|

کانون دانش‌آموختگان انجمن سینمای جوان راه‌اندازی شد

همایش کانون دانش‌آموختگان انجمن سینمای جوانان ایران، هم‌زمان با برگزاری سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم تهران برگزار شد.

کانون دانش‌آموختگان انجمن سینمای جوان راه‌اندازی شد

همایش کانون دانش‌آموختگان انجمن سینمای جوانان ایران، هم‌زمان با برگزاری سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم تهران برگزار شد.

سعید نجاتی، مشاور مدیرعامل و رئیس کانون دانش‌آموختگان انجمن سینمای جوانان ایران، در ابتدای این مراسم گفت: «بسیار خوشحالم که به‌عنوان یک فیلم‌ساز در اینجا حضور دارم، همچنین این اتفاق بسیار باعث خرسندی است که امروز در همه مشاغل افرادی حضور دارند که روزی دوره‌دیده انجمن سینمای جوانان ایران بوده‌اند. معمولا افراد فکر می‌کنند دوره‌دیدگان انجمن سینمای جوان درنهایت باید فیلم‌ساز شوند؛ اما این را باید بدانیم که انجمن به افراد جهان‌بینی و نگاه متفاوتی می‌دهد و اهمیت انجمن نیز در این است».

او افزود: «از سال‌های ۱۳۶۴ تا ۷۴، ۷۵ نزدیک به هزارو 400 فرد در انجمن سینمای جوانان حضور داشتند و همچنین در دفاتر قم و دزفول دو نفر از اعضا برای ثبت لحظات جنگ در سال‌های دفاع مقدس شهید شدند. قرار است اقداماتی برای هویت افراد کانون انجام گیرد که در اولین قدم فکر می‌کنم عضویت و کارت‌های این اعضا از همه چیز مهم‌تر است که این کارت‌ها چه در داخل و چه به‌صورت بین‌المللی باید اهمیت خود را داشته باشد و ما نیز پیگیر بخش بین‌الملل آن هستیم؛ چراکه انجمن سینمای جوانان ایران بزرگ‌ترین مدرسه فیلم‌سازی در تمام دنیاست و این حق اعضای این مدرسه است تا خدماتی را که مهم است، به افراد حاضر در این کانون تعلق گیرد».

او در پایان عنوان کرد: «این اولین همایش است‌ اما ادامه‌دار خواهد بود، خوشحالم که این اتفاق در‌حال رخ‌دادن است، امیدوارم این خانواده هر‌روز پرجمعیت‌تر از این سال‌ها باشد و خانواده فیلم کوتاه درکنار یکدیگر باشند».

در ادامه مهدی آذرپندار، مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران و دبیر سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، گفت: «تمام افرادی که الان در این جمع حضور دارند، به‌واقع افراد مهمی هستند. زمانی که قرار بر این شد که اولین همایش این کانون در جشنواره برگزار شود، نگاه ما بر این بود که این کانون بهتر و درست‌تر دیده شود. اصلا هر بهانه‌ای که باعث شود ما در کنار یکدیگر جمع شویم، مهم و بهترین کار ما در این شرایط این است که حضور خود را پررنگ‌تر از پیش نشان دهیم؛ این کاری‌ است که از من به‌عنوان مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران برمی‌آید؛ چراکه این اتفاق وظیفه انجمن است».

او افزود: «کاری که می‌تواند در خانواده بزرگ ۲۵۰ هزار‌نفره انجمن صورت گیرد، این است که از فضای سخت فاصله بگیرد و سعی ما بر این باشد که با حضور در چنین جمع‌هایی برای بهتر‌شدن شرایط صحبت و مباحث خود را عنوان کنیم. در‌نهایت باید بگویم امیدوارم بتوانیم خدماتی برای اعضای انجمن اختصاص دهیم؛ چون این موضوع در آیین‌نامه صندوق هنر سینمای فیلم کوتاه تعریف نشده بود و انجمن سینمای جوانان ایران می‌تواند این خدمات را برای اعضای خود در این صندوق در نظر گیرد، در کنار این خدمات می‌توانیم جنبه معنوی و ادامه‌دار‌شدن این مراسم‌ها را در پیش داشته باشیم».

حبیب ایل‌بیگی، معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی، نیز گفت: «تمام مدیرانی که در این سال‌ها در انجمن حضور داشتند، برای ارتقا و پیشرفت عملکرد این انجمن تلاش کردند؛ چراکه همگی می‌دانیم هر‌‌چقدر در این حوزه سرمایه‌گذاری شود، در آینده نتیجه مثبت و خوب آن متوجه خود ما می‌شود و باعث پیشرفت سینمای این کشور خواهیم بود. تأثیری که سینمای کوتاه از خود به جا می‌گذارد، بسیار بیشتر از سینمای بلند داستانی است و به‌همین‌دلیل از اهمیت بیشتری نیز برخوردار است».

در پایان این مراسم کارت‌های دو عضو کانون دانش‌آموختگان انجمن سینمای جوانان ایران از سوی مهدی آذرپندار، حبیب ایل‌بیگی و یزدان عشیری به نمایندگان آنها از دفاتر دزفول و قم تحویل داده شد و پس از آن کارت‌های اعضای دیگر این کانون از‌جمله سعید رحیمی‌فروتن از دفتر اراک، علیرضا بختیان از دفتر نجف‌آباد، طاهر براتچیان از دفتر اردبیل، داود دادمرزی از دفتر تهران، احسان نمازی‌زاده از دفتر تهران، محمدکاظم رضوانی از دفتر قم، رهبر قنبری از دفتر کرج، جواد تمیزکار از دفتر لاهیجان، احد کریمی از دفتر قم، علی بیطرفان از دفتر قم و... نیز به نمایندگان آنها اهدا شد.

سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار ۲۷ مهر تا دوم آبان ۱۴۰۱ مصادف با ۱۹ تا ۲۴ اکتبر ۲۰۲۲ در پردیس سینمایی ملت در‌حال برگزاری است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها