال نیست و قرار است سردار آجرلو همه را با معرفی یک مربی اروپایی شگفت زده کند.

باشگاه استقلال در جذب بازیکن هم چراغ خاموش عمل می کند و قرارار است پس از اعلام مربی به یکباره از حضور بازیکنان جدید ی هم پرده برداری شود و تا امروز نام رسمی مبنی بر تمدید قرارداد  یا ثبتی جدید به گوش نرسیده است و هرچه شنیدیم  در حد گمانه زنی بودا است..

 

یحیی تنها روی نیمکت پرسپولیس

در پرسپولیس به نظر همه چیز خوب می رسد یحیی گل محمدی همچنان سرمربی این تیم است و با بازیکنانی مثل بیرانوند، پور علی گنجی و دانیال اسماعیلی فر قرارداد بسته شده است. در بی خبری از اردوگاه آبی آنقدر عکس این بازیکنان در فضای مجازی دست به دست شده که همه فکر می کنند پرسپولیس هیچ مشکلی ندارد، اما اگر به جزئیات وارد شویم می بینیم که شرایط قرمزها هم خیلی متفاوت نیست. شرط هیات مدیره برای ابقای یحیی گل محمدی تقویت کادر فنی با حضور مربی خارجی بود. این مساله باعث شد تا داوود فنایی و مظاهر حسن پور از پرسپولیس جدا شوند. کار به همین‌جا ختم نشد  و رضا درویش مدیر عامل باشگاه با اشاره به احتمال جدایی حمید مطهری از کادر فنی پرسپولیس گفت: همانطور که بازیکن اختیار جدایی دارند این شرایط برای کادر فنی هم وجود دارد و ما مانع جدایی مطهری نخواهیم شد.

با توجه به پیشنهاد دو تیم لیگ برتری به حمید مطهری امکان جدایی او وجود دارد. یعد سوال اینجاست که آیا یحیی گل محمدی می تواند بایک کادر فنی جدید هم همچون مربیانی که بخاطر سالها همکاری  به درک و زبان مشترکی از هم رسیده بودند، کار کند!

دومین مساله قابل بحث در مورد پرسپولیس پیگیری های شهر خودرو برای رسیدن به مطالباتش هست که بعد از دو سال سرانجام باعث بسته شدن پنجره ثبت قرارداد داخلی این تیم شد و با این شرایط این تیم هم نمی تواند فعلا بازیکن  یا مربی جدیدی جذب کند .

 

مربی سابق بایرمونیخ در نصف جهان

در اصفهان تیم سوم لیگ، سپاهان هم شرایطی مشابه دارد. پس از جدایی نویدکیا  هنوز مشخص نیست چه کسی روی نیمکت قناری پوشان می نشیند؟

در میان اسم‌های داخلی نام ساکت الهامی به‌ گوش می رسد ولی به نظر می رسد مسوولین این تیم قصد دارند با آوردن فیلیکس ماگات سرمربی سابق بایر مونیخ و شالکه سپاهان را مدعی فصل آینده لیگ کنند.

در حال حاضر ستاره های گران قیمت سپاهان مورد توجه تیم‌های دیگر  لیگ قرار گرفتند و معلوم نیست که سپاهان برای فصل آینده چطور بازیکن می گیرد.

 

نساجی بدون مربی 

قهرمان  جام حذفی تیم پر طرفدار نساجی مازندران هم شرایط خوبی ندارد و پس از جدایی ساکت الهامی سرمربی این تیم و حواشی عجیبی و غریبی که از آخرین حضور او در رختکن روایت شد. هنوز این تیم بدون مربی است. نقل و انتقالات این تیم هم تا حضور سرمربی جدید پیگیری نمی شود و معلوم نیست که  این تیم  با چه شرتیطی در لیگ جدید حاضر شود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها