|

استقلال یک گل برای صدرنشینی کم آورد

هفته سیزدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران در شرایطی به پایان رسید که استقلال، مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر، هم‌امتیاز با پرسپولیس به صدر جدول رسید. این تیم که شب گذشته در آبادان به مصاف صنعت نفت رفته بود، موفق شد با نتیجه یک بر صفر به برتری برسد و با توجه به تعویق و تساوی رقبایش در صدر جدول، خودش را هم‌امتیاز با تیم صدرنشین کرد.

استقلال یک گل برای صدرنشینی کم آورد

علی شهرابی: هفته سیزدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران در شرایطی به پایان رسید که استقلال، مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر، هم‌امتیاز با پرسپولیس به صدر جدول رسید. این تیم که شب گذشته در آبادان به مصاف صنعت نفت رفته بود، موفق شد با نتیجه یک بر صفر به برتری برسد و با توجه به تعویق و تساوی رقبایش در صدر جدول، خودش را هم‌امتیاز با تیم صدرنشین کرد. ماجرا از این قرار است که حالا هر دو تیم پایتخت‌نشین استقلال و پرسپولیس، 26 امتیازی هستند و استقلال فقط به دلیل یک تفاضل گل کمتر فعلا باید در رده دوم جدول قرار بگیرد. این بازی در شرایطی برای استقلالی‌ها با سه امتیاز همراه بود که آنها همواره در آبادان خاطرات خوشی را ثبت کرده بودند. نکته درخور توجه این بازی، رتبه صنعت نفت بود که یکی مانده به آخر بود. آبادانی‌ها در زمره تیم‌های عجیب لیگ برتر در این فصل هستند که هنوز نتوانسته‌اند در خانه به برتری برسند. از این حیث، آنها شماره یک هستند. استقلال هم مطابق با سال‌های اخیر، به برتری و نباختن خود برابر آبادانی‌ها ادامه داد. آخرین باری که صنعت نفت موفق شده بود به برتری برابر استقلال برسد، به سال 1396 برمی‌گردد. از آن زمان یا بازی‌های این دو تیم با برد استقلال همراه بوده یا اینکه بازی مساوی شده است. استقلال ولی در تقابل‌های اخیرش با صنعت نفت در آبادان نیز خوب نتیجه گرفته است. با احتساب بازی دیشب، آنها حالا در پنجمین دیدار اخیرشان در آبادان، شکست‌ناپذیر بوده‌اند؛ سه برد و دو تساوی. برتری استقلال البته چندان بدون حرف و حدیث هم به دست نیامد. پنالتی بحث‌برانگیزی که داور در دقایق پایانی برای آبی‌پوشان پایتخت گرفت، حسابی بازیکنان صنعت نفت و کادر فنی این تیم را شاکی کرد. به هر روی، استقلال تنها برنده روز پایانی هفته سیزدهم لیگ برتر بود تا حالا با روحیه‌ای مضاعف به مصاف هفته چهاردهم و تقابل حساس با مس رفسنجان برود؛ دیداری که قرار است روز جمعه در ورزشگاه آزادی برگزار شود. مس رفسنجان هم در این فصل تیم بسیار خوبی نشان داده و این روزها با کسب 18 امتیاز در رده ششم جدول رده‌بندی قرار گرفته است.

‌‌فرصت‌سوزی عجیب پرسپولیس

قبل از آخرین دیدار هفته سیزدهم رقابت‌های لیگ برتر، یعنی جدال استقلال و صنعت نفت، دو بازی دیگر برگزار شد که هر دو با نتیجه مشابه صفر- صفر به پایان رسید. ابتدا تراکتور در تبریز میزبان تیم مس کرمان بود که این بازی با نتیجه بدون گل به پایان رسید. در دیگر دیدار حساس این هفته،‌ پرسپولیس در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی با همین نتیجه مقابل پیکان متوقف شد تا بهترین فرصت برای فاصله‌گرفتن از رقبا را از دست بدهد. شاگردان یحیی گل‌محمدی که هفته گذشته در دربی با نتیجه 2 بر 2 مقابل استقلال به کار خود پایان دادند، در دومین هفته متوالی از کسب سه امتیاز بازماندند تا مشخص شود که بعد از جام جهانی، این تیم برای رسیدن به روزهای اوج کار بیشتری در پیش دارد. پرسپولیس در شرایطی با کسب همین تک‌امتیاز، 26 امتیازی شد که دوباره میانگین امتیازاتش برای کسب عنوان قهرمانی دستخوش تغییر و تحول شد. طبق عرف، تیمی شانس بیشتری برای قهرمانی در لیگ برتر ایران دارد که به‌طور میانگین کمی بیش از دو امتیاز از هر بازی به دست بیاورد؛ آماری که فعلا برای یحیی و تیمش از دست رفته است. پرسپولیس در حالی از پس بردن پیکان برنیامد که رقیب برای دهمین هفته متوالی طعم برد را نچشیده است. همین موضوع شاید وخامت اوضاع را برای تیم سرخ‌پوش تهرانی برجسته کند. البته پرسپولیسی‌ها خوش‌شانس بودند که در این دیدار در یکی، دو صحنه دروازه‌شان گشوده نشد؛ وگرنه امکان داشت همین تک‌امتیاز هم از کف‌شان برود. خبر خوب برای پرسپولیس بازگشت این تیم به مدار «کلین‌شیت» (بسته نگه‌داشتن دروازه در طول مسابقه) بود. پرسپولیسی‌ها همچنان با خوردن پنج گل در طول 13 هفته، یکی از بهترین خطوط دفاعی را در اختیار دارند. بازی روز گذشته پنجمین تساوی پرسپولیس در 13 هفته اخیر بود. این تیم تنها یک باخت دارد و فعلا با هفت برد، درصد بردهایش به سایر نتایج می‌چربد. سرخ‌های تهرانی حالا باید مهیا شوند تا در هفته چهاردهم در دیداری دشوار و خارج از خانه، به مصاف یکی دیگر از مدعیان قهرمانی این فصل یعنی گل‌گهر بروند. بازی این هفته تیم قلعه‌نویی به دلیل بارش سنگین برف در اراک به تعویق افتاد ولی پیش از بازی‌های این هفته، گل‌گهر در رده دوم جدول رده‌بندی قرار داشت. خبر بد برای پرسپولیسی‌ها این است که این تیم در دیدار حساس هفته آتی که قرار است روز شنبه برگزار شود، گئورگی گولسیانی، یکی از بهترین بازیکنان و مدافعانش را در اختیار ندارد. گولسیانی در بازی روز گذشته کارت زرد گرفت و حالا با سه‌کارته شده و نمی‌تواند تیمش را برابر گل‌گهر همراهی کند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها