|

برگزیت؛ تاخیر ۱۵ ساله بریتانیا در تحقق اهداف اقتصادی

ارقام و داده‌های اقتصادی نشان می‌دهد بریتانیا برای رسیدن به اهداف خود در این زمینه حدود ۱۵ سال عقب افتاده است. یکی از اهداف اقتصادی بریتانیا تحقق صادرات یک تریلیون پوندی بوه است.

برگزیت؛ تاخیر ۱۵ ساله بریتانیا در تحقق اهداف اقتصادی

در حالی که رسانه‌های خاورمیانه‌ای مشغول محکومیت قرآن‌سوزی در استکلهم هستند، رسانه‌های اروپایی و آمریکایی ماجرای تیراندازی و کشتار ده شهروند در منطقه آسیایی‌نشین کالیفرنیا را بررسی می‌‌‌کنند. 

رسانه‌های خاورمیانه‌ای در کنار این موضوع به اقدام پارلمان اروپا در قبال سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توجه نشان داده اند. از آن گذشته برخی از آنها حادثه تیراندازی در مونته‌ری پارک را هم پوشش داده اند. 

برای رسانه‌های چاپ انگلیس همچنان پرونده مالیاتی رهبر حزب محافظه‌کار ندیم زهاوی باز است. آنها ادعای حزب کارگر درباره بوریس جانسون و همدستی‌اش با یکی از مقامات بی‌بی‌سی را در موضوعی مالی مثل گرفتن وام را هم دنبال می‌کنند. در کنار آن کشتار در مونته‌ری پارک کالیفرنیا اهمیتی ویژه برای این روزنامه‌ها دارد و به صورت آنلاین اخبار آن را پوشش می‌دهند.

 

 گاردین

برگزیت؛ تاخیر ۱۵ ساله بریتانیا در تحقق اهداف اقتصادی

ارقام و داده‌های اقتصادی نشان می‌دهد بریتانیا برای رسیدن به اهداف خود در این زمینه حدود ۱۵ سال عقب افتاده است. یکی از اهداف اقتصادی بریتانیا تحقق صادرات یک تریلیون پوندی بوه است.

 این داده‌ها تاثیر برگزیت را بر اهداف اقتصادی بریتانیا نشان می‌دهند. در واقع عملی کردن ایده برگزیت باعث تاخیر در تحقق اهداف اقتصادی بریتانیا شده است. داده‌ها می‌گویند دولت‌های مجری برگزیت نتوانسته اند به وعده‌های خود عمل کنند. اولین بار دیوید کامرون در سال ۲۰۱۲ هدف یک تریلیون پوندی را برای صادرات بریتانیا طرح کرد. بار دوم بوریس جانسون در سال ۲۰۲۱ و با شعار « ساخت انگلستان » مدعی شد ارزش صادرات کشور تا سال ۲۰۳۰ به یک تریلیون پوند می‌رسد.

پیش‌بینی‌های دپارتمان تجارت بین‌الملل بریتانیا می‌‌گوید ارزش صادرات این کشور تا سال ۲۰۳۵ به یک تریلیون پوند نخواهد رسید و در مجموع در سال ۲۰۲۴، ۷۰۷ میلیارد پوند خواهد شد. 

 

 نشنال

امارات قرآن‌سوزی را در سوئد محکوم کرد

دولت امارات پس از بروز رفتارهای افراطی در سوئد، خواستار احترام شد و قرآن‌سوزی را محکوم کرد. گروهی افراطی در استکهلم، مقابل دفتر سفارت ترکیه نسخه‌ای از قرآن را به آتش کشیده و باعث واکنش مسلمانان شده اند. 

این اتفاق در حالی رخ داد که سفر به ترکیه در برنامه وزیر دفاع سوئد قرار داشت. قرآن‌سوزی باعث شده است ترکیه این برنامه را لغو کند. وزیر امور خارجه امارات هم در پی این رخداد، در بیانیه‌ای هرگونه رفتار و عملی را که موجب بی‌ثباتی و بی‌احترامی به ارزش‌ها و اصول انسانی و اخلاقی شود، محکوم کرده است. 

دولت سوئد می‌گوید قرآن‌سوزی مصادف شده است با تجمعات شهروندی در پایتخت این کشور در اعتراض به درخواست سوئد برای پیوستن به ناتو. از سوی دیگر ترکیه به عنوان عضو ناتو هم از مخالفان پیوستن سوئد به ناتو است! به نظر می‌رسد قرآن‌سوزی علاوه بر مواضع سوئدی‌ها نسبت به نظامیان کرد، بهانه دست ترکیه داده است تا با عضویت آنها در ناتو مخالفت کنند!

 

عرب نیوز

افزایش خشم جهان اسلام از قرآن‌سوزی در استکهلم

اتفاقی که در پایتخت سوئد رخ داده است، خشم و عصبانیت مسلمانان در سراسر جهان را در پی داشته است. علاوه بر مسلمانان ترکیه، مسلمانانی در عربستان، مصر، اندونزی، امارات و  مراکش این اقدام را محکوم کرده و به سوئد هشدار داده اند. 

دولت ترکیه نه تنها سفر وزیر دفاع سوئد را به آنکارا لغو کرده که به دولت این کشور گفته چرا به جریان افراطی اجازه برپایی راه‌پیمایی و اعتراض داده است؟!

مراکشی‌ها گفته اند چطور قرآن‌سوزی جلوی چشم ماموران پلیس استکهلم صورت گرفته و آنها این اقدام را سرکوب نکرده اند؟!

الازهر به عنوان مرجعیت جامع و قدیمی اسلام سنی مذهب در جهان در بیانیه‌ای ضمن محکومیت این اقدام، گفته عظمت و شکو قرآن با این رفتارها مخدوش نمی‌شود. قرآن کتابی برای راهنمایی بشریت است و در عظمت و شکوه خود باقی خواهد ماند.

 

نیویورک تایمز

جسد مظنون حادثه مونته‌ری پارک پیدا شد

پلیس کالیفرنیا می‌گوید جسد مردی را پیدا کرده است که به تیراندازی در شهر مونته‌ری پارک و کشتار حداقل ۱۰ نفر مظنون بوده است. او هو کان تران نام دارد و ۷۲ ساله و آسیایی ‌تبار است. 

پلیس کالیفرنیا می‌گوید انگیزه تیراندازی و قتل مشخص نیست و حادثه نیازمند بررسی‌های بیشتر است. پلیس به این فرد مظنون بوده است که شنبه شب در استودیوی رقصی در مونته‌ری پارک کالیفرنیای جنوبی اقدام به تیراندازی و کشتار کرده است. این کلوب در محله‌ای آسیایی تبار حضور دارد و شرکت کنندگان مشغول مراسم جشن سال نوی چینی بوده اند. ۱۰ نفر در دم جان باخته اند و حداقل ۱۰ نفر دیگر مجروح شده اند.

ماموران پلیس می‌گویند مظنون پس از تیراندازی و کشتار در کلوب اول راهی کلوبی دیگر باز هم در منطقه‌ای آسیایی نشین در کالیفرنیا می‌شود که حاضران موفق می‌شوند اسلحه او را بگیرند. این اسلحه با اسلحه‌ای که مظنون در کلوب اول با آن شلیک کرده است، متفاوت بوده است. او پس از از دست دادن اسلحه از صحنه می‌گریزد. 

پلیس کالیفرنیا در حالی جسد مظنون را درون ون سفیدی پیدا کرده است که اثر شلیک گلوله روی آن مشهود است. ماموران یک قبضه اسلحه دیگر را هم در خودروی او کشف کرده اند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها