|

اعتصاب خطوط ریلی تا شنبه ادامه دارد

فاز دوم اعتصابات خطوط ریلی آغاز شده است. با بازگشت مسافران از تعطیلات کریسمس و سال نو،‌ کارمندان خطوط ریلی بریتانیا دست از کار کشیده و موج دوم اعتصاب را کلید زده اند.

اعتصاب خطوط ریلی تا شنبه ادامه دارد
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

روزنامه‌های انگلیسی سرگرم اعتصاب کارکنان شبکه ریلی هستند. آنها از طرفی هم به مراسم پرشور و باشکوه تشییع و خاکسپاری پله در برزیل اشاره کرده اند. 

برای روزنامه‌های آمریکایی حادثه تلخ ایست قلبی بازیکن یکی از تیم‌های باشگاهی در لیگ سراسری فوتبال آمریکایی آن هم وسط زمین مسابقه اهمیت دارد. از آن گذشته به ماجراهای انتخاب سخنگوی مجلس نمایندگان هم پرداخته اند. به نظر می‌رسد مسیر انتخاب کوین مک‌کارتی به عنوان سخنگوی این مجلس از سوی دست راستی‌‌ها مسدود شده است. 

پیوستن رونالدو به النصر عربستان و سفر این ستاره پرتغالی به این کشور اغلب روزنامه‌های خاورمیانه‌ای اعم از عربستان و امارات را مشغول کرده است. آنها همچنین از حضور وزیر امنیت ملی اسرائیل در مسجد الاقصی هم خشمگین هستند و نسبت به این اقدام واکنش نشان داده اند.

 

گاردین

اعتصاب خطوط ریلی تا شنبه ادامه دارد

فاز دوم اعتصابات خطوط ریلی آغاز شده است. با بازگشت مسافران از تعطیلات کریسمس و سال نو،‌ کارمندان خطوط ریلی بریتانیا دست از کار کشیده و موج دوم اعتصاب را کلید زده اند.

بر اساس برنامه اعلام شده، تنها یک پنجم قطارها در سراسر انگلیس فعالیت می‌کنند. این وضعیت تا پایان روز شنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت. دولت و نماینده اتحادیه شبکه ریلی در حال مذاکره و گفت و گو هستند تا خواسته‌‌های کارگران معترض تامین شود. آنها در پی افزایش حقوق مطابق تورم روز و همچنین امنیت شغلی هستند.

از سوی دیگر دولت و شبکه حمل و نقل ریلی از شهروندان انگلیسی خواسته اند برای جلوگیری از ازدحام و اختلال دست کم از مسافرت غیر ضروری در روزهای اعتصاب پرهیز کنند. 

کارمندان و کارگران صنعت  دریانوردی انگلیس هم اعلام کرده اند امروز به اعتصاب‌کنندگان می‌پیوندند.

 

نشنال

ورود وزیر اسرائیلی به الاقصی غیرقانونی است

بن گویر وزیر امنیت ملی اسرائیل همراه با گارد پلیس از مسجد الاقصی دیدن کرده و واکنش تند جامعه مسلمانان و حامیان فلسطین و دولت‌های منطقه را برانگیخته است.

آنها متفق القول می‌گویند اسرائیل اقدامی غیر قانونی و تحریک آمیز انجام داده است. دولت‌های خاورمیانه‌ای ضمن محکومیت حضور بن گویر در مسجد الاقصی تاکید کرده اند بر اساس توافق میان اسرائیل و اردن در ۱۹۹۴، اردن متولی مسجد الاقصی است و ورود غیر مسلمانان به این مسجد نیازمند کسب مجوز از این کشور است. 

البته بار اولی نیست که اسرائیلی‌ها بدون مجوز وارد مسجد الاقصی می‌شوند و حتی به آن یورش می‌برند. دولت امارات در واکنش به اقدام اخیر از واژه یورش استفاده کرده است. دولت سعودی بدون اشاره به نام بن گویر ورود او را تحریک‌آمیز توصیف کرده است. 

 

نیویورک تایمز

بازی ناتمام لیگ، ناتمام می‌ماند

ایست قلبی دامار هاملین، وسط زمین مسابقه لیگ فوتبال آمریکایی را شوکه کرده است. او بازیکن تیم بوفالو بیلز است. مسئولان در واکنش به این اتفاق تصمیم گرفته اند، بازی ناتمام دو تیم بوفالو بیلز و سین‌سیناتی بنگالز را همچنان ناتمام بگذارند. 

پیش از تصمیم جدید، قرار بود تا پایان این هفته تکلیف بازی ناتمام دو تیم مشخص شود. اما با توجه به این که بستری دامار هاملین در بیمارستان ادامه‌دار است، سرنوشت این بازی خاص در روزهای آینده مشخص می‌شود. 

دامار هاملین مدافع میانی تیم بوفالو بیلز آمریکا ناگهان پس از تکل مقابل یکی از بازیکنان تیم سین‌سیناتی بنگالز از حال رفت و افتاد وسط زمین. با کمک پزشکان و نیروهای امداد حاضر در استادیوم، ضربان قلب او بازگشت. هاملین به سرعت به بیمارستان منتقل شد. او سکته قلبی کرده بود. 

نه تنها حاضران در استادیوم اعم از بازیکنان و مربیان و داوران و تماشاگران این صحنه را دیدند، که میلیون‌ها نفر پای تلویزیون‌ها شاهد این اتفاق ناگوار بودند و نگران و شوکه شدند. مشابه این حادثه در جام ملت‌های اروپای اخیر برای کریستین اریکسن دانمارکی رخ داده بود.

 

عرب نیوز

هواداران النصر در بهشت CR7

بیش از ۲۵هزار هوادار تیم النصر عربستان در استادیوم اختصاصی این باشگاه گرد هم آمدند تا از کریستیانو رونالدو استقبال کنند. آنها از دیدن کریس در لباس تیم محبوبشان سر از پا نمی‌شناسند. 

هواداران النصر پس از ورود رونالدو به استادیوم مرسول پارک ریاض هورا کشیدند و ورزشگاه را روی سرشان گذاشتند. مراسم آتش‌بازی شروع شد و فلاش گوشی‌های همراه  هواداران و دوربین‌های خبرنگاران هم مدام خاموش و روشن شد.

مهاجم ۳۷ ساله پرتغالی که سابقه بازی و قهرمانی در تیم‌های معتبر فوتبال را دارد و پنج بار توپ طلای فوتبال را به ‌دست آورده و پنج بار قهرمان لیگ قهرمانان شده، در آخرین سال‌های دوران حرفه‌ای راهی لیگ عربستان شده است. قرارداد او ۲۰۰ میلیون یورو و تا پایان سال ۲۰۲۵ است. 

رونالدو در واکنش به این تصمیم گفته است: من بازیکن منحصر بفردی هستم. هر جا که بوده ام رکوردهای فراوانی را شکستم. حالا به اینجا آمده ام تا در عربستان هم چند رکورد جدید به جا بگذارم.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها