|

حمله ناکام داعش به زندان رقه در سوریه

گروه تروریستی داعش با هدف آزاد کردن تعدادی از زندانیان خود به بازداشتگاهی در رقه حمله کرده اند. حمله آنها ۸ کشته به جا گذاشته است.

حمله ناکام داعش به زندان رقه در سوریه
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

برای روزنامه‌‌های آمریکایی وقایع تلخ و ناگوار بوفالو در غرب نیویورک همچنان اهمیت دارد. سرمای زمستانی شهروندان این منطقه را زمین‌‌گیر کرده و از آنها قربانی گرفته است. در کنار آن جنگ اوکراین که کم کم به یک‌سالگی خود نزدیک می‌شود هم مورد توجه قرار گرفته است. این میان روسیه که آغازگر این جنگ بوده است، برای مذاکرات پایان جنگ تلاش می‌‌کند و حرف  از صلح می‌زند. 

روزنامه‌های انگلیسی به بحران اسکان دانشجویان و کاهش خدمات و تسهیلات دانشگاهی توجه کرده و به فرسودگی شبکه حمل و نقل ریلی بریتانیا پرداخته اند. آنها می‌گویند حتی پس از پایان اعتصابات کارگران راه آهن، بی‌نظمی و اختلال وحشتناکی در راه آهن سراسری ایجاد شده که نشان می‌دهد این شبکه مشکلات عمیقی دارد. 

 حمله داعشی‌های سوریه به رقه برای آزاد کردن زندانی‌های خود و همچنین آبگرفتگی و بارش سیلابی در غزه و امارات از جمله موضوعات مهم صفحه اول روزنامه‌های خاورمیانه‌‌ای است. توقف فعالیت نهادهای بین‌المللی در افغانستان و همچنین اجرای برنامه ریاضت اقتصادی در تونس از دیگر سوژه‌های مورد توجه این روزنامه‌ها در صفحه اول است. 

 

گاردین

 بحران مسکن یقه دانشجویان را گرفت

مرکز‌های خیریه نسبت به مشکل دانشجویان در تهیه مسکن در سراسر بریتانیا هشدار داده اند. آنها می‌گویند این وضعیت یادآور دهه ۱۹۷۰ است. سال‌هایی که دانشجویان مجبور می‌شدند در سالن‌های ورزشی ساکن شوند و یا شب تا صبح را درون خودروها بخوابند!

کاهش تسهیلات دانشگاهی از یک سو و از سوی دیگر افزایش اجاره‌خانه‌ها باعث شده دانشجویان نتوانند خانه‌ای متناسب با قدرت کیف پولشان پیدا کنند. به همین دلیل برخی مجبور شده اند در خانه والدین‌شان که فاصله طولانی با محل تحصیل دارد، ساکن شوند. برخی دیگر به «کوچ سرفینگ» روی آورده اند و با تعداد زیادی از دوستان خود هم‌خانه شده اند. بعضی دیگر گزینه‌های نامناسب یعنی اتاق‌هایی بدون پنجره و کوچک را اجاره کرده اند و … 

 این اتفاق باعث می‌شود برخی دانشجویان ترجیح بدهند مرخصی تحصیلی بگیرند، کار کنند تا بتوانند خرج مسکن خود را در بیاورند. با این حساب دوران تحصیل طولانی‌تری را طی می‌کنند، با هم‌دوره‌های خود در ارتباط نخواهند بود، فرسوده می‌شوند و … 

 

نشنال

هشدار ادامه بارش برای رانندگان جاده‌ها

مرکز هواشناسی امارات به رانندگان جاده‌ها هشدار داده است برای ادامه بارش‌ها تا دو روز آینده آماده باشند. در بیانیه هشدار مرکز هواشناسی امارات احتمال وقوع سیلاب هم مطرح شده است. 

بارش‌‌های اخیر در سراسر امارات باعث بروز ترافیک‌های سنگین و اختلال در عبور و مرور برخی شهروندان از جمله موتورسوارها شده است. امارات کشور کم‌بارشی است. به همین دلیل بارش‌های ناگهانی و چند روزه شهروندان را غافلگیر می‌کند.

بارش اخیر همچنین باعث شده است در برخی از مسیرهای جاده‌ای و بین شهری امارات حوضچه‌های آب ایجاد شود. کاهش دید راننده‌ها هنگام بارش و وجود این چاله‌های آبی می‌تواند منجر به بروز حوادث تلخ شود.  

مسئولان شهری در امارات هشدار داده اند موتورسوارها در دو روز آینده در شهرهای دوبی و شارجه، به ضرورت از خانه خارج شوند و در خیابان رانندگی کنند. دیگر شهرهای امارات هم هشدار زرد دریافت کرده اند. 

 

نیویورک تایمز

شمار قربانیان بمب قطبی به ۲۸ نفر رسید

مسئولان بوفالو می‌گویند این بدترین زمستانی است که در ۵۰ سال اخیر تجربه کرده اند. پس از چهار روز که از بروز توفان زمستانی می‌گذرد، هنوز برخی مسیرها مسدود است، برق خانه‌ها قطع و ذخایر آب و غذا در حال تمام شدن.

از ساکنان بوفالو خواسته شده تا حد امکان در خانه‌ها بمانند و بیرون نیایند. رانندگی ممنوع است تا ماموران امداد و نجات و کادر پزشکی دردسر کمتری برای رسیدن به مناطق داشته باشند. اما با همه این بگیر و ببندها، ارتفاع برف و انباشت آن به قدری زیاد است که بروف‌روب‌ها نمی‌توانند آن را پاک و مسیر را برای عبور و مرور امدادگران باز کنند. 

منابع خبری اعلام کرده اند شمار قربانیان بمب زمستانی در بوفالو در غرب نیویورک به ۲۸ نفر رسیده است. مشکلی که بیش از هرچیزی مسئولان را به دردسر انداخته، خودروهای رها شده در مسیرهاست. برخی از شهروندان از ترس حبس در خانه، سوار خودرو شده، متاسفانه گیر افتاده و یخ‌زده اند. برخی از خودروها حتی برف‌روب‌ها و خودروهای امداد به چاله‌های برفی سقوط کرده اند.

 

عرب نیوز

حمله ناکام داعش به زندان رقه در سوریه 

گروه تروریستی داعش با هدف آزاد کردن تعدادی از زندانیان خود به بازداشتگاهی در رقه حمله کرده اند. حمله آنها ۸ کشته به جا گذاشته است. 

زندان رقه در کنترل نیروهای نظامی کرد منطقه بوده است. در این زندان بیش از۲۰۰ نفر از اعضای گروه‌‌های افراطی و وابسته به داعش نگهداری می‌شوند. حمله داعشی‌‌ها جان شش نفر از نظامیان کرد و دو زندانی را گرفته است. 

حمله داعش به زندان رقه باعث شده است مسئولان این شهر وضعیت اضطراری اعلام کرده و رقه را به حالت تعطیل دربیاورند. تعقیب و گریز نیروهای امنیتی کرد و داعشی‌ها ادامه دارد.

مسئولان و فرمانده‌های زندان رقه می‌گویند داعشی‌ها در آزاد کردن زندانیان ناکام مانده اند. این عملیات یکی از بزرگترین حملات نظامی داعش برای آزاد کردن زندانی‌های منسوب به این گروه تروریستی بوده که شکست خورده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها