|

تانک؛ محل اختلاف و دودستگی متحدان اوکراین

در حالی که زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین به صراحت از متحدان غربی خود درخواست کرده است تانک‌های پیشرفته‌ و تجهیزات بیشتری ارسال کنند، آلمان پاسخ روشنی به این درخواست نمی‌دهد.

تانک؛ محل اختلاف و دودستگی متحدان اوکراین

موضوع تانک و ارسال این تجهیزات نظامی برای اوکراینی‌ها مدتهاست سوژه رسانه‌های غربی خاصه آمریکایی و انگلیسی است. دولتمردان این کشورها برای ارسال تجهیزات پیشرفته از جمله تانک به اوکراین موافقت کرده اند، اما متحد دیگر اوکراین یعنی آلمان تکلیف را روشن نمی‌کند و باعث ایجاد دو دستگی میان گروه ائتلاف شده است. 

در کنار این موضوع تعدیل نیروی گسترده در کمپانی گوگل در رسانه‌های آمریکایی و همچنین پرونده مالیاتی ندیم زهاوی، رئیس حزب محافظه‌کار بریتانیا در رسانه‌های چاپ انگلیس مورد توجه قرار گرفته است. 

برای روزنامه‌‌های خاورمیانه‌ای افزایش تحریم‌ها علیه مقامات جمهوری اسلامی ایران و همچنین اظهارات کارشناسان چینی درباره عدم بروز پاندمی گسترده جدید و همچنین ساخت لوکس‌ترین هتل جهان در دوبی به نام آتلانتیس رویال با درجه هفت ستاره اهمیت دارد.

 

واشنگتن پست

تانک؛ محل اختلاف و دودستگی متحدان اوکراین 

در حالی که زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین به صراحت از متحدان غربی خود درخواست کرده است تانک‌های پیشرفته‌ و تجهیزات بیشتری ارسال کنند، آلمان پاسخ روشنی به این درخواست نمی‌دهد. 

آمریکا و انگلیس به درخواست اوکراین جواب مثبت داده اند و در جلسه اخیر در پایگاه هوایی آمریکا در رامشتاین آلمان اعلام کرده اند تجهیزات پیشرفته‌تری در اختیار نظامیان اوکراین قرار خواهد داد. انگلیس ارسال تانک‌های چلنجر ۲ خود را در دستور کار قرار داده است.

در همین جلسه هم مشخص شده است که تکلیف آلمانی‌ها برای ارسال تانک‌های لئوپارد مشخص نیست. در واقع آستین وزیر دفاع آمریکا گفته آلمانی‌ها هنوز تصمیمی در این زمینه نگرفته اند. آستین البته به خبرنگاران گفته آلمان دوست قابل اعتمادی است و جای نگرانی نیست.

ارسال تانک به اوکراین برای تقابل با روسیه از جمله مهمترین موضوعات بحث و گفت و گوهای متحدان اوکراین از زمان حمله روسیه است. 

 

خلیج تایمز

۸۰ درصد جمعیت چین در معرض کووید قرار گرفته اند

چینی‌ها می‌گویند حدود ۸۰ درصد جمعیت چین به تازگی در معرض ویروس کرونا قرار گرفته اند و این موضوع مانع بازگشت پاندمی بزرگ خواهد شد!

البته کارشناسان بخش پزشکی و درمانی چین پیش‌بینی می‌کنند به دلیل برگزاری جشن‌‌های سال نوی باستانی این کشور رفت و آمد شهروندان و مسافرت‌ها باعث گسترش و شیوع بیشتر ویروس کرونا بشود، اما معنی این پیش‌بینی این نیست که همه‌گیری و شیوعی غیرقابل کنترل در پیش باشد.

با این که بسیاری از کشورها برای ورود مسافران چینی به مرزهایشان محدودیت برقرار کرده اند، اما همه محدودیت‌های کرونایی در خود چین به حالت تعلیق درآمده است. در روزهای نخست که محدودیت‌ها لغو شد، اغلب مراکز درمان چین انبوه بیماران نیازمند به بستری را به خود دید. حتی راهروهای این مراکز هم پر از بیمار مبتلا به کووید ۱۹ شده بود. 

اما حالا کارشناسان امور پزشکی می‌گویند تعداد موارد بستری کاهش یافته و مراکز بهداشتی با شرایط اورژانسی و فوری مواجه نیستند. 

 

عرب نیوز

افزایش تحریم‌های اروپایی‌ علیه جمهوری اسلامی ایران

اتحادیه اروپا با حضور دیپلمات‌ها و وزرای خود به این نتیجه رسیده است تا دامنه تحریم‌های خود را علیه جمهوری اسلامی ایران و مقامات این کشور گسترش دهد. آنها در جلسه روز دوشنبه خود در بروکسل برای تصویب چهارمین بسته تحریمی علیه مقامات جمهوری اسلامی اقدام خواهند کرد. 

این اتفاق در پی وقایع اخیر ایران و بروز اعتراضات گسترده رخ می‌دهد. پیش‌بینی می‌شد اتحادیه اروپا پس از اقدام پارلمان اروپا نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دهد که فعلا از این کار صرف نظر کرده است. 

این اتفاقات در حالی رخ می‌دهد که ارزش واحد پولی ایران به پایین‌ترین حد خود در تقابل با دلار رسیده است. در حال حاضر هر یک دلار آمریکا معادل بیش از ۴۴ هزار تومان در ایران است. 

مقامات و شخصیت‌های دولتی و حاکمیتی و مدیران برخی رسانه‌های جمهوری اسلامی در فهرست جدید تحریمی‌های اتحادیه اروپا قرار دارند.

 

گاردین

جانشین نخست‌وزیر نیوزیلند مشخص شد

روز چهارشنبه، آقای کریس هاپکینز کرسی نخست‌وزیری را از خانم جاسیندا آردرن می‌گیرد و روی آن می‌نشیند. این اتفاق پس از استعفای ناگهانی خانم آردرن رخ می‌دهد.

کریس هاپکینز، تنها نامزد حزب کارگر است که برای تصدی این پست تایید گرفته است. در واقع رای‌گیری درون حزبی او را به عنوان جانشین آردرن معرفی کرده است. 

هاپکینز پس از پیروزی در رای‌گیری درون حزبی گفت من این وظیفه را در حالی به عهده می‌گیرم که مشکلات و تبعات اقتصادی پس از پاندمی کرونا جهان را به خود مشغول کرده است. بنابراین تمام تمرکز دولت من در نیوزیلند بر این موضوع خواهد بود. 

بسیاری از مردم نگران مسائل ابتدایی خود هستند و من تضمین می‌دهم که در کنار آنها هستم و حمایت خواهم کرد تا مشکلات حل و نگرانی‌های آنها برطرف شود. 

جاسیندا آردرن نخست‌وزیر نیوزیلند چند روز پیش خودخواسته کناره‌گیری کرد و گفت «هر کس باید بداند چه موقع برود. من دیگر نمی‌توانم عادلانه عمل کنم». اما بعد معلوم شد رفتارهای توهین‌آمیز در فضای مجازی و فشار گروه‌های افراطی باعث شده او استعفا دهد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها