|

به درخواست مهندس ضرغامی و دستور رئیس مجلس طرح مانع‌زدایی از توسعه صنعت برق به کمیسیون انرژی برگشت

طرح مانع‌زدایی از توسعه صنعت برق به درخواست مهندس سید عزت‌الله ضرغامی و دستور رئیس مجلس شورای اسلامی، به کمیسیون انرژی برگشت.

به درخواست مهندس ضرغامی و  دستور  رئیس مجلس  طرح مانع‌زدایی از توسعه صنعت برق به کمیسیون انرژی برگشت

طرح مانع‌زدایی از توسعه صنعت برق به درخواست مهندس سید عزت‌الله ضرغامی و دستور رئیس مجلس شورای اسلامی، به کمیسیون انرژی برگشت.

به‌گزارش اداره کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی، فریدون حسن‌پور رئیس کمیسیون انرژی مجلس در نامه‌ای به محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی از بازگشت این طرح به این کمیسیون به درخواست مهندس سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خبر داد.

در نامه رئیس کمیسیون انرژی مجلس خطاب به محمدباقر قالیباف آمده است: «بازگشت به دستور جناب‌عالی درخصوص نامه مهندس ضرغامی وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی، ضمن تأیید دغدغه‌های مذکور در نامه، پیشنهاد می‌شود مصوبه «مانع‌زدایی از توسعه صنعت برق» برای اصلاح به این کمیسیون برگشت داده شود».

پیش‌تر علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری کشور از مکاتبات و رایزنی در این خصوص برای حمایت از این صنعت خبر داده بود.

او روز دوشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ گفت: وزارتخانه میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به محض اطلاع از این طرح، مکاتبات و رایزنی‌های خود را با هدف حمایت از صنعت گردشگری آغاز کرده است.

معاون گردشگری کشور ادامه داد: صنعت گردشگری در سال‌های اخیر از بحران‌های متعدد اثرگذار بر این صنعت، آسیب‌های زیادی را متحمل شده است و به‌ویژه در دوران شیوع ویروس کرونا و استمرار شرایط پاندمی، تاب‌آوری این صنعت و کسب‌و‌کارهای فعال در آن به شدت کاهش یافته است.

او افزود: با توجه به اینکه صنعت گردشگری به‌عنوان یک بخش اقتصادی پیشران، دارای اثرات مستقیم و غیرمستقیم بر اجزای مختلف زنجیره تأمین خود است، حمایت از فعالان این حوزه اهمیت بسیاری دارد.

شالبافیان اضافه کرد: در این راستا تعرفه‌های انرژی تأسیسات گردشگری یکی از مؤلفه‌های مهم مشوق‌های بخش گردشگری هستند که افزایش آنها علاوه بر افزایش بهای تمام‌شده خدمات گردشگری، موجب کاهش مشوق‌های سرمایه‌گذاری شده و انگیزه‌های سرمایه‌گذاران را برای ایجاد تأسیسات گردشگری در کشور کاهش می‌دهد. او گفت: این در حالی است که در طرح مجلس شورای اسلامی با عنوان «مانع‌زدایی از توسعه صنعت برق» رویکرد حمایتی نداشته و تصویب نهایی و ابلاغ آن موجب افزایش قابل ملاحظه تعرفه‌های این بخش شده و پایداری اقتصادی فعالان آن را به شدت تحت تأثیر قرار می‌دهد، از طرفی این موضوع با رویکرد حمایتی ماده ۸ قانون توسعه که به‌عنوان قانون خاص صنعت گردشگری برای حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری تعرفه‌های برق این بخش را مطابق تعرفه بخش صنعتی در نظر گرفته است، تطابق نداشته و حتی با رویکرد حمایتی مجلس و نمایندگان محترم نیز مغایرت دارد، به‌طوری‌که اثرات مخرب آن بر این بخش آسیب‌دیده روشن نشده است.

معاون گردشگری کشور در ادامه افزود: با توجه به اهمیت موضوع و در راستای تداوم حمایت از سرمایه‌گذاری و اشتغال پایدار این بخش و جلوگیری از تبعات و التهابات ناشی از اجرای طرح مذکور، امیدواریم پیشنهاد این وزارتخانه مبنی بر بازنگری برخی از موارد این طرح مدنظر قرار گیرد.

اداره کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها