|

نگاه نو 32ساله شد

شماره جدید فصلنامه نگاه نو منتشر شد؛ نشریه‌ای که وارد سی‌و‌دومین سال انتشار خود شده و این راه سخت را با تمام کمبودها پشت سر گذاشته است.

شماره جدید فصلنامه نگاه نو منتشر شد؛ نشریه‌ای که وارد سی‌و‌دومین سال انتشار خود شده و این راه سخت را با تمام کمبودها پشت سر گذاشته است.

علی میرزایی، مدیرمسئول این فصلنامه در یادداشتی در‌این‌باره نوشته است: «سی‌و‌یک سال گذشت، فکر نمی‌کردم این اندازه دوام بیاوریم «ما را به سخت‌جانی خود این گمان نبود!» اما امروز نیز، با همه افت‌و‌خیزهایی، بر سر همان پیمان‌هایی هستیم که در آغاز با شما بستیم: جست‌وجوی حقیقت و آزادی و عدالت و شناخت ارج و جایگاه آنها، ارتقا و گسترش دانش و بیشن مخاطبان، و بیان واقعیت به خوانندگان و صاحبان قدرت، دفاع از ارزش‌های عدالت‌خواهانه اقتصادی و اجتماعی، حفظ مصالح ملی که این یکی از اولویت‌های ماست».

شماره 135 فصلنامه نگاه نو با عکسی از آرنی ارنو، برنده امسال جایزه نوبل ادبیات منتشر شد. در این شماره فصلنامه بخش ویژه‌ای درباره آثار این نویسنده مهم جهان اختصاص داده شده است. در این بخش رضا رضایی به روال پیشین خطابه نوبل ادبیات 2022 را از این نویسنده ترجمه کرده است و دو مقاله نیز درباره جایگاه آثار این نویسنده در جهان و این نویسنده در ایران منتشر شده است.

در بخش مقاله‌ها مقصود فراستخواه مقاله‌هایی با عنوان «اخلاق و خشونت» نوشته و محمد رضایی درباره دشواری‌های تغییر یادداشتی نگاشته است. گفت‌وگوی این شماره با علینقی مشایخی و درباره اصلاح ساختارهاست. همچنین آبتین گلکار خطابه آلیس بیالیاتسکی برنده صلح نوبل را ترجمه کرده که در بخشی از آن آمده است: «باور دارم، زیرا می‌دانم شب به پایان می‌رسد و نوبت به صبح روشنایی می‌رسد، می‌دانم چیزی که بی هیچ خستگی ما را به پیش می‌برد امید است و آرزو».

این شماره نگاه نو در 260 صفحه منتشر شده است. برای این نشریه آرزوی موفقیت و ادامه فعالیت داریم.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها