|

طعنه جانسون به سوناک و رفقا در آخرین سخنرانی

بروز حریق گسترده در جنگل‌های پرتغال و فرانسه باعث شده سران آمریکا هم یاد آتش‌سوزی‌های فصل گرم و خشک کالیفرنیا بیفتند و برای اعلام وضعیت اضطراری آب و هوایی دست به کار شوند. رسانه‌های آمریکایی در کنار موضوعات دیگر به این موضوع هم توجه کرده اند.

طعنه جانسون به سوناک و رفقا در آخرین سخنرانی

به گزارش شبکه شرق، رقابت دو نامزد نهایی حزب محافظه‌کار انگلیس برای جانشینی جانسون در ساختمان نخست‌وزیری هم موضوعی است که این روزها بیش از هر سوژه دیگری در صفحه اول روزنامه‌های این کشور دیده می‌شود.

خاورمیانه‌ای‌ها هم سرگرم بررسی چالش‌های سیاسی انگلیس، سریلانکا و وقایع مرگ‌بار حمله ترکیه به کردستان عراق هستند. حمله‌ای که جان ۹ نفر را گرفته و ده‌ها زخمی به جا گذاشته و البته دولت ترکیه هم مسئولیت آن را به عهده نگرفته است.

 

 

گاردین: رقابت تراس و سوناک در فینال جانشینی جانسون

 

سرانجام با حذف پنی موردانت، وزیر خزانه‌داری سابق و وزیر خارجه انگلیس به فینال رقابت‌های جانشینی بوریس جانسون رسیدند. جنگ شش هفته‌ای برای ورود به ساختمان شماره ۱۰ داونینگ استریت لندن آغاز شد.

با این که تعداد رای ریشی سوناک از لیز تراس در آخرین نظرسنجی میان نمایندگان بیشتر بوده است، اما به نظر می‌رسد وزیر خارجه کابینه جانسون از محبوبیت محسوسی میان نمایندگان محافظه‌کار برخوردار باشد.

در واقع نبرد آخر میان سوناک و لیز تراس، یک دوئل تمام‌عیار خواهد بود. تا اینجا و در پنج دوره رای‌گیری سوناک همواره صدرنشین رای‌گیری‌ها بوده است، اما هرگز معلوم نیست در آخرین نبرد چه اتفاقی رخ می‌دهد. سوناک برخاسته از جامعه مهاجران و متولد انگلیس است، اما تباری هندی - آفریقایی دارد و این موضوعی مهم برای حزب محافظه‌کار انگلیس است.

 

 

واشنگتن پست: وضعیت اضطراری آب و هوایی در آمریکا اعلام می‌شود؟

 

موج گرما در اروپا و انگلیس و آتش‌سوزی‌ در جنگل‌های این مناطق سران ایالات متحده را به تکاپو انداخته است تا درباره وقوع حوادث مشابه در این کشور هشدار بدهند. پیش از آتش‌سوزی در جنگل‌های اروپا، حریق پوشش گیاهی کالیفرنیای آمریکا در فصول گرم و خشک الگویی تکراری و همیشگی بود.

واقعیت این است که حفظ محیط زیست و مبارزه با تغییرات اقلیمی از مهمترین برنامه‌های دولت بایدن بوده و هست. به همین دلیل دموکرات‌ها در کنگره منتظر اقدام قاطع بایدن برای مقابله با این موضوع هستند.

یکی از اقداماتی که دموکرات‌ها انتظارش را می‌کشند، انتشار بیانیه و اعلام وضعیت اضطراری آب و هوایی برای جلب توجه سراسری نسبت به موضوع تغییرات اقلیمی‌ است. اقدامی که گرفتار تانی و تعلل بایدن شده است.

 

نشنال: طعنه جانسون به سوناک و رفقا در آخرین سخنرانی

 

بوریس جانسون، در آخرین سخنرانی خود در قامت نخست‌وزیر در پارلمان انگلیس به طعنه خطاب به نمایندگان و البته وزیر خزانه‌داری سابق خود، سوناک گفت: ماموریت انجام شد، می‌بینمتان عزیزان!

واقعیت این است که استعفای ریشی سوناک پایه گذار برکناری جانسون بود. هرچند که نخست‌وزیر انگلیس بابت رسوایی‌های مهمانی در دوران قرنطینه اعتبار و جایگاه خود را مخدوش کرده بود، اما وقتی سوناک پشت جانسون را خالی کرد، دیگر اعضای کابینه هم دست به کار شدند.

تحلیلگران می‌گویند طعنه جانسون به سوناک برای این نامزد کسب کرسی نخست‌وزیری گران تمام خواهد شد.  جانسون در آخرین سخنرانی توصیه‌هایی هم برای جانشین خود داشت؛ توصیه‌هایی در زمینه پاسداشت دموکراسی و آزای، ایستادن در کنار مردم اوکراین و …

 

 

عرب نیوز: خشم عراقی‌ها از حمله مرگ‌بار ترکیه به روستای کردنشین

 

اصابت توپ‌های شلیک شده از توپخانه ترکیه به پارک روستایی در کردستان عراق باعث کشته شدن ۹ گردشگر شده است. در میان کشته‌ها نام دو کودک هم دیده می‌شود.

گردشگران عراقی در فصل تابستان خودشان را به اقلیم کردستان می‌رسانند که از هوای خنک‌تر و بهتری برخوردار است. حمله نظامی ترکیه به پارکی در روستای پاراخ در منطقه زاخوی کردستان عراق صورت گرفته است.

دولت کاظمی در واکنش به حمله ترکیه گفته است این اقدام مرگ‌بار، چیزی جز نقض حاکمیت عراق نیست و حق کشورش برای مجازات تلافی‌جویانه محفوظ است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها