|

ادامه رقابت‌های جام جهانی؛ غیبت نیمار، انگیزه رونالدو

در ادامه رقابت‌های جام جهانی، امروز از مرحله گروهی چهار بازی دیگر از گروه‌های G و H برگزار می‌شود که شاید بشود از تقابل تیم‌های برزیل و سوئیس به‌عنوان حساس‌ترین بازی روز نام برد. این دو تیم برنده بازی‌های روز نخست بوده و حالا جدال برای صدرنشینی در گروه G ادامه خواهد داشت. به غیر از برزیل – سوئیس، سه دیدار دیگر هم برگزار می‌شود؛ از همین گروه G تیم‌های کامرون و صربستان به مصاف هم می‌روند و از گروه H هم پرتغال با اروگوئه و کره جنوبی با غنا مصاف می‌دهد.

ادامه رقابت‌های جام جهانی؛ غیبت نیمار، انگیزه رونالدو

در ادامه رقابت‌های جام جهانی، امروز از مرحله گروهی چهار بازی دیگر از گروه‌های G و H برگزار می‌شود که شاید بشود از تقابل تیم‌های برزیل و سوئیس به‌عنوان حساس‌ترین بازی روز نام برد. این دو تیم برنده بازی‌های روز نخست بوده و حالا جدال برای صدرنشینی در گروه G ادامه خواهد داشت. به غیر از برزیل – سوئیس، سه دیدار دیگر هم برگزار می‌شود؛ از همین گروه G تیم‌های کامرون و صربستان به مصاف هم می‌روند و از گروه H هم پرتغال با اروگوئه و کره جنوبی با غنا مصاف می‌دهد.

برزیل – سوئیس

بسیاری قبل از شروع جام جهانی برزیل را مدعی اصلی برای کسب قهرمانی می‌دانستند. آنها آن قدری ستاره دارند که طلسم و ناکامی 20‌ساله‌شان در جام جهانی پایان دهند. البته نباید بدشانسی برزیل در دیدار مقابل صربستان را فراموش کرد. نیمار و دانیلو دو ستاره مهم تیته مصدوم شدند و فعلا در دو بازی آینده مقابل سوئیس و کامرون غایب خواهند بود. شاید نبودن نیمار روی روند کاری تیم اثر منفی بگذارد؛ هرچند ‌برزیل و تیته، سرمربی‌اش، فعلا در مرحله گروهی نباید نگران نبودن نیمار باشد. سوئیس هم در دیدار نخست برابر کامرون برنده شده؛ ولی به نظر می‌رسد بازی‌های پیش‌رو برایش تأثیر گذاشته باشد. آنها اگر بتوانند امروز از سلسائو امتیاز بگیرند، بخت زیادی برای صعود به مرحله بعدی جام جهانی خواهند داشت. البته از همین حالا نبرد سوم‌شان با صربستان می‌تواند جذابیت‌های بیشتری داشته باشد. با توجه به بازیکنان مهاجری مثل ژاکا و شکیری، جدال آنها با این تیم در روز پایانی می‌تواند سوئیس را وارد حاشیه کند. برزیل و سوئیس تا‌به‌حال در چهار بازی به مصاف هم رفته‌اند که همه چیز مساوی پیش رفته است. هر تیم یک برد داشته، دو بازی مساوی شده و هر تیم هم پنج گل زده.

کامرون – صربستان

این بازی جدال شکست‌خورده‌های روز نخست است. کامرون بازی بدی مقابل سوئیس نکرد؛ ولی آن‌قدر هم خوب نبود که بتواند برنده شود. در نتیجه هر دو بازی آتی‌اش، یکی امروز و دیگری با برزیل، در زمره دیدارهای دشوار است. آنها فعلا به دلیل گل خورده کمتر در رده سوم هستند؛ ولی مشکلی جدی برای برنده‌شدن دارند. کامرون از ماه مارس پیروز نشده و اُتو آدو نتوانسته انتظارات را برآورده کند. چه‌بسا او بعد از جام‌ جهانی برکنار هم بشود. با‌این‌حال انتظار 32‌ساله کامرونی‌ها بعید است که این دوره هم به پایان برسد. صعود از گروه دشوار خواهد بود؛ ولی می‌خواهند دست‌کم از بازی مقابل صرب‌ها امتیاز بگیرند. صربستان هم با وجود داشتن ستاره‌های نامی، در بازی نخست مقابل برزیل چندان امیدوارانه کار نکرد و نهایتا با دو گل مغلوب شد تا قعرنشین گروه شود.

عقاب‌ها که از زمان صربستان‌شدن نتوانسته‌اند از مرحله گروهی صعود کنند، دو شانس بزرگ دارند. آنها بازی سخت‌شان با برزیل را پشت‌سر گذاشته‌اند و می‌توانند امیدوار باشند با دو برد به مرحله بعدی برسند. این دومین دیدار کامرون و صربستان و اولین دیدار رسمی‌شان خواهد بود. در تنها دیدارشان 12 سال قبل پیش از جام‌ جهانی 2010، صربستان مقابل کامرون پیروز شد.

کره‌ جنوبی – غنا

به غیر از قطر، تیم‌های آسیایی در جام جهانی تا‌ الان خوب کار کرده‌اند. کره یکی از آنهاست که موفق شد در بازی روز نخست، اروگوئه پرستاره را متوقف کند. آن تساوی در‌حالی به دست آمد که این تیم می‌توانست حتی برنده بازی باشد. شرایط گروه به شکلی است که یک برد در این بازی سرنوشت هر دو تیم را تغییر می‌دهد. با‌این‌حال کره بازی آخرش مقابل پرتغال، کمی دشوارتر از غنا خواهد بود. به‌همین‌دلیل به نظر می‌رسد این تیم آسیایی باید هرچه دارد، در جدال امشب رو کند. در سوی مقابل، غنا هم با توجه به نتایجی که به‌تازگی کسب کرده و سرمربی‌اش حسابی تحت فشار است، به گرفتن سه امتیاز این بازی نیاز مبرم دارد. اگر آشفتگی خط دفاعی اجازه بدهد، غنا می‌تواند مقابل کره حتی به کسب سه امتیاز هم فکر کند. کره‌ جنوبی و غنا در چهار بازی دوستانه به مصاف هم رفته‌اند که سه برد برای ستاره‌های سیاه و یک برد برای ببرهای آسیا رقم خورده است.

پرتغال – اروگوئه

این یکی هم از آن دست بازی‌های مهم شب است. پرتغال با کریس رونالدوی سرشناس و معروف علاوه بر تلاش برای نهایی‌کردن صعودش از گروه می‌خواهد از اروگوئه انتقام هم بگیرد. آنها به‌عنوان قهرمان یورو 2016 پا به جام جهانی 2018 گذاشتند؛ ولی به سد اروگوئه خورده و کنار رفتند. پرتغالی‌ها در دیدار نخست برابر غنا هم بازی مهیجی داشتند و نهایتا موفق به کسب سه امتیاز شدند؛ ولی اشتباهات خط دفاعی، زنگ هشدار را برای سرمربی این تیم به صدا درآورده است. البته این تیم بازیکنی بسیار با‌انگیزه به اسم کریستیانو رونالدو دارد که نمی‌خواهد آخرین جام‌ جهانی احتمالی‌اش تلخ تمام شود. رقیب پرتغال در بازی امشب هم یکی از تیم‌های مطرح آمریکای جنوبی است: اروگوئه. اروگوئه‌ای‌ها همیشه برای جام‌ جهانی که خودشان آغازکننده آن بوده‌اند، هیجان دارند؛ ولی از جام‌ جهانی 2010 به بعد عملکرد خوبی در این تورنمنت نداشته‌اند. البته 20 سال از زمانی که از مرحله گروهی صعود نکردند، می‌گذرد. باوجود‌این در صورت پیروز‌شدن مقابل پرتغال خیال‌شان راحت می‌شود و با تساوی یا شکست همه‌ چیز به روز آخر کشیده خواهد شد. در تاریخ تیم‌های ملی پرتغال و اروگوئه، این دو تیم فقط یک مرتبه به مصاف هم رفته‌اند که در مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌ جهانی گذشته بود و آن بازی را اروگوئه برد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها