|

توصیه ترامپ به ایلان ماسک

چند روزی از خرید توییتر توسط ایلان ماسک می‌گذرد. به گزارش نیویورک‌تایمز ماسک می‌خواهد تا روز اول نوامبر (10 آبان) با بخشی از کارمندان توییتر خداحافظی کند تا لازم نباشد که به عنوان پاداش به این کارمندان سهام بدهد.

توصیه ترامپ به ایلان ماسک

چند روزی از خرید توییتر توسط ایلان ماسک می‌گذرد. به گزارش نیویورک‌تایمز ماسک می‌خواهد تا روز اول نوامبر (10 آبان) با بخشی از کارمندان توییتر خداحافظی کند تا لازم نباشد که به عنوان پاداش به این کارمندان سهام بدهد. توییتر در‌حال‌حاضر هفت‌هزارو 500 کارمند دارد و همین حالا از برخی مدیران خواسته شده تا فهرست نیروهای اخراجی را آماده کنند. این‌طور‌که معلوم است اگر ماسک بتواند تا پیش از اول نوامبر با این نیروها خداحافظی کند، دیگر لازم نیست هزینه سهام آنها را که معمولا رقم بالایی در قراردادشان است، بپردازد. توییتر هنوز به درخواست رسانه‌ها برای اظهارنظر در این مورد واکنشی نشان نداده است‌ اما منابع مطلع به رسانه‌هایی مانند نیویورک‌تایمز و واشنگتن‌پست گفته‌اند او هزینه‌ای حداقل 120 میلیون‌دلاری برای اخراج نیروهای توییتر پیش‌بینی کرده است. تغییر سیاست‌های ماسک هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد؛ از سوی دیگر این مسئله مطرح است که آیا آغوش باز ماسک برای افرادی مانند ترامپ با استقبال روبه‌رو می‌شود یا خیر. هرچند ترامپ از حضور «ایلان ماسک» در توییتر ابراز خشنودی کرده اما به فاکس‌نیوز گفته که قصد بازگشت به توییتر را ندارد و می‌خواهد در شبکه اجتماعی خود تروت بماند. او گفته است: «من در Truth باقی خواهم ماند. آن و روش کارش را بیشتر دوست دارم، من ایلان را هم دوست دارم اما با Truth ادامه خواهم داد». او گفته است: «فکر نمی‌کنم توییتر بدون من بتواند موفق باشد». و به فاکس‌نیوز دیجیتال گفته که او توییتر را از شکست نجات داده است. او گفته زمانی که قبل از رسیدنش به ریاست‌جمهوری به توییتر پیوست، این رسانه اجتماعی را که تبدیل به یک «عملیات در‌حال شکست» شده بود، نجات داد. البته او انتظاراتش از ماسک و توییتر را هم بیان کرده و در تروت نوشته است: «بسیار خوشحالم که توییتر اکنون در دستان افراد عاقل است و دیگر توسط دیوانه‌های چپ رادیکال و مجنون‌هایی که واقعا از کشور ما نفرت دارند، اداره نمی‌شود. توییتر اکنون باید سخت تلاش کند تا خود را از شر تمام ربات‌ها و حساب‌های جعلی که به‌شدت به آن آسیب رسانده‌اند، خلاص کند. با این کار بسیار کوچک‌تر‌ اما بهتر می‌شود».

زاکربرگ در حال حذف‌شدن

در ایران مدتی است که فیس‌بوک و واتس‌اپ فیلتر هستند و به نظر می‌رسد وضعیت «متا»، شرکت مادر این دو پلتفرم، چندان خوب نباشد و از فهرست 20 شرکت برتر جهان حذف شده است. به گزارش دیجیاتو، متا که زمانی ششمین شرکت بزرگ جهان بود، اکنون با کاهش ‌25درصدی ارزش سهام و کاهش 65 میلیارد دلاری به جایگاه بیست‌وهفتم رتبه‌بندی باارزش‌ترین شرکت‌های جهان سقوط کرده است و ظاهرا این سقوط بی‌ارتباط با سرمایه‌گذاری افراطی در متاورس نیست. از نظر تحلیلگران تلاش‌های بی‌وقفه مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا برای متاورس باعث این اتفاق شده است و در‌حالی‌که اوایل سال جاری میلادی در جایگاه خوبی قرار داشت، اکنون ارزش قبلی خود را از دست داده است و ضرر هنگفتی هم به مدیرعامل آن یعنی مارک زاکربرگ وارد شد. البته این اولین‌باری نیست که با کاهش ارزش سهام متا روبه‌رو می‌شویم و حدود هشت‌ماه پیش و زمانی که برای اولین‌بار تعداد کاربران فعال روزانه فیس‌بوک کاهش یافت، ارزش سهام آن 26.4 درصد سقوط کرد و بیشترین ریزش ارزش سهام را طی یک روز در تاریخ آمریکا به نام خود رقم زد. در‌حال‌حاضر، ارزش بازار متا حدود 260 میلیارد دلار است و آن را در جایگاه بیست‌و‌هفتمین شرکت باارزش جهان قرار می‌دهد. براساس رتبه‌بندی بلومبرگ، اپل باارزش‌ترین شرکت جهان است، تسلا در جایگاه ششم قرار دارد و اکسون در رتبه دهم است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها