|

جزئیات تازه از تفاهم نامه جدید عراق و زیمنس

خبرگزاری رسمی عراق «واع»، در گزارشی به جزئیات تازه از تفاهم نامه جدید عراق و زیمنس پرداخته است.

جزئیات تازه از تفاهم نامه جدید عراق و زیمنس

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین ،خبرگزاری رسمی عراق «واع»، الیوم السابع،روسیا الیوم، وخبرگزاری رسمی عربستان (واس) .

در این میان خبرگزاری رسمی عراق «واع»،در گزارشی به  جزئیات تازه از تفاهم نامه جدید عراق و زیمنس پرداخته است.

 

خبرگزاری رسمی عراق «واع»:

  جزئیات تازه از تفاهم نامه جدید عراق و زیمنس

«زیاد علی فاضل»، وزیر برق عراق،گفت که تفاوت تفاهم‌نامه‌ای که اخیرا با شرکت زیمنس امضا شده با تفاهم‌نامه‌های سابق در افزوده شدن مواد تازه‌ به آن و از همه مهم‌تر موضوع بهره‌برداری از گاز استخراج‌شده با نفت برای تأمین سوخت نیروگاه‌هاست.

وی افزود که تفاوت دیگر این تفاهم‌نامه با تفاهم‌نامه‌های مشابه جدیت دولت در اجرایی کردن آن است و تأکید کرد که پس از امضای تفاهم‌نامه چند جلسه برای تعیین جدول‌های زمانی اجرای توافقات برگزار شده است و افزود که در سال 2023 اکثر قراردادهایی که ذیل این تفاهم‌نامه قرار می‌گیرند امضا و وارد فاز اجرا می‌شوند.

فاضل ادامه داد که به موجب این یادداشت تفاهم، شرکت زیمنس یک گزارش تفصیلی از وضعیت برق عراق در سه بخش تولید و انتقال و توزیع با پیشنهاد راه حل‌ها ارائه می‌کند و افزود که تهیه این طرح 3 ماه طول خواهد کشید.

وزیر برق عراق تأکید کرد که زیمنس به زودی 10 ایستگاه تبدیلی پیشرفته که در عراق استفاده از آنها سابقه نداشته وارد کشور می‌کند و قرار است هفته آینده مذاکرات درباره قیمت آنها با زیمنس انجام شود.

 

الیوم السابع: 

مصر بزرگ‌ترین کارخانه نخ‌ریسی جهان را افتتاح می‌کند

وزیر بازرگانی دولتی مصر خبر داد که این کشور طی چند روز آینده بزرگ‌ترین کارخانه نخ‌ریسی و نساجی جهان را افتتاح خواهد کرد.

«محمود عصمت»، وزیر بازرگانی دولت مصر گفت که توسعه و نوسازی این کارخانه در چارچوب طرح نوسازی ساختاری شرکت‌های پنبه و نخ و نساجی مصر با هزینه 23 میلیارد جنیه (حدود 766 میلیون دلار) انجام شده است.

او گفت که این کارخانه با ظرفیت تولید 30 تُن نخ در روز و در فضایی به وسعت 62.5 هزار متر مربع با پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها  راه‌اندازی می‌شود.

مصر از بزرگ ترین تولیدکنندگان پنبه جهان است و در سال مالی 2020-2021 حدود 90 هزار تُن پنبه به ارزش 237.4 میلیون دلار صادر کرده بود.

 

روسیا الیوم: 

یک عربستانی مسئول امور سیاسی دفتر دبیر کل سازمان ملل شد

یک بانوی وکیل عربستانی به عنوان مسئول امور سیاسی دفتر دبیرکل سازمان ملل متحد منصوب شد.

«جود الحارثی»، وکیل عربستانی اولین زن عربستانی است که در سازمان ملل به مقامی منصوب می‌شود.

الحارثی با بورسیه پادشاه عربستان در مهم‌ترین مراکز علمی انگلستان از جمله مدرسه مطالعات شرقی و دانشگاه سوانزی تحصیل کرده است.

او همچنین در دفتر سازمان ملل در ریاض و دادگاه فدرال کالیفورنیا و چند دفتر وکالت در انگلستان و امریکا و امارات دوره‌های فنی وکالت دیده است.

الحارثی پیش از این کارمند دفتر امور سیاسی و صلح در سازمان ملل بود.

انتخاب وی به این مقام بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی عربستان داشته است

 

خبرگزاری رسمی عربستان (واس) :

حمایت مالی عربستان از سازمان ملل در مبارزه با تروریسم

عربستان مبلغ 300 هزار دلار برای حمایت از سازمان ملل در مبارزه با تروریسم هزینه کرد.

 عربستان به عنوان بخشی از طرح توسعه راهبردی عربی در مبارزه با تروریسم، مبلغ 300 هزار دلار برای حمایت از دفتر مبارزه با تروریسم سازمان ملل متحد هزینه کرد.

«عبدالعزیز بن محمد الواصل» نماینده عربستان در سازمان ملل، با تقدیم این حمایت مالی به «ولادیمیر فورنکوف» معاون دبیرکل سازمان ملل در مبارزه با تروریسم، از نقش مهم این نهاد و تلاش های آن در زمینه مبارزه با افراط گرایی و تروریسم قدردانی کرد و بر تداوم تلاش های عربستان برای افزایش مشارکت در از بین بردن افراط گرایی و تروریسم در سطح منطقه ای و بین المللی تاکید کرد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها