|

پیش‌بینی تردد 2 میلیون مسافر از فرودگاه دبی در 8 روز آینده

الامارات الیوم، در گزارشی به پیش‌بینی تردد 2 میلیون مسافر از فرودگاه دبی در 8 روز آیندهپرداخته است.

پیش‌بینی تردد 2 میلیون مسافر از فرودگاه دبی در 8 روز آینده

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین ،خبرگزاری رسمی عراق (واع)، الامارات الیوم،الخلیج اونلاین، والصباح.

در این میان الامارات الیوم،در گزارشی به  پیش‌بینی تردد 2 میلیون مسافر از فرودگاه دبی در 8 روز آیندهپرداخته است.

 

الامارات الیوم: پیش‌بینی تردد 2 میلیون مسافر از فرودگاه دبی در 8 روز آینده

با فرارسیدن تعطیلات سال نوی میلادی فرودگاه دبی پیش‌بینی کرد که در 8 روز آینده 2 میلیون مسافر از این فرودگاه تردد کنند.

سازمان فروگاه‌های دبی با انتشار بیانیه‌ای رسمی با تأکید بر بهبود چشمگیر وضعیت مسافرت‌های هوایی و بازگشت به وضعیت پیش از کووید ـ 19، پیش‌بینی کرد که در 8 روز آینده 2 میلیون مسافر در این فرودگاه تردد کنند.

در این بیانیه پیش‌بینی شده که روزانه به صورت میانگین 245 میلیون مسافر برای پروازهای ورودی و خروجی به فرودگاه دبی مراجعه کنند و افزوده که بر اساس برآوردها روز 2 ژانویه شلوغ‌ترین روز خواهد بود و 257 هزار مسافر تردد خواهد کرد.

سازمان فرودگاه‌های دبی همچنین از مسافران خواسته که برای حفظ آرامش و روان بودن تردد به توصیه‌های ارائه شده عمل و با مسئولان فرودگاه همکاری کنند.

 

الصباح عراق: تولید هیدروژن پالایشگاه کربلا به 72 هزار متر مکعب در ساعت رسید

پالایشگاه کربلا که در فاز فعالیت آزمایشی است، 72 هزار متر مکعب در ساعت هیدروژن تولید می کند که بیشتر ازمجموع گاز تولیدی پالایشگاه الدوره و بیجی است.

یک مقام در وزارت نفت عراق اعلام کرد: واحدهای تولیدی هیدروژن در پالایشگاه کربلا که قادر به تولید میزان بالایی از این گاز هستند برای پیشگیری از حوادث و تامین گاز مورد نیاز در داخل و خارج از پالایشگاه به گرمای بالایی به منظور بهره برداری و نگهداری نیاز دارند.

وی افزود: میزان تولید هیدروژن در پالایشگاه های الدوره و بیجی از چهار هزار متر مکعب در ساعت فراتر نمی رود.

هیدروژن در کنار پیل های سوختی برای تولید برق، سوخت مورد نیاز موتورهای احتراق داخلی در خودروهاست و در موتورهای تخصصی و با فناوری بالا استفاده می شود.

این مقام وزارت نفت عراق گفت: این پالایشگاه با ورود نفت خام به واحد اولیه یعنی تقطیر هوایی به فاز آزمایشی رسیده است. فاز آزمایشی پالایشگاه های جهانی معمولاً شاهد برخی مسائل است که نیاز به اصلاح، نگهداری یا جایگزینی متناسب دارد.

 

الخلیج اونلاین: رکورد 600 هزار گردشگر قطر در ماه نوامبر

قطر اعلام کرد در طول ماه نوامبر گذشته که ده روز از آن همزمان با برگزاری جام جهانی بود، بیش از 600 هزار گردشگر داشته است.

سازمان گردشگری قطر در بیانیه ای اعلام کرد که از مجموع گردشگرهای قطر، 16 درصد از عربستان، 8 درصد از هند، 7 درصد از امریکا، 6 درصد از انگلستان و 5 درصد از مکزیک بودند.

همچنین آرژانتین، مصر، ایران، فرانسه و کویت نیز جزء ده کشور اول فهرست کشورهای مبدا سفر به قطر از شروع جام جهانی بودند.

این سازمان افزود: قطر در کنار ثبت رویدادی تاریخی در برگزاری این جام، 2.95 میلیون بلیط تا روز افتتاحیه در 20 نوامبر فروخت.

همچنین دیدار دو تیم آرژانتین و مکزیک در استادیوم «لوسیل» با ثبت تعداد 88 هزار و 966 تماشاگر، رکورد بیشترین حضور تماشاگران در مسابقات جام جهانی را از سال 1994 شکست.

 

خبرگزاری رسمی عراق (واع): دستور السودانی برای پیگیری وضعیت مجوز اماکن تجاری با برندهای بین المللی

سخنگوی نیروهای مسلح عراق اعلام کرد که نخست وزیر این کشور دستور پیگیری وضعیت فعالیت اماکن تجاری در بغداد را که از نام برندهای بین المللی استفاده می کنند، داده است.

یحیی رسول سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق امروز چهارشنبه (28 دسامبر) گفت که «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق دستور پیگیری درباره فعالیت اماکن تجاری در بغداد را که از نام های بین المللی استفاده می کنند به سازمان های امنیتی مربوطه در وزارت کشور داده است.

وی افزود: با توجه به بخشنامه های صادره، مراجع مربوطه تعدادی از اماکن تجاری و شرکت های اقتصادی با علائم جعلی را مورد پیگیری قرار دادند و اقدامات قانونی در این زمینه انجام شد.

این مقام عراقی گفت: سازمان‌های دولتی مربوطه از سرمایه گذاران داخلی می خواهند که حقوق مالکیت تجاری و معنوی و حقوق علائم تجاری را برای دریافت تأییدیه های اصلی از صاحبان علائم تجاری بین‌المللی رعایت کنند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها