|

درخواست تعقیب قضایی برای دونالد ترامپ

فعالیت کمیته بررسی شورش ششم ژانویه کنگره همچنان پابرجاست و در تازه‌ترین اقدام خود از دادگستری خواسته ترامپ تعقیب قضایی و به اتهاماتش رسیدگی شود.

درخواست تعقیب قضایی برای دونالد ترامپ
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

روزنامه‌های آمریکایی در کنار این که خبرهای مربوط به دادگاهی شدن گروه افراطی و راست‌گرای « پسران مغرور » را دنبال می‌کنند به درخواست کمیته ششم ژانویه هم می‌پردازند. این کمیته از نهاد قضایی آمریکا درخواست کرده ترامپ را پیگرد  و اعمال قانون کند.

برای روزنامه‌‌های انگلیسی هم ادامه سریال اعتصابات اهمیت دارد. پس از کارمندان خطوط ریلی و هوایی و پرستاران، حالا نوبت به رانندگان آمبولانس و کارمندان بخش فوریت‌های پزشکی رسیده که برای افزایش حقوق خود اعتصاب کنند. 

در روزنامه‌‌های خاورمیانه‌ای برگزاری مراسم تشییع ماموران پلیس اردن در عملیات حمله به سلول خواب و همچنین انتخاب امارات به عنوان میزبان نشست توسعه تجارت جهانی و صدور احکام اعدام برای معترضان در ایران مورد توجه قرار گرفته است.

 

نیویورک تایمز

درخواست تعقیب قضایی برای دونالد ترامپ

فعالیت کمیته بررسی شورش ششم ژانویه کنگره همچنان پابرجاست و در تازه‌ترین اقدام خود از دادگستری خواسته ترامپ تعقیب قضایی و به اتهاماتش رسیدگی شود.

این کمیته نه تنها رئیس‌جمهور سابق را به تحریک برای شورش متهم کرده که اتهام دسیسه‌چینی برای فریب دولت فدرال را هم برای او در نظر گرفته است. جلوگیری از فعالیت کنگره اتهام دیگر برای ترامپ است.

در بررسی‌های این کمیته، نام پنج متحد ترامپ هم مطرح و اتهاماتی برای آنها ثبت شده است. نام رئیس دفتر و چهار وکیل به عنوان همدستان ترامپ در این پرونده به چشم می‌خورد. 

برای نخستین بار در تاریخ آمریکا، کمیته‌‌ای برخاسته از کنگره رئیس‌جمهور سابق را برای پیگرد به دستگاه قضا معرفی و درخواست رسیدگی می‌کند. کمیته ششم ژانویه ۱۸ ماه است که این پرونده را در دستور کار خود قرار داده و در جلسات متعدد مسائل مرتبط با حمله به ساختمان کنگره را بررسی کرده است. 

 

گاردین

اعتصاب رانندگان آمبولانس‌ در راه است

با اعلام اتحادیه از روز چهارشنبه کارکنان آمبولانس‌ها و رانندگان آنها هم به صف اعتصاب‌کنندگان می‌پیوندند. همچون دیگر اصناف مهمترین خواسته این صنف هم افزایش دستمزد است. 

روسای سازمان بهداشت انگلیس و ولز هشدار داده اند اعتصاب آمبو‌لانس‌ها مخاطرات زیادی در پی خواهد داشت و باعث آسیب مضاعف به افراد نیازمند کمک‌های پزشکی فوری خواهد شد. بیشترین نگرانی سازمان بهداشت برای افراد مسن با آسیب شکستگی و همچنین بیماران با سابقه حمله قلبی و سکته مغزی است.

مرکز فوریت‌های پزشکی اعلام کرده تنها برای کسانی که در معرض مرگ حتمی قرار دارند، مثلا آنهایی که دچار اختلال تنفسی هستند، آمبولانس می‌فرستد.

روسای بیمارستان‌ها و مراکز درمانی می‌گویند آثار حاصل از اعتصاب آمبولانس‌ها تا مدت‌ها باقی خواهد بود و این اتفاق بسیار نگران‌گننده است.

 

نشنال

امارات رقابت میزبانی WTO  را از کامرون برد 

شیخ محمد رئیس امارات متحده عربی در توییتی اعلام کرده است که کشورش میزبان سیزدهمین دوره نشست توسعه تجارت جهانی خواهد بود. 

شیخ محمد می‌گوید دو پیشنهاد برای میزبانی این نشست مطرح شده که یکی امارات بوده است و دیگری کامرون. امارات در نهایت برنده این رقابت شده است.

سیزدهمین نشست سران در زمینه توسعه تجارت جهانی در سال ۲۰۲۴ و در شهر ابوظبی برگزار خواهد شد. میزبان نشست دوازدهم در سال ۲۰۲۰ قزاقستان بود که به دلیل پاندمی برگزار نشد. پس از آن در ماه ژوئن گذشته، ژنو سوئیس کنفرانس دوازدهم را برگزار کرد. 

آخرین باری که نشست توسعه تجارت جهانی در کشورهای حاشیه خلیج فارس برگزارشده است، برمی‌گردد به سال ۲۰۰۱ که دوحه میزبان بود. در آن جلسه چین به عنوان صد و چهل و سومین کشور به عضویت سازمان تجارت جهانی درآمد.

 

عرب نیوز

حمله پلیس اردن به گروه «سلول خواب»

پلیس اردن با هدف دستگیری اعضای گروهی به نام سلول خواب عملیاتی را ترتیب داد که در نهایت باعث شد سه نفر از ماموران جان خود را از دست بدهند. آنها موفق شدند در این عملیات ۹ شورشی را دستگیر و انباری از مهمات و اسلحه را کشف کنند. 

این عملیات در پی اعتراضات هفته گذشته امان پایتخت اردن انجام گرفت. در اعتراضات هفته گذشته یکی از افسران ارشد پلیس این کشور جان خود را از دست داد. پلیس امنیتی این اتفاق را از چشم گروه سلول خواب دید. 

هفته گذشته رانندگان کامیون و خودروهای سنگین در اعتراض به قیمت سوخت در امان و دیگر شهرهای اردن تجمعاتی ترتیب دادند. با دخالت پلیس این تجمعات به خشونت کشیده و باعث کشته شدن یکی از افسران ارشد پلیس شد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها