|

وداع کمپانی بوئینگ و پرواز با ملکه آسمان‌ها

کمپانی عظیم هواپیماسازی بوئینگ به تازگی آخرین فروند از هواپیماهای غول‌پیکر خود موسوم به ملکه آسمان‌ها را تحویل داده و پایان تولید آن را اعلام کرده است.

وداع کمپانی بوئینگ و پرواز با ملکه آسمان‌ها
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

ساخت آخرین فروند از بوئینگ ۷۴۷ موسوم به ملکه آسمان‌ها خبری است که روزنامه‌های آمریکایی‌‌ها با وجود موضوع اوکراین و همچنین سند‌سازی‌های جعلی نماینده نیویورک، جورج سانتوس در مجلس نمایندگان آمریکا به آن پرداخته اند. سانتوس متهم است که گواهی تحصیلی جعلی برای ثبت نام شرکت در انتخابات اخیر آمریکا ارائه داده است. همچنین ادعای این سیاستمدار درباره سوابق کاری‌اش چندان قابل اعتماد نیست. 

 برای روزنامه‌های انگلیسی اعتصاب نیم میلیون نفری در سراسر بریتانیا اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد. از آن گذشته تلاش محققان و کارشناسان پرنده‌شناسی و ژنتیک انگلیس برای بازگرداندن گونه پرونده دودو به حیات وحش سوژه دیگری در صفحه اول این روزنامه‌هاست. عذرخواهی پلیس بریتانیا از وقوع فاجعه هیلزبورو نیز موضوع دیگر در این روزنامه‌هاست. حادثه‌ای که در سال ۱۹۸۹ و در استادیوم هیلیزبوروی شفیلد و میان تماشاگران لیورپول و ناتینگهام فارست رخ داد و بیش از ۹۰ نفر کشته شدند. پلیس از نقش مخرب خود در آن حادثه عذرخواهی کرده است. 

برای خاورمیانه‌ای‌ها سفر بلینکن به کرانه باختری و دیدار با عباس و همچنین کشته شدن تعدادی از نیروهای القاعده در حمله موشکی در یمن و شروع اعتصابات فرانسه و همکاری این کشور در پروژه انرژی پاک با امارات اهمیت دارد.

 

نیویورک تایمز

وداع کمپانی بوئینگ و پرواز با ملکه آسمان‌ها 

کمپانی عظیم هواپیماسازی بوئینگ به تازگی آخرین فروند از هواپیماهای غول‌پیکر خود موسوم به ملکه آسمان‌ها را تحویل داده و پایان تولید آن را اعلام کرده است. 

جمبو جت بوئینگ ۷۴۷ یا همان ملکه آسمان‌ها با هدف انجام سفرهای مقرون به صرفه و راحت وارد نظام پروازی و هوانوردی جهان شد، اما بعدها هواپیماهای کوچک‌تر جایگزین این غول عظیم‌الجثه شدند و آن را کنار زدند. 

قطعات بدنه آخرین فروند از ملکه آسمان‌ها در ماه دسامبر ۲۰۲۲ در کمپانی هواپیماسازی بوئینگ در سراسر جهان ساخته و در نهایت در آمریکا کنار هم قرار گرفت و روز گذشته برای آخرین بار وارد چرخه پرواز شد … ملکه آسمان‌‌ها نمادی از نبوغ آمریکایی است. این هواپیما در طول نیم قرن گذشته پرواز راحت را برای اقشار مختلف مردم در سراسر جهان خاصه تودها به ارمغان آورده است.

بوئینگ ۷۴۷ از ۶ میلیون قطعه تشکیل می‌شود. این قطعات در سراسر جهان و در کشورهای مختلف تولید و ساخته می‌‌شوند. در نهایت همه قطعات به کارخانه اورت در واشنگتن به هم می‌رسند و در کنار هم قرار می‌‌گیرند و ملکه آسمان‌ها را به وجود می‌آورند. 

 

 گاردین

اعتصاب نیم میلیون نفری در سراسر بریتانیا 

حالا که مذاکرات میان اتحادیه‌ها و دولت به تعویق افتاده،‌ گروه‌های معترض برنامه اعتصابات گسترده را پیش می‌برند. امروز گروه‌هایی از معلمان، نیروهای مرزی و کارکنان خطوط ریلی سراسری بریتانیا دست به اعتصاب می‌زنند. 

 برآورد‌ها این است که چیزی حدود نیم میلیون نفر در سراسر بریتانیا مدارس را تعطیل کنند، فعالیت‌ خطوط ریلی را کاهش دهند و به همه وظایف خود در مرزها عمل نکنند تا دولت بریتانیا به خواسته معترضین رسیدگی کند و دستمزدها را افزایش دهد. 

برای بار چندم است که گروه‌های کارگری و صنفی در بریتانیا دست به اعتصاب می‌زنند و از دولت می‌خواهند به جای تلاش برای محدود کردن اعتصابات و غیرقانونی کردن آن،‌ به مطالبات پاسخ دهد.

اعتصاب گسترده امروز سراسری بریتانیا در حالی رخ می‌دهد که هنوز کارمندان سازمان بهداشت به آن نپیوسته اند. حضور این قشر از کارمندان در اعتصابات می‌تواند اختلال سراسری در بریتانیا را به اوج برساند و آثار و پیامدهای سنگینی به جا بگذارد. 

 

عرب نیوز

عباس خطاب به بلینکن: اِشغال تمام شود!

بلینکن وزیر خارجه ایالات متحده پس از سفر به تل‌آویو در دومین مقصد به رام‌الله در کرانه باختری رفت و با عباس رئیس تشکیلات خودگردان و رهبر فلسطینی‌ها دیدار کرد. او در این دیدار برای فلسطینی‌هایی که جان خود را در حملات اخیر اسرائیلی‌ها در اردوگاه جنین از دست داده اند، ابراز تاسف کرد. 

عباس در این دیدار خطاب به وزیر خارجه آمریکا گفت خشونت اسرائیلی‌ها فزاینده است. چیزی از آغاز سال ۲۰۲۳ شروع نشده است، اما تا کنون ۳۵ بزرگسال فلسطینی در اثر حملات و خشونت اسرائیلی‌ها جان خود را از دست داده اند. 

رئیس تشکیلات خودگردان به بلینکن یادآوری کرده است که رفتارهای اسرائیل نقض قوانین بین‌المللی است. اسرائیلی‌ها برای اشغال کرانه باختری دندان تیز کرده اند که این بر خلاف تعهدات است. با این حساب اگر قرار است صلح برقرار شود و طرفین به مسیر آرامش برگردند، نیاز است که پرونده اشغال پایان یابد.

 

نشنال

همکاری امارات و فرانسه در پروژه انرژی پاک

دولت‌های فرانسه و امارات توافق کرده اند از فرصت‌های تجاری برای توسعه انرژی پاک بهره ببرند. کمپانی مصدر ابوظبی در مقام نماینده دولت امارات پای توافق با فرانسوی‌ها را امضا کرده است. 

مصدر می‌گوید مشارکت و همکاری با فرانسوی‌‌ها مطابق و متناسب با پیمان مبارزه با تغییرات آب و هوایی پاریس انجام می‌شود. امارات در پایان سال ۲۰۲۳ و در ماه نوامبر میزبان نشست COP28 است. به همین دلیل است که اماراتی‌ها پروژه‌ها و برنامه‌های محیط‌زیستی خود را با جدیت هر چه بیشتر پیش می‌برند.

پروژه انرژی پاک هم در واقع به منظور کاهش تولید کربن و یا گازهای گلخانه‌‌ای انجام می‌شود. فرانسوی‌ها به منظور تحقق این هدف با به روز‌ترین روش‌ها و فرمول‌های علمی به کمک اماراتی‌‌ها می‌آیند. 

پیش از این همکاری اماراتی‌ها پروژه استفاده از انرژی پاک را با به کار گرفتن انواع صفحات خورشیدی در بیابان‌های این کشور کلید زده بودند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها