|

روسیه به دنبال لغو روادید با 4 کشور شورای همکاری خلیج فارس

روسیا الیوم، در گزارشی به لغو روادید روسیه با 4 کشور شورای همکاری خلیج فارس پرداخته است.

روسیه به دنبال لغو روادید با 4 کشور شورای همکاری خلیج فارس

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین ،الصباح، الخلیج اونلاین،روسیا الیوم، واسپوتنیک .

در این میان روسیا الیوم،در گزارشی به  لغو روادید  روسیه با 4 کشور شورای همکاری خلیج فارس  پرداخته است.

 

الصباح عراق: 

سهم 37 درصدی بخش خصوصی در تولید ناخالص داخلی عراق

وزارت برنامه ریزی عراق تأکید کرد که بخش خصوصی 37 درصد تولید ناخالص داخلی عراق را به خود اختصاص داده و نیمی از نیروی کار عراق در این بخش فعالیت می‌کنند.

«عبدالزهره الهنداوی» سخنگوی وزارت برنامه‌ریزی عراق گفت که بخش خصوصی شریک مهم بخش دولتی در تحقق توسعه است و 37 درصد تولید ناخالص داخلی کشور توسط این بخش تولید می‌شود و این نسبت کمی نیست هرچند با وضعیت مطلوب فاصله دارد.

وی افزود که 50-55 درصد نیروی کار عراقی در بخش خصوصی فعالیت می‌کنند.

به گفته الهنداوی بخش خصوصی به دو بخش منظم و نامنظم تقسیم می‌شود و مشکل عراق آن است که بخش اعظم بخش خصوصی از نوع دوم است.

سخنگوی وزارت برنامه ریزی عراق گفت که برای تقویت بخش خصوصی باید در  برخی قوانین حاکم بر آن تجدید نظر اساسی  کرد و استراتژی بخش خصوصی را که وزارت برنامه ریزی از چند سال پیش با همکاری سازمان های داخلی و خارجی تنظیم کرده اجرا کرد.

 

اسپوتنیک: 

تاکید وزرای خارجه اردن و کویت بر محوریت قضیه فلسطین

 ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن و سالم العبدالله الصباح، وزیر خارجه کویت درباره تقویت همکاری اقتصادی و سرمایه گذاری بین دو کشور رایزنی کردند.

  دو طرف طی دیداری مشترک در کویت، راه های افزایش همکاری اقتصادی و سرمایه گذاری و همکاری در حوزه های مختلف شامل امنیت غذایی و همکاری کنسولی را بررسی کردند.

وزرای خارجه دو کشور به اهمیت همکاری در حوزه آموزشی در حالی که 5 هزار دانشجوی کویتی در دانشگاه های اردن تحصیل می کنند و کویت معلمانی از اردن جذب می کند، اشاره کردند.

الصفدی از همتای کویتی خود بابت اهتمام کویت به حدود 64 هزار شهروند اردنی مقیم در کویت تشکر کرد.

وزرای خارجه دو کشور روابط دوجانبه، تحولات منطقه و تلاش ها برای حل بحران های منطقه ای و تقویت همکاری کشورهای عربی و تثبیت امنیت و ثبات در منطقه را بررسی کردند.

الصفدی و الصباح بر محوریت قضیه فلسطین و برپایی کشور مستقل و دارای حاکمیت فلسطین به پایتختی قدس شرقی در مرزهای چهارم ژوئن 1967 براساس مصوبات بین المللی و طرح صلح عربی تاکید کردند و آن را تنها راه برای تحقق صلح عادلانه، فراگیر و پایدار دانستند.

 

الخلیج اونلاین:

 روسیه به دنبال لغو روادید با 4 کشور شورای همکاری خلیج فارس

 یوگنی ایوانوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو در حال آماده سازی توافقنامه هایی برای لغو روادید با 4 کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس از جمله عربستان است.

وی گفت که اکنون پیش نویس این توافقنامه ها برای لغو روادید با عربستان، بحرین، کویت و عمان در حال آماده شدن است.

وی اشاره کرد که اکنون شهروندان بیش از 60 کشور می توانند بدون روادید وارد روسیه شوند.

پیش از این نیز میخائیل بوگدانف، معاون وزیر امور خارجه روسیه گفته بود که کشورش در حال ایجاد سیستمی برای ورود بدون روادید از اکثر کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس است.

 

روسیا الیوم: 

وزیر لبنانی: سازمان های بین المللی با تهدید حکومت مانع بازگشت آوارگان می‌شوند

وزیر کار دولت پیشبرد امور لبنان گفت که سازمان های بین المللی دولت لبنان را تهدید می کنند و مانع از بازگشت آوارگان به کشورهای خود می شوند.

«مصطفی بیرم» وزیر کار دولت پیشبرد امور لبنان گفت که سوالات زیادی پیرامون نقش سازمان های بین المللی و عدم تمایل آن ها به بازگشت آوارگان سوری وجود دارد و افزود: سازمان های بین المللی در موضوع آوارگان سوری اتفاق نظر دارند و ضمن تهدید دولت، از بازگشت این آوارگان به کشورشان خود ممانعت می کنند.

وی اعلام داشت که به شرکت های کوچکی که با لبنانی ها رقابت می کنند، به استثنای شرکت هایی که حداقل 5 لبنانی را استخدام کنند، مجوز کار نمی دهیم و افزود: وزارت ما 126 شغل منحصر به لبنانی ها را مشخص کرده، اما عده ای این قوانین را دور می زنند.

در اکتبر گذشته، مقامات لبنانی ازسرگیری طرح بازگشت داوطلبانه آوارگان سوری را اعلام کردند، اما امنیت عمومی لبنان اعلام کرد که یک میلیون و 330 هزار آواره سوری در لبنان تمایلی به بازگشت به کشور خود ندارند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها