|

تایید واکسن کرونا برای نوزادان آمریکایی

با گذشت بیش از ۱۱۵ روز از حمله روسیه به اوکراین، موضوع جنگ در صفحات اول روزنامه‌های آمریکایی به داغی گذشته نیست. این روزها روزنامه‌های آمریکایی به خبر تایید واکسن کرونای دو شرکت مدرنا و فایزر برای نوزادان ۶ ماهه و کوچکتر توجه نشان می‌دهند.

تایید واکسن کرونا برای نوزادان آمریکایی

روزنامه‌های انگلیسی خاصه گاردین به تبعات افزایش هزینه انرژی و سوخت و تورم افسار گسیخته در انگلیس پرداخته اند و گزارش کرده اند این اتفاقات باعث اختلال در پروژه‌های خدمات اجتماعی مثل مدرسه‌سازی و … شده است.

روزنامه‌های خاورمیانه به تجمعات اعتراضی تونس علیه رفراندوم قانون اساسی و همچنین افزایش هزینه‌های زندگی در پاکستان و درگیری‌های اسرائیل و حماس در نوار غزه پرداخته اند.

واشنگتن پست

تایید واکسن کرونا برای نوزادان آمریکایی

پس از یک سال و نیم که از واکسیناسیون بزرگسالان آمریکایی می‌گذرد، حالا نوبت به نوزادان این کشور رسیده تا از مزایای واکسن کووید ۱۹ بهره‌مند شوند.

واکسیناسیون نوزادان ۶ ماهه و کوچکتر از هفته آینده در آمریکا آغاز می‌شود. واکسن‌‌های دو شرکت مدرنا و فایزر برای این رده سنی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

واکسیناسیون نوزادان از جمله مطالبات والدین آمریکایی از دولت بوده است. مرگ و میر بالای مبتلایان به کووید ۱۹ در آمریکا باعث شده بود والدین آمریکایی دنبال واکسیناسیون کودکان و نوزادان باشند. اما مراکز تصمیم‌گیر منتظر نتایج نهایی آزمایش‌های بالینی بودند تا این مطالبه را پاسخ دهند.

پاکستان تودی

افزایش قیمت برق مصرفی در پاکستان؟

پس از این که در دو مرحله قیمت بنزین در پاکستان افزایش یافت، دولت این کشور تصمیم گرفته است برق را هم گران کند. این تصمیم هنوز عملی نشده است.

آژانس مرکزی خرید برق پاکستان از سازمان ملی تنظیم مقررات انرژی الکتریکی این کشور درخواست کرده است به ازای هر واحد برق مصرفی، قیمت را به حدود ۸ روپیه افزایش دهد.

این اقدام به منظور تعدیل مصرف برق در تابستان و تامین هزینه‌های انرژی انجام می‌گیرد. پاکستان در شرایط اقتصادی نابه‌سامانی به سر می‌برد و دولت برای تامین هزینه‌ها مجبور به کاهش سوبسید و افزایش هزینه‌های تحمیلی به شهروندان شده است.

عرب نیوز

اعتراض تونسی‌ها به رفراندوم قانون اساسی

برخی شهروندان تونسی و احزاب این کشور معتقدند پیش‌نویس رفراندوم قانون اساسی به منظور تحکیم جایگاه قیس سعید در قدرت تهیه شده است و هیچ تغییر و اصلاح اساسی در قانون ایجاد نخواهد کرد.

معترضان تونسی برای نشان دادن مخالفت خود با این رفراندوم به خیابان‌ آمده اند و علیه سعید، رئیس‌جمهور شعار داده اند. آنها می‌گویند دولت برای مبارزه با فساد مالی و اقتصادی کشور چاره‌ای نمی‌اندیشد و تنها به فکر تثبیت جایگاه خود در قدرت است.

پیش‌نویس رفراندوم قانون اساسی تونس از سوی قیس سعید و تیم همراهش تهیه شده است. او در نظر دارد در روز ۲۵ ماه جولای قانون اساسی را به همه‌پرسی بگذارد و آن را اصلاح کند.

گاردین

توقف پروژه‌های مدرسه‌‌سازی و استخر در انگلیس

کسری بودجه در شهرداری‌ها و شوراهای شهری و محلی انگلیس کار دست روسای این نهاد‌ها داده  و آنها را مجبور کرده برای حل مشکلات اضطراری پروژه‌های دیگر را متوقف کنند.

به گزارش گاردین روسای شورای‌های شهری و محلی با کمبود ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون پوندی بودجه مواجه شده اند و حالا تصمیم گرفته اند از بودجه طرحهای مدرسه‌سازی، استخر‌های شنا و کتابخانه‌ها بزنند.

به نظر می‌رسد تورم افسارگسیخته و افزایش هزینه انرژی در انگلیس فشار وحشتناکی به نهادهای شهری وارد کرده و مانع اجرای برنامه‌های خدمات اجتماعی آنها شده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها