|

بایدن: ارتباط خارجی ایلان ماسک قابل بررسی است

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا معتقد است روابط ایلان ماسک، رئیس توییتر با سایر کشورها قابل بررسی است.

بایدن: ارتباط خارجی ایلان ماسک قابل بررسی است

به گزارش شبکه شرق، به نقل از رویترز،  در یک کنفرانس خبری از بایدن پرسیده شد که آیا فکر می‌کند ماسک تهدیدی برای امنیت ملی است و آیا خرید توئیتر با کمک یک شرکت عربستانی باید توسط دولت ایالات متحده بررسی شود؟ بایدن گفت: «فکر می‌کنم همکاری و/یا روابط فنی ایلان ماسک با سایر کشورها قابل بررسی است. منظورم این نیست که او اقدام نامناسبی انجام داده یا نه، فقط معتقدم که این موضوع ارزش آن را دارد که به آن نگاهی شود، و تمام چیزی که می‌خواهم بگویم همین است.

 

امیر ولید بن طلال، از اعضای خانواده سلطنتی سعودی با خرید ۱.۸۹ میلیارد دلار از سهام توئیتر، فرصت بهتری را برای مالکیت این شرکت توسط ماسک فراهم آورد. چندی پیش، سرمایه‌گذاری قابل توجه عربستان در توییتر توجه یکی از سناتورهای حزب دموکرات را به خود جلب کرد و او خواستار تحقیقات در این مورد شد.

 

از زمان روی کار آمدن جو بایدن در آمریکا، روابط دولت او با عربستان سعودی به مراتب سردتر از معمول بوده و به خصوص دولت سعودی از قبول درخواست او برای افزایش تولید نفت جهت کاهش بهای آن خودداری ورزیده است.

 

کاخ سفید ماه گذشته اعلام کرد که گزارش‌ها مبنی بر اینکه دولت در حال مذاکره برای بررسی شرایط امنیت ملی برخی از سرمایه‌گذاری‌های ماسک از جمله توییتر است، «صحت ندارد».

 

خرید توئیتر توسط ماسک نگرانی هایی را ایجاد کرد که او ممکن است با فشار کشورهایی که سعی در کنترل اظهارنظرهای آنلاین دارند، مواجه شود.

 

ماسک همچنین مدیرعامل شرکت اینترنتی موشکی و ماهواره‌ای اسپیس ایکس و دیگران است. ماسک قبلاً پیشنهاد کرده بود که تنش بین چین و تایوان می‌تواند با واگذاری کنترل تایوان به پکن حل شود. ماسک همچنین گفت که چین به دنبال تضمینی است که او سرویس اینترنت استارلینک اسپیس ایکس را در آنجا ارائه نخواهد کرد.

 

او همچنین پیشنهاد کرده اوکراین کریمه را برای همیشه به روسیه واگذار کند.

منبع: ايسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها