|

ماه پایانی سال 2022

ماه پایانی سال 2022

گاردین طی گزارشی با انتشار عکس‌های منتخب هفته اخیر در رسانه‌ها به مرور آنچه در جهان گذشته، پرداخته است. این انتخاب‌ها به مناسبت ماه پایانی سال میلادی است و گذری کوتاه بر اتفاقاتی که در گوشه و کنار جهان رخ داده می‌افکند. اتفاقاتی که شامل زلزله، جنگ، مرگ و... می‌شود و در نقطه‌های مختلف جهان از حملات روسیه به خرسون، خرابی‌های زلزله سیانجور و مهاجران در کاله را شامل می‌شود. ایسنا این عکس‌ها را انتخاب کرده است و در ادامه می‌آید. هر کدام از عکس‌ها روایتی است از آنچه در آن منطقه می‌گذرد.

بانکوک، تایلند: معترضان در جریان تظاهراتی در نزدیکی نشست همکاری اقتصادی آسیا و اقیانوسیه در بانکوک، روی پلیس ضدشورش رنگ پاشیدند.

کرانه باختری: یک کودک فلسطینی پس از تخریب مدرسه توسط ارتش اسرائیل در روستای مسافر یطا در کرانه باختری اشغالی، در کنار بقایای مدرسه می‌دود. این تخریب به دنبال حکم دادگاه در اوایل سال جاری در قبال هشت روستای فلسطینی در این منطقه صورت گرفت.

دونتسک، اوکراین: یک سرباز اوکراینی از یک تانک روسیه غنیمت گرفته‌شده در خط مقدم دونتسک به بیرون نگاه می‌کند.

کاله، فرانسه: بدر و برادرزاده‌ای به نام محمود، مهاجرانی از سوریه هستند که خودشان را در پتوهایی در شهر کاله پوشانده‌اند. بدر بیش از یک هفته است که در کاله اقامت داشته است. پلیس چادر او را گرفته است، به همین دلیل زیر یک پل عابر پیاده در مرکز شهر، به همراه شش نفر دیگر برای گرما جمع شده و خوابیده است. یک سال از غرق‌شدن حداقل ۲۷ مهاجر بر اثر واژگونی قایق آنها در کانال مانش می‌گذرد. در حالی که این تراژدی تا حدی به دلیل هماهنگی بهتر بین گارد ساحلی فرانسه و بریتانیا فعلا دیگر تکرار نشده است، ولی در نگاه اول تغییر چندانی در شرایط دشوار مهاجران در شمال فرانسه مشاهده نمی‌شود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها