|

رعایت بهداشت در سفر با اتوبوس

چه موارد بهداشتی در سفر با اتوبوس باید رعایت شوند؟ اگر برای رزرو بلیط اتوبوس تحقیق می‌کنید بهتر است درباره نکات بهداشتی سفر مطالبی را بخوانید. اگر با دوستان یا خانواده سفر می‌کنید حتما این‌مقاله را با آن‌ها نیز به اشتراک بگذارید

رعایت بهداشت در سفر با اتوبوس

چه موارد بهداشتی در سفر با اتوبوس باید رعایت شوند؟ اگر برای رزرو بلیط اتوبوس تحقیق می‌کنید بهتر است درباره نکات بهداشتی سفر مطالبی را بخوانید. اگر با دوستان یا خانواده سفر می‌کنید حتما این‌مقاله را با آن‌ها نیز به اشتراک بگذارید.

شیوع بیماری کرونا روی موارد زیادی تاثیر گذاشت. سفر یکی از اولین مواردی بود که از کرونا تاثیر زیادی پذیرفت. هنگامی که با اتوبوس سفر می‌کنیم یکی از مهم‌ترین موارد، رعایت بهداشت است. در اتوبوس شما با افراد دیگری که بسیاری از آن‌ها غریبه هستند در یک کابین هستید و ممکن است ساعاتی طولانی کنار هم باشید. رعایت بهداشت و پروتکل‌ها از مهم‌ترین موارد سفر با اتوبوس است. حتی اگر کرونا هم نباشد، رعایت بهداشت در سفر به کیفیت سفر شما کمک می‌کند. هیچ‌کس دوست ندارد بعد از خرید بلیط اتوبوس اصفهان به تهران و سفر به تهران بیمار شده باشد.

ماسک و ضد‍‌عفونی‌کننده همراه داشته باشید

یکی از اولین مواردی که هنگام رزرو بلیط اتوبوس باید به آن دقت کنید، همراه داشتن ماسک و ضدعفونی‌کننده است. بسیاری از سفر‌های اتوبوس مانند زمانی‌که بلیط اتوبوس اصفهان به تهران می‌خرید، طولانی هستند. به همین دلیل بهتر است ماسک خود را حین سفر زده باشید و الکل یا ژل ضد‌عفونی نیز همراه داشته باشید. ممکن است در مسیر نیاز به مصرف آب یا دیگر خوراکی‌ها داشته باشید. چنین مواقعی بهتر است دست‌های شما تمیز باشند و نظافت را رعایت کنید.

رعایت بهداشت در سفر با اتوبوس

ضدعفونی سطوح و اطراف محل نشستن

هنگامی که با اتوبوس سفر می‌کنید باید به سطوحی زیادی دست زده و با سطوح مختلفی تماس بدنی خواهید داشت. حتما اطراف خود و سطوحی که با آن‌ها تا پایان سفر ارتباط زیادی دارید را ضدعفونی کنید. بد نیست برای صندلی‌ها نیز از پوشش‌ها و کاور‌های یک‌بارمصرف استفاده کنید. اگر کودکان در سفر همراه شما هستند حتما مراقب آن‌ها باشید تا با سطوح تماس کم‌تری داشته باشند. دست‌های کودکان را در بازه‌های زمانی مناسبی ضد‌عفونی کنید. اگر به وسایل عمومی و نقاط مختلف اتوبوس دست زدید، حتما دست‌های خود را فورا ضدعفونی کنید تا فراموش نکنید. 

خوراکی‌های لازم را با خود ببرید

اگر بلیط اتوبوس اصفهان به تهران خریده‌اید، حتما برای خوراکی‌های طول مسیر خود، مواد لازم را بردارید. سعی کنید با وعده‌ها و میان وعده‌های سبکی که از منزل برداشته‌اید، مسیر را طی کنید. استفاده از غذا‌ها و تنقلاتی که در راه ارائه می‌شوند ریسک ابتلا به بیماری را افزایش می‌دهد. همچنین و میان وعده‌های سالم و میوه‌های ماندگار برای سلامتی شما مفید‌تر هستند.

رعایت بهداشت در سفر با اتوبوس

سفر در روز‌های خلوت

سعی کنید ساعت‌ها و روز‌های خلوت‌تر را برای سفر انتخاب کنید. اگر برای رزرو بلیط اتوبوس یکی از انواع اتوبوس‌های موجود را انتخاب کرده باشید، شما با تعداد حدود 20 تا 40 نفر دیگر در یک وسیله نقلیه هستید. سعی کنید ساعاتی از روز را برای سفر خود انتخاب کنید که اتوبوس کاملا پر نباشد یا حداقل مسافران کم‌تری در پایانه و مسیر شما باشند.. هنگام رزرو آنلاین بلیط اتوبوس، علی بابا ظرفیت‌های خالی اتوبوس‌ها را به شما نشان می‌دهد. از این‌عدد امکان این را دارید که بفهمید اتوبوس چقدر صندلی خالی دارد. البته ممکن است صندلی‌ها تا آخرین لحظات پر شوند، اما می‌تواند مقایسه ساده‌ای را برای شما امکان‌پذیر کند.

سبک سفر کنید

سعی کنید بعد از خرید بلیط اتوبوس اصفهان به تهران، وسایل خود را در یک چمدان جا کنید. وسایل خود را طوری قرار دهید که قرار است از آن‌ها استفاده کنید. بهتر است وسایلی که در مسیر نیاز دارید در یک کوله قرار دهید تا بقیه وسایل با آلودگی‌های محیط ارتباط کم‌تری داشته باشند. فقط وسایل ضروری را برای سفر بردارید و سعی کنید سبک‌تر سفر کنید. از راهنما‌هایی که برای وسایل ضروری و چک‌لیست‌های سفر هستند کمک بگرید تا هیچ‌چیزی را فراموش نکنید.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها