|

مریم جلالی، معاون صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی:

آقای فرمان‌آرا درخواست ملاقات با ضرغامی را داشت

بهمن فرمان‌آرا هفته گذشته با عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، دیداری می‌کند که عکسی از آن در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود و او را با انتقاداتی مواجه می‌کند. فرمان‌آرا در گفت‌وگویی با «شرق» که روز یکشنبه، 24 مهر‌ماه منتشر شد، درباره این دیدار توضیحاتی داده که واکنش وزارت میراث فرهنگی را برانگیخته است. جوابیه وزارت میراث فرهنگی در ادامه می‌آید.

شرق: بهمن فرمان‌آرا هفته گذشته با عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، دیداری می‌کند که عکسی از آن در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود و او را با انتقاداتی مواجه می‌کند. فرمان‌آرا در گفت‌وگویی با «شرق» که روز یکشنبه، 24 مهر‌ماه منتشر شد، درباره این دیدار توضیحاتی داده که واکنش وزارت میراث فرهنگی را برانگیخته است. جوابیه وزارت میراث فرهنگی در ادامه می‌آید.

  

مریم جلالی، معاون صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درباره ملاقات سیدعزت‌الله ضرغامی با آقای بهمن فرمان‌آرا گفت: رابط این ملاقات من بودم. چندین بار آقای فرمان‌آرا از من پیگیر گفت‌وگو با وزیر بودند. آقای مهندس ضرغامی با وجود گرفتاری بسیار، از من خواستند درخواست آقای فرمان‌آرا را پیگیری کنم.

جلالی افزود: صراحتا به استاد گفتم فضای میراث‌ فرهنگی در زمینه اقدامات معرفی، فضای همکاری با رسانه‌ها و به‌ویژه سینماست و نیازی به ارجاع وزیر نیست؛ اما آقای فرمان‌آرا به من گفتند که «من خودم علاقه‌مندم با آقای ضرغامی ملاقات کنم و با ایشان صحبت کنم».

معاون صنایع‌ دستی ادامه داد: من درخواست ایشان را منتقل کردم و در پایان هفته گذشته با وجود فشردگی کاری، جلسه برگزار شد. بعد از ملاقات هم آقای فرمان‌آرا از محتوای جلسه خیلی راضی بود.

مریم جلالی‌دهکردی افزود: اتفاقا مطالبی که آقای فرمان‌آرا در ویدئو اشاره کرد، همان محتوای توییت مهندس ضرغامی بود. گفت‌وگوی خردمندانه، مرام همیشگی آقای مهندس ضرغامی است و ایشان همواره با بزرگ‌منشی، ملاقات‌های خود را رسانه‌ای می‌کنند و حق ملاقات‌کننده را به‌خوبی ادا می‌کنند. تا جایی که مطلعم، هر وقت ایشان ملاقاتی را رسانه‌ای نکرده‌اند، موجب دلخوری افراد شده است.

معاون صنایع‌ دستی ادامه داد: ظاهرا تهاجم سنگین ربات‌ها در فضای مجازی و برخی اقدامات ضد گفت‌وگو و ضد تعامل، فشار زیادی به آقای فرمان‌آرا وارد کرده است. آقای مهندس ضرغامی نگران سلامتی ایشان هستند. هیچ‌گاه فضای دوقطبی و خط‌کشی‌های «من و تو»یی مورد تأیید ایشان نیست. تمامی اهالی فرهنگ جزئی از خانواده ایران فرهنگی هستند و تفاوت‌هاست که ایران را زیباتر و دیدنی می‌کند.

مریم جلالی در پایان اظهار امیدواری کرد: امیدوارم وسعت مشرب و گوش شنوا و چشم بینا، ضد ارزش نشود و قضاوت‌های افراطی و تفریطی، به نفع تفرقه‌جویان دیوار نکشد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها