|

تعهد اسرائیل برای الحاق کرانه باختری!

پرونده جورج سانتوس نماینده جمهوریخواه کنگره آمریکا باعث شده رسانه‌های ایالات متحده از موضوع برف و بمب قطبی غرب نیویورک فارغ شوند و به نماینده این منطقه بپردازند که ظاهرا اسناد و مدارک تحصیلی و شغلی غیر واقعی برای ثبت نام نمایندگی ارائه کرده است.

تعهد اسرائیل برای الحاق کرانه باختری!

 

به گزارش شبکه شرق، برای روزنامه‌های انگلیسی موضوع کمبود پرستار برای نگهداری از بیماران زوال عقل و آلزایمر و همچنین عدم تمایل بیماران سالمند برای ترک بیمارستان موضوع مورد توجه است. آنها همچنین پرونده نماینده آمریکا در کنگره را هم بررسی می‌کنند. 

تلاش اسرائیل برای الحاق کرانه باختری و همچنین سیلاب وحشتناک در فیلیپین و برقراری محدودیت‌های کرونایی برای مسافرانی که از چین وارد آمریکا می‌شوند موضوعاتی است که در صفحه اول روزنامه‌های خاورمیانه‌ای مورد توجه قرار گرفته است. 

 

 

نیویورک تایمز

آغاز تحقیقات از نماینده نیویورک در مجلس نمایندگان

 

مستنداتی که گزارشگران روزنامه نیویورک تایمز درباره آقای جورج سانتوس به دست آورده اند کار دست این نماینده جمهوریخواهان در کنگره آمریکا داده است. نهادهای قضایی فدرال و دادستان‌های محلی اعلام کرده اند تحقیقات درباره این نماینده آغاز شده است.

جورج سانتوس چندی پیش و در انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا به عنوان نماینده نیویورک و سه منطقه تابعه آن انتخاب شد. اما مستنداتی به دست آمده که نشان می‌دهد آقای سانتوس با اطلاعاتی مخدوش و نادرست در فرآیند نمایندگی مجلس ثبت نام کرده است.

بر اساس مستندات به دست آمده، آقای سانتونس درباره سوابق تحصیلی و حرفه‌ای خود دروغ گفته و مدارکی ارائه کرده است که اعتبار ندارد. مثلا ادعاهای او درباره فعالیت در سیتی گروپ و گلدمن ساکس باید بررسی شود. تحقیقات درباره این موضوع آغاز شده، اما معلوم نیست تا چه حدی پیشرفت کرده است. 

همچنین این که مراودات مالی و تجاری آقای سانتوس و منبع تامین پول کمپین تبلیغاتی او نیز محل پرسش است. به نظر می‌رسد او در فرم‌هایی که برای شرکت در رقابت‌های سیاسی پر کرده، از ثبت برخی جزییات مربوط به اطلاعات مالی خودداری کرده است. 

 

 

گاردین

بیمارانی که بیمارستان را ترک نمی‌کنند

 

این روزها بیمارستان‌ها و دیگر مراکز درمان بریتانیا تعداد زیادی بیمار به نسبت بهبودیافته دارند که ترجیح می‌دهند در بیمارستان بمانند و به خانه نروند. آنها آماده ترخیص هستند، اما مرخص نمی‌شوند!

بر اساس آمار منتشر شده، در ماه نوامبر ۱۴هزار بیمار آماده ترخیص بودند‌، اما مسئولان بیمارستانی موفق نشدند مراکز مراقبتی برای این افراد پیدا کنند و مجبور شدند آنها را در بیمارستان نگه دارند. این افراد متعلق به گروه سالمندان هستند که به مراقبت‌های ویژه پس از ترخیص نیاز دارند. 

این اتفاق اغلب در هر زمستان که میزان مراجعه به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها بیش از هر زمان دیگر رخ می‌دهد. زمستان امسال بیمارستان‌های بریتانیا به نسبت دیگر زمستان‌ها پر مشتری‌تر بوده است. مشکلات اقتصادی باعث شده مراکز نگهداری از سالمندان کمتر از قبل فعال باشند. 

حضور سالمندان نیازمند مراقبت در بیمارستان‌ها هم برای خودشان دردسرساز است و آنها را بیش از پیش در معرض عفونت‌های بیمارستانی قرار می‌دهد و هم این که تخت‌های این مراکز را اشغال کرده است.

 

 

عرب نیوز

تعهد اسرائیل برای الحاق کرانه باختری!

 

با شروع به کار دولت تندروی نتانیاهو در اسرائیل، عرصه به فلسطینی‌ها تنگ و تنگ‌تر می‌شود. از جمله این که پروژه‌ الحاق کرانه باختری به منطقه اسرائیلی نشین سرزمین‌های اشغالی دوباره به جریان افتاده است. 

دولت نتانیاهو با همکاری گروه‌های افراطی راست‌گرا تصمیم گرفته است با گسترش شهرک‌های کوچک اسرائیلی‌نشین در کرانه باختری فلسطین‌نشین، این منطقه را هم به سرزمین‌های متعلق به دولت اسرائیل ضمیمه کند.

اقدامات دولت نتانیاهو حتی صدای گروه‌های اسرائیلی که بر عملکرد دولت و کیفیت کار او نظارت می‌کنند هم درآورده است. آنها می‌‌گویند این اقدامات و همکاری دولت و گروه‌های افراطی در نهایت ساختار دموکراتیک دولت را در اسرائیل تضعیف می‌کند.

پیش از این که نتانیاهو به عرصه قدرت در اسرائیل بازگردد، بسیاری از گروه‌ های فلسطینی و اسرائیلی درباره بازگشت تندروی‌ها و افراط‌گرایی هشدار داده بودند.

 

نشنال

محدودیت‌های فرودگاهی آمریکا برای مسافران چین

 

مسافرانی که از چین وارد ایالات متحده می‌شوند، باید به قوانین کرونایی تن بدهند و آن را اجرا کنند. ارائه تست منفی کووید ۱۹ یکی از این قوانین است. پیش از آمریکا، هند، ژاپن و مالزی دست به کار شدند و برای مسافرانی که از چین می‌آمدند، محدودیت برقرار کردند.  

دولت ایالات متحده معتقد است چین درباره بروز دوباره همه‌گیری ویروس کرونا، صداقت ندارد و شفاف‌سازی نمی‌کند. بنابراین برای جلوگیری از وقوع پاندمی مجدد در آمریکا باید محدودیت‌هایی را برای مسافران این کشور در نظر گرفت. 

تعطیلات و بحبوحه سفرهای آخر سال فرا رسیده است. با توجه به این که چندی پیش چین اعلام کرد شمار مبتلایان به کووید ۱۹ در این کشور اوج گرفته است، منطقی است مسافران با مبداء پروازی این کشور با محدودیت روبه‌رو شوند. 

دولت چین برای کنترل موارد ابتلای جدید به ویروس کرونا، حتی تلاش کرد قرنطینه مطلق را دوباره در دستور کار قرار دهد که با واکنش خشمگینانه شهروندانش مواجه‌ شد. آنها معتقدند سیاست کووید صفر دولت باعث شده ایمنی طبیعی برای شهروندان از دست برود و موارد ابتلا افزایش پیدا کند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها