|

بعد از ، امروز نوبت کریس رونالدو و نیمار است

رقابت‌های جام جهانی فوتبال 2022 قطر امروز هم با انجام چهار دیدار دیگر برگزار می‌شود. رقابت‌های امروز مربوط به گروه G جام جهانی است و حساس‌ترین بازی روز می‌تواند تقابل تیم‌های برزیل و صربستان باشد.

رقابت‌های جام جهانی فوتبال 2022 قطر امروز هم با انجام چهار دیدار دیگر برگزار می‌شود. رقابت‌های امروز مربوط به گروه G جام جهانی است و حساس‌ترین بازی روز می‌تواند تقابل تیم‌های برزیل و صربستان باشد. برزیل یکی از چند بخت اصلی قهرمانی این دوره محسوب می‌شود و بسیاری منتظر هستند تا کیفیت تیم پرمهره تیته را نگاه کنند. بعد از بازی آرژانتین و رونمایی از لیونل مسی، امروز نوبت به رونمایی از دو فوق ستاره دیگر دنیاست: کریستیانو رونالدو و نیمار.

سوئیس - کامرون

سوئیس از قدیمی‌های جام‌ جهانی است که از دومین دوره در مسابقات حاضر بوده؛ ولی هیچ‌وقت بالاتر از یک‌چهارم نهایی نرفته‌؛ حتی در دوره‌ای که سال 1954 میزبان بوده است. شاید این آرزوی هواداران سوئیس باشد که حداقل این دوره بین هشت تیم قرار بگیرند. در سوی دیگر کامرون، شیرهای رام‌نشدنی، حالا می‌خواهند به حسرت 32‌ساله پایان دهند. با این حال آنها باز هم کار سختی خواهند داشت؛ چرا‌که گروه‌شان آسان نیست. کامرون و سوئیس تا به‌ حال در هیچ مسابقه‌ای اعم از دوستانه و رسمی به مصاف هم نرفته‌اند.

اروگوئه – کره‌ جنوبی

اروگوئه با ستاره‌های نامداری مثل سوارس و نونیس و والورده می‌تواند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. این تیم آخرین مرتبه 20 سال پیش در مرحله گروهی حذف شد و آن دوره هم مسابقات در آسیا برگزار شد و در کره به میدان رفتند. در طرف مقابل هم کره حضور دارد؛ یکی از تیم‌های موفق و پرستاره آسیا، ببرها هستند. با این حال کره در دو دوره گذشته نتوانسته از مرحله گروهی فراتر برود. کره‌ای‌ها این دوره هم در گروه دشواری قرار گرفته‌اند و اگر می‌خواهند شانس صعود داشته باشند، باید دست‌کم از اروگوئه امتیاز بگیرند. آخرین جدال این دو تیم مربوط به اکتبر 2018 است که اولین برد تیم آسیایی با نتیجه 2 بر یک رقم خورد. اروگوئه و کره‌ جنوبی سابقه طولانی در مصاف‌های رودررو دارند. شش مرتبه اروگوئه پیروز شده، یک بازی مساوی شده و یک بازی را هم کره برده است.

پرتغال – غنا

در این بازی همه نگاه‌ها به کریستیانو رونالدو خواهد بود؛ فوق‌ ستاره‌ای که همین روزها از منچستریونایتد جدا شده و می‌خواهد بدون توجه به حواشی به سمت موفقیت در قطر 2022 برود. پرتغال بعد از یورو 2016 و لیگ ملت‌های اروپای 2019 اعتبار بیشتری برای خودش دست‌و‌پا کرد. این سال‌ها هم ستاره‌های بزرگی علاوه بر رونالدو داشته‌اند؛ به‌همین‌دلیل حذف‌شان از جام‌های جهانی برای هواداران‌شان قابل قبول نیست. حالا با انگیزه‌ای متفاوت می‌خواهند دوباره شانس‌شان برای قهرمان‌شدن را امتحان کنند؛ اگرچه خیلی دشوار خواهد بود. دوره قبلی که از یک‌شانزدهم نهایی فراتر نرفتند. شاید رویارویی با غنا ضعیف‌ترین تیم گروه روی کاغذ برای‌شان خوب باشد. در طرف دیگر و در تیم غنا، عملکرد عجیب و ناامیدکننده در جام ملت‌های آفریقا 2021 و حذف در مرحله گروهی باعث شد تا اُتو آدو جای رایواچ را بگیرد. ثمره این تغییرات صعود به جام‌ جهانی 2022 بود؛ اما این اتفاق هم با دو تساوی مقابل نیجریه رخ داد. نتایج ضعیف در دیدارهای دوستانه و شکست‌های پی‌در‌پی، ستاره‌های سیاه را در شرایط بدی به جام‌ جهانی رساند. با این حال قبل از شروع مسابقات سوئیس را بردند و با روحیه‌ای بهتر آمدند. با این حال می‌توان گفت غنا شاید مثل جام‌ جهانی 2014 در مرحله گروهی کنار برود. ژوئن 2014 در تنها بازی بین پرتغال و غنا که در جام‌ جهانی هم برگزار شد، سلسائوی اروپا 2 بر یک پیروز شد.

برزیل – صربستان

از آخرین قهرمانی برزیل در جام جهانی 20 سال می‌گذرد. حالا برای جبران ناکامی‌ها در جام‌ جهانی و راهیابی به فینال، برزیلِ تیته راهی مسابقات شده. شاید برگزاری دوباره جام‌ جهانی در آسیا اتفاق خوبی برای برزیل باشد. خیلی از برزیلی‌ها این اتفاق را به فال نیک گرفته‌اند. اولین رقیب‌شان صربستان است که چهار سال پیش هم آن را بردند. در سوی دیگر، نسل جدید فوتبال صربستان با ستاره‌های بزرگی به‌ویژه در خط حمله مثل ولاوویچ، یوویچ و میتروویچ می‌تواند شگفتی‌ساز هم بشود. صربستان در شش بازی آخرش تا قبل از جام‌ جهانی شکست نخورده و در گروهش در مرحله انتخابی هم بالاتر از پرتغال قرار گرفت. ژوئن 2018 در دوره گذشته جام‌ جهانی برزیل موفق شد با نتیجه 2 بر صفر از سد صربستان بگذرد؛ ضمن اینکه برزیل و صربستان تا به‌ حال دو مرتبه به مصاف هم رفته‌اند که هر دو بازی را برزیل برده. سلسائو از این رقیب یک گل هم نخورده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها