|

پول‌های قطری در خانه سیاستمدار یونانی!

خانم ایوا کایلی حالا در زندان است و از خانه‌اش یک و نیم میلیون یورو پول نقد پیدا شده است. نهادهای قضایی اتحادیه اروپا این سیاستمدار را به گرفتن رشوه از قطر متهم کرده اند.

پول‌های قطری در خانه سیاستمدار یونانی!
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

    پرونده تمیز نبودن میزبانی قطری‌ها و استفاده از ورزش برای سرپوش گذاشتن بر اتهامات حقوق بشری یک بار دیگر به جریان افتاده است. البته نه به صورت مستقیم که غیر مستقیم و با پیگیری رد پای برخی سیاستمداران اروپایی. روزنامه‌های آمریکایی به این موضوع بیش از موضوعات دیگر اهمیت می‌دهند. 

    برای روزنامه‌‌های انگلیسی تاثیر اعتصابات کارگری و کادر درمان اهمیت دارد. هر چند آنها همچنان پرونده غرق شدن چهار پسربچه را درون دریاچه پیگیری می‌کنند. 

    کشته شدن سرباز حافظ صلح سازمان ملل در لبنان روزنامه‌های خاورمیانه‌ای را به خود مشغول کرده است. آنها همچنین به حملات سنگین روسیه و اوکراین علیه یکدیگر هم پرداخته اند

 

 گاردین

    درخواست توری‌ها از سوناک برای مذاکره با پرستاران

    اعتصاب پرستاران نه تنها فشار زیادی به کابینه سوناک وارد کرده که باعث واکنش انواع سیاستمداران در بریتانیا شده است. این اعتصاب برای نخستین‌بار در تاریخ اعتراضات بریتانیا رخ داده است.

    حتی توری‌ها و سیاستمداران محافظه‌کار بازنشسته بریتانیا هم از نخست‌وزیر خواسته اند به اعتصاب پرستاران بی‌توجهی نکند و پای میز مذاکره با آنها بنشیند. 

    اعضای کالج سلطنتی پرستاران که روز گذشته به اعتصابات بریتانیا پیوستند، یک خواسته دارند؛ حقوق‌شان مطابق نرخ تورم پرداخت شود. این در حالی است که دولت می‌خواهد حدود چهاردرصد به حقوق‌ جامعه پرستاری اضافه کند. 

    پرستاران انگلیس، ولز و ایرلند شمالی روز گذشته دست از کار در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کشیدند، هرچند به فعالیت‌های ضروری و فوری خود ادامه دادند. اما ۱۲ ساعت تاخیر در فعالیت‌های غیرضروری پزشکی هم باعث فشار بر نظام درمانی و بهداشتی بریتانیا شده است. 

 

    نشنال

    کشته شدن سرباز یونیفل و آغاز تحقیقات

    روز پنجشنبه خودروی سربازان حافظ صلح سازمان ملل در مسیر حرکت به سمت بیروت هدف حمله واقع شده است. در این حادثه یک سرباز ایرلندی کشته و سه سرباز دیگر مجروح شده اند. حال یکی از آنها بد است. منابع خبری لبنان می‌‌گویند تحقیقات آغاز شده است.

    در گزارش‌های اولیه می‌خوانیم تیراندازی به خودروی حامل سربازان باعث سرنگونی و برخورد خودرو به موانع موجود در مسیر هم شده است. بررسی‌های دقیق‌تر میگوید سرباز ایرلندی به نام شان رونی به دلیل برخورد گلوله به سر و نه به دلیل چپ کردن خودرو حان باخته است. این سرباز ۲۳ ساله بود. هفت گلوله هم در بدنه خودرو شمارش شده است. 

    مورد دیگری که در گزارش به آن توجه شده، حضور خودروی سربازان یونیفل در منطقه‌‌ای خارج از محدوده عملیاتی است. این خودرو در مسیر روستای العقبیه به بیروت در حال حرکت بوده است. 

 

    عرب نیوز

    کریسمس و آتش‌بس در اوکراین؟ نبرد ادامه دارد!

    نیروهای اوکراینی، حملات سنگین موشکی روسیه در پایتخت را با حمله به دونتسک پاسخ داده اند. این حملات یعنی نَه به کریسمس و آتش‌بس و بله به ادامه جنگ.

    به گزارش منابع خبری، اوکراینی‌‌ها روز پنجشنبه سنگین‌ترین حملات توپخانه‌ای خود را در شرق تدارک دیدند و همچنین ۴۰ موشک پرتاب کردند. مناطق شرقی از جمله دونتسک و لوهاسنک از مناطق جدایی‌طلب اوکراین و هوادار روسیه به شمار می‌روند.

    اوکراینی‌ها با عقب راندن نیروهای نظامی روسیه از شمال و جنوب و مرکز به سمت شرق حرکت کرده و بار درگیری‌ها را به این منطقه آورده اند. 

    روسیه در واکنش به این حملات به آمریکا هشدار داده است در صورت تحویل موشک‌های پیشرفته به اوکراین، عواقبش را هم بپذیرد.

 

    نیویورک تایمز

    پول‌های قطری در خانه سیاستمدار یونانی!

    روزی که بازی افتتاحیه جام جهانی قطر ۲۰۲۲ در استادیوم البیت برگزار شد، در باکس لوکس مهمانان خیلی ویژه ورزشگاه و در کنار خانواده سلطنتی قطر یک چهره اروپایی و کمتر شناخته شده هم دیده شد؛ خانم ایوا کایلی، سیاستمدار یونانی. او معاون رئیس پارلمان اروپا هم بوده است. 

    خانم ایوا کایلی حالا در زندان است و از خانه‌اش یک و نیم میلیون یورو پول نقد پیدا شده است. نهادهای قضایی اتحادیه اروپا این سیاستمدار را به گرفتن رشوه از قطر متهم کرده اند.

سیاستمدار یونانی یک روز پس از افتتاحیه بازی‌ها به بروکسل بازگشت و در باب دیپلماسی ورزشی و الهام‌بخش بودن فعالیت‌های قطر برای جهان عرب سخنرانی کرد و مسئولان قطری را ستود و اتهام نقض حقوق بشر را از میزبانی قطری‌ها پاک کرد. این سخنرانی خیال اتحادیه اروپا را برای پیگیری پرونده یک ساله ایوا کایلی جمع‌تر کرد. 

    چند روز بعد از این سخنرانی ماموران پلیس نه تنها در خانه ایوا کایلی که در اتاق پدرش در هتل مقدار زیادی پول نقد پیدا کردند. نهادهای قضایی کایلی را به گرفتن رشوه برای تغییر نگاه اروپا به قطر متهم کردند. 


 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها