|

فراخوان کمک به 2 خانواده بدسرپرست برای تهیه سرپناه

خانواده‌های زیادی زیر بار گرانی کمر خم‌ کرده‌اند و خانمان و شاکله زندگی‌شان به هم ریخته است. این مسئله بیشتر در میان قشر متوسط و کم‌برخوردار به چشم می‌خورد

فراخوان کمک به 2  خانواده بدسرپرست برای تهیه سرپناه

شرق: خانواده‌های زیادی زیر بار گرانی کمر خم‌ کرده‌اند و خانمان و شاکله زندگی‌شان به هم ریخته است. این مسئله بیشتر در میان قشر متوسط و کم‌برخوردار به چشم می‌خورد. خانواده نصیبه و مهری، دو خانواده هستند که حالا وسایل کهنه‌شان را که در حد گذران معمول زندگی است، در گوشه‌ حیاط خانه دوست و آشنا جمع کرده‌اند تا بتوانند از پس هزینه‌های کمرشکن اجاره و ودیعه مسکن بر‌بیایند. در هفته‌های گذشته فراخوان کمک به خانواده نصیبه و مهری برای تأمین ودیعه منزل آنها در «شرق» منتشر شد. دو خانواده‌ای که همسران‌شان با آنها زندگی نمی‌کنند و حالا به دلیل افزایش اجاره‌بها، مثل خیلی از مردم سقف‌شان را از دست داده‌اند.

مهری ماه گذشته به دلیل آنکه نتوانست پول پیشی را که صاحبخانه‌شان از او می‌خواست، تأمین کند، مجبور شد اسباب و اثاثیه‌اش را در گوشه‌ای از حیاط خانه همسایه‌شان بگذارد و با کفش‌های آهنی به دنبال خانه باشد؛ اما هنوز به نتیجه نرسیده. او می‌گوید: شب‌ها خانه مادرم می‌رویم در پاکدشت؛ اما شما تصور کن در یک اتاق 14‌متری من و سه بچه‌ام، مادر و پدرم و خواهر و برادرم زندگی می‌کنیم. صدای برادرم در‌آمده و مدام غر می‌زند تا جایی که دیشب پسرم خانه نیامد.

مهری خانه‌ای را پیدا کرده که تقریبا برای او و فرزندانش شرایط ایدئالی دارد و صاحبخانه با او قرارداد دوساله می‌بندد؛ اما ودیعه این خانه 40 میلیون تومان است و او 15 میلیون برای تهیه این خانه کم دارد.

شرایط نصیبه هم تقریبا شبیه به مهری است. حالا چهار سال می‌شود که همسر نصیبه گم شده است. همسر او که معتاد به شیشه بود، یکی از روزهای پاییزی سال 97 از خانه خارج می‌شود و دیگر باز‌نمی‌گردد. مراجعه به پلیس و آگهی روزنامه و گشتن در بیمارستان‌ها و پزشکی قانونی افاقه نمی‌کند. نصیبه پرستار سالمند است. او دو فرزند هشت و 12‌ساله دارد. نصیبه اسبابش را بعد از آنکه صاحبخانه به دلیل بالا‌رفتن اجاره با او قرارداد نبسته، به خانه خواهرش برده و حالا شوهرخواهرش می‌گوید تا 10 روز دیگر باید اسبابش را از خانه او ببرد؛ چون جای‌شان تنگ است. نصیبه می‌گوید: هر شب یک جا می‌خوابیم؛ یک شب خانه همسایه سر کوچه، یک شب خانه همسایه ته کوچه، یک شب خانه خواهر، یک شب خانه صاحبکار... ولی دیگر شدنی نیست. 

در هفته‌های گذشته با این فراخوان حدود 20 میلیون تومان جمع‌آوری شده و حالا برای رسیدن به مبلغ مد‌نظر تنها 10 میلیون تومان مورد نیاز است. علاقه‌مندان به کمک به این خانواده می‌توانند مبالغ اهدایی خود را به شماره کارت 5047061035218441 بانک شهر، به نام شهرزاد همتی‌پل‌سنگی، خبرنگار گروه جامعه روزنامه «شرق» واریز کنند. گزارش اقدامات بعدی در همین صفحه منتشر خواهد شد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها