|

سلب حق رأی لبنان در سازمان ملل

خبرگزاری رسمی عراق، در گزارشی به سلب حق رأی لبنان در سازمان ملل پرداخته است.

سلب حق رأی لبنان در سازمان ملل

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین ،خبرگزاری رسمی امارات (وام) ، النهار،خبرگزاری رسمی اردن (پترا)، و خبرگزاری رسمی عراق (واع) .

در این میان خبرگزاری رسمی عراق،در گزارشی به  سلب حق رأی لبنان در سازمان ملل پرداخته است.

 

خبرگزاری رسمی عراق (واع): سلب حق رأی لبنان در سازمان ملل

 دبیرکل سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای اعلام کرد که ونزوئلا، لبنان و سودان جنوبی جزء 6 کشوری هستند که حق رای خود را در مجمع 193 عضوی از دست داده‌اند.

 «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد امروز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد که ونزوئلا، لبنان و سودان جنوبی به علت تاخیر در پرداخت‌های بودجه عملیاتی سازمان ملل جزء 6 کشوری هستند که حق رای خود را در مجمع 193 عضوی از دست داده‌اند.

بر اساس نامه دبیرکل سازمان ملل، حداقل پرداختی که برای بازگشت حق رای این سه کشور لازم است، 76 میلیون و 244 هزار و 991 دلار برای ونزوئلا، 1 میلیون و 835 هزار و 303 دلار برای لبنان و 196 هزار و 130 دلار برای سودان جنوبی است.

 

خبرگزاری رسمی امارات (وام) : گفتگوی تلفنی بن زاید و زلنسکی

 رئیس امارات در تماسی تلفنی با رئیس جمهوری اوکراین، روابط دو کشور و راه های توسعه آن را مورد بررسی قرار داد.

 «محمد بن زاید آل نهیان»رئیس امارات متحده عربی امروز جمعه در تماسی تلفنی با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین، روابط دو کشور و راه های توسعه آن را مورد بررسی قرار داد.

در این تماس دو طرف پیرامون تحولات بحران اوکراین و تعدادی از موضوعات مورد علاقه مشترک گفت و گو کردند.

رئیس امارات در این گفت و گو بر اهمیت ادامه ارتباطات و پیشبرد مذاکرات برای دستیابی به راه‌حل‌های سیاسی برای بحران اوکراین، با توجه به پیامدهای انسانی و اقتصادی این بحران بر جهان، تاکید کرد.

وی همچنین بر رویکرد بشردوستانه امارات در ارائه کمک به مردم جهان و حمایت این کشور از اقدامات و تلاش‌ها با هدف دستیابی به راه حل سیاسی برای پایان دادن به بحران ها و ایجاد امنیت، ثبات و صلح تاکید کرد.

بن زاید همچنین کشته شدن وزیر کشور اوکراین و تعدادی از مقامات و غیرنظامیان در پی سقوط هواپیما را به زلنسکی تسلیت گفت.

 

خبرگزاری رسمی اردن (پترا): اردن 12 فروند F16 می‌خرد

نیروی هوایی اردن توافقنامه خرید 12 فروند هواپیمای F16 را امضا کرد.

فرماندهی نیروی هوایی اردن با حضور نماینده رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور، توافقنامه خرید هواپیماهای نظامی که شامل تحویل 12 فروند هواپیمای F16 می شود را با طرف امریکایی امضا کرد.

این توافقنامه توسط سرتیپ خلبان «محمد فتحی» فرمانده نیروی هوایی اردن و «روهیت نیبال» معاون سفیر آمریکا در امان امضا شد.

این توافق در چارچوب تقویت توان دفاعی و بازدارندگی نظامی اردن و افزایش سطح آمادگی رزمی و عملیات مشترک با آمریکا و نیز تقویت چارچوب همکاری های مشترک بین دو کشور، حمایت از تلاش های مشترک در مبارزه با تروریسم و   تقویت ثبات در منطقه است.

 

النهار: حمله پهپادی به پایگاه التنف

دیده بان حقوق بشر سوریه از حمله یک پهپاد ناشناس به پایگاه التنف وابسته به ائتلاف بین المللی خبر داد.

دیده بان حقوق بشر سوریه صبح جمعه گزارش داد که پایگاه التنف وابسته به ائتلاف بین المللی، واقع در 55 کیلومتری مرز سوریه، اردن و عراق طی ساعات گذشته مورد حمله یک پهپاد ناشناس قرار گرفت.

این منبع با احتمال اینکه این پهپاد متعلق به گروه‌های مسلح وابسته به ایران باشد اعلام کرد که این حمله در وضعیت آماده باش نیروهای ائتلاف حاضر در منطقه انجام شد و به تلفاتی در ارتش آزاد سوریه منجر شد.

به گفته دیده بان حقوق بشر سوریه، این حمله، اولین مورد در نوع خود در طول سال جدید و در 5 ماه گذشته است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها