|

ورد مشابه ترامپ برای بایدن؛گردآوری اسناد محرمانه!

سیلاب کالیفرنیا و جنگ اوکراین و دیگر خبرها در صفحه اول روزنامه‌های آمریکایی کنار رفته اند تا جا برای موضوعی مهم باز شود؛ بایدن هم اسناد محرمانه را گردآوری می‌کند!دقیقا همان‌کاری که ترامپ کرده بود و اسناد محرمانه کاخ سفید را به ویلای شخصی‌اش برده بود! نه تنها روزنامه‌های نزدیک به مواضع جمههوریخواهان که روزنامه‌‌های دموکرات هم این اتفاق را پوشش داده اند بی‌ کم و کاست و پنهان‌کاری.

ورد مشابه ترامپ برای بایدن؛گردآوری اسناد محرمانه!

به گزارش شبکه شرق، برای روزنامه‌های انگلیسی پافشاری اتحادیه برای برگزاری اعتصاب روز اول فوریه از هر موضوعی مهم‌تر است هرچند آنها هم دسته گلی را که بایدن به آب داده است، پوشش داده اند. خبر بارداری تنیسور مطرح ژاپنی نائومی اوزاکا هم جزیی از خبر صفحه اول این روزنامه‌‌هاست. 

کشف منابع اورانیوم در عربستان و اعلام این خبر از سوی وزیر انرژی این کشور مهمترین خبر رسانه‌های خاورمیانه‌ای است. عربستان هم می‌خواهد وارد چرخه سوخت هسته‌ای شود. در کنار آن درگذشت معمار صلح لبنان، حسین الحسینی و گزارش‌هایی درباره ایران و انفجار بمبی در نزدیکی ساختمان وزارت خارجه افغانستان مورد توجه این روزنامه‌ها قرار گرفته است.

 

 

گاردین: اعتصاب ۱۰۰ هزار نفری در روز اول فوریه

 

بگو و مگو میان رهبران اتحادیه‌ها و دولت و پافشاری بر عدم افزایش حقوق کارگران متناسب با تورم، کار خودش را کرد؛ اعتصابی ۱۰۰هزار نفری به مدت ۲۴ ساعت انجام خواهد شد. 

این اعتصاب برای روز اول فوریه طراحی شده است. بیش از ۱۰۰ هزار کارمند و کارگر بخش خدمات عمومی اعلام کرده اند به اعتصاب می‌پیوندند و دست از کار می‌کشند. آنها برای احترام به حق اعتصاب و مقابله با قانون ضد اعتصاب این برنامه را تدارک دیده اند. 

اعتصاب روز اول فوریه بزرگترین اعتصاب بخش خدمات عمومی در بریتانیا خواهد بود. اعتصاب‌کنندگان به دولت یادآوری خواهند کرد حق اعتراض نسبت به شرایط کار،‌ دستمزد، مستمری و امنیت شغلی حقی اساسی و بنیادی در بریتانیا خواهد بود و هیچ دولتی اجازه ندارد به اسم قانون آن را سلب کند. 

به تازگی دولت سوناک برای آن که مانع از بروز اعتصابات گسترده و فلج‌کننده شود، لایحه ضد اعتصاب را تدارک دیده است. این قانون در صورت تصویب به کارمندان آموزش، بهداشت و حمل و نقل اجازه نمی‌دهد اعتصاب سراسری انجام دهند و اختلال عمده ایجاد کنند. 

 

 

نشنال: افزایش استخدام اماراتی‌ها در بخش خصوصی

 

به گزارش منابع خبری برنامه «اماراتی‌کردن» از هدف سال اول خود فراتر رفته و دستاوردهای بزرگتری داشته است. اماراتی‌ کردن نام مجموعه‌ای از اولویت‌های اقتصادی، علمی و اجتماعی دولت امارات است که با هدف به کارگیری بیشتر اماراتی‌ها در امور و ارتقاء سطح دانش و آگاهی آنها در مسائل تخصصی طراحی شده است. 

از جمله دستاوردهای برنامه اماراتی کردن افزایش استخدام اماراتی‌ها در شرکت‌های خصوصی است. معاوننخست‌وزیر امارات، شیخ منصور بنزاید، با اجرای طرحی به نام «نفیس»موفق شده است استخدام شهروندان امارات را در شرکت‌های خصوصی افزایش دهد. او با این برنامه استعدادهای‌ اماراتی را شناسایی و آنها را برای فعالیت به شرکت‌ها معرفی کرده است.

طرح نفیس رقابت میان اماراتی‌ها را افزایش داده و در نهایت تمایل آنها را برای حضور در شرکت‌های خصوصی و کار بیشتر کرده است. آمار‌های منتشر شده از عملی شدن این طرح می‌گوید در ماه‌‌های اولیه اجرای نفیس، حضور اماراتی‌ها در بخش خصوصی ۷۰ درصد افزایش داشته است. 

حاکم دوبی به عنوان معاون رئیس امارات و از شیخ منصور بن زاید برای اجرای طرح نفیس تقدیر و او را به عنوان الگوی دیگر اماراتی‌ها برای تحقق طرح اماراتی‌کردن معرفی کرده است. در این مراسم شیخ محمد رئیس امارات هم حضور داشته است.

 

نیویورک تایمز: مورد مشابه ترامپ برای بایدن؛گردآوری اسناد محرمانه!

 

حالا دیگر نام جو بایدن هم با پرونده گردآوری اسناد محرمانه و طبقه‌بندی شده همنشین شده است. ماموران و دستیاران بایدن موفق شده اند در دو جای مختلف مرتبط با رئیس‌جمهور ایالات متحده اسنادی محرمانه را کشف کنند! درست مثل کاری که ترامپ کرده بود و اسنادی مربوط به دوران ریاست‌جمهوری خود را به ویلای شخصی‌اش در فلوریدا برده بود. 

این اسناد در دو نوبت جستجو به دست آمده اند. هر چند هنوز درجه محرمانه‌بودنش مشخص نیست. گزارش‌‌های اولیه منتشر شده می‌گوید بخشی از اسناد مربوط به دوران معاونت بایدن و ریاست جمهوری اوباماست. اما اطلاعاتی درباره دسته دوم بیرون نیامده است. مثلا معلوم نیست این اسناد دقیقا حاوی چه اطلاعاتی است. مجموعه کشف شده اول بایدن شامل اسناد مربوط به اطلاعات ابتدایی و جزیی از برخی کشورهای خارجی بود. 

این اتفاق می‌تواند انتقاد تند و تیز ترامپ و جمهوریخواهان را در عرصه سیاسی ایالات متحده در پی داشته باشد. جمهوریخواهان بایدن را به ریاکاری متهم کرده اند. آنها می‌گویند چطور وقتی خودت همان کار را کرده ای به ترامپ خرده گرفتی؟

 

 

عرب نیوز: کشف منابع اورانیوم در عربستان سعودی

 

وزیر انرژی عربستان می‌گوید مقادیر قابل توجهی از اورانیوم در این کشور کشف شده است که می‌تواند در بخش صنایع هسته‌ای و انرژی به کار گرفته شود.

شاهزاده عبدالعزیز در کنفرانسی خبری اعلام کرده است که عربستان برای تنوع در بخش انرژی و به کار‌گیری انرژی‌های ترکیبی از منابع اورانیومی خود استفاده خواهد کرد و برای تحقق این هدف برنامه خواهد داشت. 

وزیر انرژی سعودی همچنین اعلام کرده است که عربستان در نهایت شفافیت با نهادهای بین‌ المللی و با استانداردهای مورد نظر آنها فعالیت خود را انجام خواهد داد. این فعالیت یعنی چرخه کامل سوخت هسته‌ای شامل تولید کیک زرد، اورانیوم با غنای پایین و و تولید سوخت برای مصارف ملی و حتی صادرات خواهد بود. 

پیش از عربستان، امارات چندی پیش نیروگاه هسته‌ای چند واحدی خود را فعال کرده است. امارات متعهد شده است اورانیوم را غنی نکند و سوخت مصرف شده را دوباره فراوری نکند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها