|

سخنگوی سپاه در گفت‌وگو با «شرق»:

کنگره 4000 شهید روحانی با حضور رئیس‌جمهور برگزار می‌شود

سردار شریف، سخنگوی سپاه، در گفت‌وگو با «شرق» از آماده‌شدن شرایط و مقدمات برای برگزاری کنگره چهار هزار شهید روحانی در قم خبر داد و گفت: سخنرانان این کنگره رئیس‌جمهور، فرمانده کل سپاه و مدیر حوزه‌های علمیه کشور خواهند بود.‌ سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف، سخنگوی سپاه و رئیس کمیته روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی کنگره شهدای روحانی، در این گفت‌وگو به تشریح اهداف این کنگره پرداخت .

کنگره 4000 شهید روحانی با حضور  رئیس‌جمهور برگزار می‌شود

شرق: سردار شریف، سخنگوی سپاه، در گفت‌وگو با «شرق» از آماده‌شدن شرایط و مقدمات برای برگزاری کنگره چهار هزار شهید روحانی در قم خبر داد و گفت: سخنرانان این کنگره رئیس‌جمهور، فرمانده کل سپاه و مدیر حوزه‌های علمیه کشور خواهند بود.‌ سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف، سخنگوی سپاه و رئیس کمیته روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی کنگره شهدای روحانی، در این گفت‌وگو به تشریح اهداف این کنگره پرداخت و گفت: بعد از جنگ تحمیلی با توجه به کمبودهای به‌جا‌مانده از دوران شاهنشاهی و لزوم ورود به عرصه جهاد سازندگی کمی از فرهنگ ایثار و شهادت دور ماندیم؛ درحالی‌که فرهنگ ایثار و شهادت که سراسر قابل احترام و امیدبخش است، باید در جامعه ترویج شود؛ بنابراین برنامه‌های فرهنگی را در فازهای مختلف اجرائی کردیم. برگزاری کنگره و یادواره شهدا در ایران اسلامی به موازات کاروان‌های راهیان نور و کارهای جهاد سازندگی در دستور کار قرار گرفت و نخستین کنگره شهدا نیز در شهر مقدس قم آغاز به‌ کار کرد تا فرهنگ ایثار و شهادت زنده نگه داشته شود.

او با اشاره به برگزاری یادواره و کنگره سرداران و شهدا در شهرستان‌ها و استان‌های مختلف کشور عنوان کرد: برای همه اقشاری که در دفاع مقدس حضور داشتند، کنگره برگزار شده و در راستای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای روحانیت نیز در همه استان‌های کشور مراسم‌هایی برگزار شده است. سردار شریف همچنین از کاروان‌ها و یادمان‌های راهیان نور به‌عنوان یکی از جریان‌سازی‌های فرهنگی در عرصه دفاع مقدس یاد کرد و ادامه داد: تولید آثار فاخر سینمایی در حوزه دفاع مقدس یکی دیگر از جریان‌سازی‌های مد‌نظر بوده است که با وجود اینکه برخی آثار تولید شد؛ اما جریان‌سازی گسترده‌ مورد انتظار صورت نگرفت.

سردار شریف در توضیح میزان هزینه کنگره شهدای روحانی هم، گفت: کنگره شهدای روحانی کم‌هزینه‌ترین کنگره‌ در کشور است و تلاش شده با استفاده از ظرفیت‌های موجود با کمترین هزینه این کنگره در شرایط سخت اقتصادی این روزهای مردم برپا شود.

سردار شریف درباره پیام این کنگره هم خاطرنشان کرد: از‌ جمله پیام‌های برگزاری کنگره شهدای روحانی این است که بگوییم روحانیت از نهضت امام و دفاع مقدس همواره پیشگام و پیش‌قدم حضور در صحنه بوده است.

رئیس کمیته روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی کنگره ملی چهار هزار شهید روحانی درباره دستاوردهای این کنگره سخن گفت و افزود: برای این شهدا از حوزه علمیه استعلام شده و حوزه نیز طلبه‌بودن و سطوح درسی آنها را اعلام کرده و بنیاد شهید نیز شهید‌بودن این افراد را تأیید کرده است. در 34 جلد کتاب به معرفی این شهدا پرداخته شده است. شریف برگزاری سلسله‌نشست‌های کنگره شهدای روحانی را اقدامی مؤثر در معرفی شهدای روحانی دانست و تصریح کرد: تولید سریال و فیلم سینمایی فاخر و ارائه چندین جلد کتاب فاخر می‌تواند تأثیر بسیاری داشته باشد؛ اما اصل برگزاری یادواره شهدای روحانی و استمرار آن، موضوع محوری و اصلی است. سردار شریف همچنین گفت: نمایشگاه دستاوردها و آثار شهدای روحانی نیز با حضور استان‌های مختلف کشور و برپایی بیش از 50 غرفه در مصلای شهر مقدس قم برپا شده است. ‌او با بیان اینکه در کنگره شهدای روحانی تکریم و تجلیل از همه شهدای روحانی بدون توجه به گرایش‌ها و رویکردها مورد توجه قرار گرفته است، عنوان کرد: نمایندگان این کنگره در استان‌های مختلف در منازل شهدای روحانی حضور یافتند و به تجلیل از خانواده‌ها پرداختند. او خاطرنشان کرد: هم‌زمان با کنگره شهدای روحانی در قم، نشست ویدئو‌کنفرانسی با حضور خانواده‌های شهدا و به میزبانی حوزه‌های علمیه در استان‌های مختلف کشور برگزار می‌شود.

او درباره سخنرانان هم گفت: رئیس‌جمهور، آیت‌الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه و سردار حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سخنرانان اصلی این کنگره هستند و حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج صادقی، نماینده ولی‌فقیه در سپاه نیز به ارائه گزارشی از دستاوردهای این کنگره خواهد پرداخت.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها