|

دور دنیا در یک دقیقه

حذف نام وزیر خارجه سابق چین از سایت وزارتخانه!

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهار گوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

حذف نام وزیر خارجه سابق چین از سایت وزارتخانه!
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

امروز راهی استرالیا می‌شویم و پرونده کودک‌آزاری کارمند سابق مهدکودک را بررسی می‌کنیم و سپس به بریتانیا می‌رویم و از کاهش قیمت‌ها خبر می‌گیریم و در آخر در چین می‌پرسیم وزیر خارجه سابق کجاست؟ 

 

استرالیا؛ کارمند مهدکودک متجاوز از کار درآمد

پلیس فدرال استرالیا پرونده‌ای را علیه یکی از کارمندان سابق مهدکودک گشوده است که نشان از فاجعه‌ای بزرگ دارد؛ تعرض و تجاوز به بیش از ۹۰ دختر کودک و نوجوان.

 

پلیس فدرال استرالیا بیش از ۱۶۰۰ مورد تعرض و تجاوز به کودکان برای این کارمند ۴۵ ساله و سابق مهدکودک ثبت کرده است. این آزارگر در سال ۲۰۲۲ بابت موضوعی دیگر دستگیر شده، اما پلیس در تحقیقات خود هاردی مملو از تصاویر تعرض به دختران نوجوان از خانه این فرد به دست آورده است. 

 

آمریکا؛ حذف تابلوی ایکس توییتر در سانفرانسیسکو!

ثبت ۲۴ شکایت علیه نور شدید لوگوی جدید توییتر که به تازگی بر فراز دفتر این پلتفرم در سانفرانسیسکو نصب شده بود، نتیجه داد؛ ایکس پر نور غول‌پیکر حذف شد!

با این حساب نور شدید ایکس دیگر باعث اضطراب و تشویش ساکنان خیابان مارکت سانفرانسیسکو نمی‌شود. لوگوی جدید دفتر مرکزی توییتر در سانفرانسیسکو روز جمعه نصب و جایگزین پرنده آبی شده بود.

 

بریتانیا؛ دمای هوا بالا می‌رود، قیمت‌ها پایین می‌آید

فروشگاه‌های بزرگ بریتانیا با کاهش قیمت بی‌سابقه‌ای در دو سال اخیر و در ماه ژوئیه مواجه شده اند. قیمت کفش و پوشاک بیش از دیگر کالاها پایین آمده است. 

هوای گرم و در برخی مناطق سیلاب و بارش شدید و کاهش تمایل شهروندان برای بیرون آمدن از خانه باعث شده فروشگاه‌ها تخفیف‌های بزرگی برای کالاهای خود در نظر بگیرند.

نرخ تورم برخی از فروشگا‌‌ه‌ها از ماه ژوئن که کمی بیشتر به ۸ درصد بوده به کمی بیشتر از ۷ درصد در ماه ژوئیه رسیده است. 

 

 

سنگال؛ دستگیری رهبر مخالفان و قطع اینترنت

دولت سنگال مهم‌ترین حزب مخالف خود را منحل و رهبر این حزب را دستگیر کرده است. دولت همچنین اینترنت گوشی‌های همراه را هم قطع کرده تا مانع از بروز اعتراضات شود. 

عثمان سونکو از چهره‌های کاریزماتیک سنگال و رهبر حزب پاستف است. او به یکی از چالش‌های دولت مکی سال رئیس‌جمهور سنگال تبدیل شده است. 

دولت می‌گوید سونکو با حکم قاضی و به اتهام تلاش برای خرابکاری و آشوب دستگیر شده و قرار است محاکمه شود.

 

چین؛ حذف نام وزیر خارجه سابق از وزارتخانه

کین گانگ کجاست؟ بیش از یک ماه است که این سوال پرسیده می‌شود و پاسخی نمی‌گیرد. یک ماه است کین گانگ در انظار عمومی ظاهر نشده است. 

وزیر خارجه جدید هفته پیش جایگزین شد. نکته مهم این که نام کین گانگ از لیست وزرای سابق در صفحه وزارت خارجه هم حذف شده است! 

پیش از این یک بار گفته شد پای مسائل سلامتی در کار است که این توضیح هم از متن خبرها حذف شده است. سخنگوی وزارت خارجه می‌گوید به وقتش توضیحاتی داده خواهد شد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها